تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سمیرم؛ یکی از بلندترین شهر‌های ایران

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از قطب‌های گردشگری استان اصفهان که در زمره بلندترین شهر‌های ایران قرار گرفته با نام سمیرم شناخته می‌شود. این شهر با ارتفاعی بالغ بر ۲٬۴۶۰ متر از سطح دریا در جنوب استان اصفهان قرار گرفته و قدمتش به ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و دوره شهرنشینی در آن به دوره هخامنشیان برمی‌گردد، زیرا مزرعه‌ای به نام کوره در جنوب سمیرم قرار گرفته است که اکنون خرابه‌هایی از خانه‌ها و حتی حمام در آن به جا مانده‌است. وجود حمام یکی از شاخص‌های شناخته شهر در دوران قبل از اسلام بود.
گفتنی است، هخامنشیان به شهر، کوره می‌گفتند.

سمیرم؛ یکی از بلندترین شهر‌های ایران(برای نوروز)


از جاذبه‌های گردشگری شهر سمیرم می‌توان به آبشار آب‌ملخ، روستای خینه، آبشار سمیرم، دریاچه سد حنا، غار یخ، کوه دالانِ ونک، سد قره قاچ، غار دِنگزلو، آبشار پی دنی، آبشار خفر، غار چهل‌ستون، کتیبه‌های ناخوانا در غار اشکفت راز، مسجد جامع شهر سمیرم، میل‌های سنگی، مسجد و حمام خانعلی، امام زاده ابراهیم، تقرچه و امام زاده زید بن علی اشاره کرد.

سمیرم؛ یکی از بلندترین شهر‌های ایران(برای نوروز)


غار یخ در میان رشته‌کوه‌های دنا قرار گرفته است. از جاذبه‌های این غار می‌توان از وجود آبشار و ستون‌های عظیمِ یخی و همچنین یخ‌های شناور فراوانی که در دریاچه‌ی انتهایی این غار شناور و معلق هستند یاد کرد. آبشار آب ملخ نیز از کوه‌های دنا سرچشمه می‌گیرد. آب این آبشار خاصیت جالبی دارد و این خاصیت باعث می‌شود که ملخ‌های مهاجم کاملا از بین بروند بنابراین مردم از گذشته تا به حال برای دفع حمله ملخ‌ها و آفت کشی مزارع خود به ویژه گندم از آبشار آب ملخ استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سمیرم؛ یکی از بلندترین شهر‌های ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..