تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش‌بینی اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح صندلی خالی/ به دنبال واقعی شدن نرخ شهریه مدارس غیردولتی هستیم

پیش‌بینی اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح صندلی خالی/ به دنبال واقعی شدن نرخ شهریه مدارس غیردولتی هستیممحمد محسن بیگی مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعیین شهریه برای سال تحصیلی آینده با توجه به گلایه‌هایی که موسسان نسبت به شهریه امسال و افزایش هزینه‌ها داشتند، اظهار کرد: برای تعیین شهریه سال آینده به دنبال واقعی شدن شهریه‌ها هستیم که بخشی از آن به اطلاعات ورودی موسسان در سامانه تعیین شهریه برمی‌گردد؛ اطلاعاتی که به حوزه پرسنلی و میزان پرداختی آنها، فضای فیزیکی و اجاره بها مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: ادارات مناطق آموزش و پرورش اطلاعات حاصل از خود اظهاری موسسان را راستی آزمایی می‌کنند و این هزینه‌ها به علاوه هزینه‌های مربوط به کیفیت بخشی مبنای شهریه سال آینده مدارس غیردولتی را تشکیل می‌دهد.

درخواست انحلال مدرسه از سوی موسس

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه امسال به طور غیر قابل پیش بینی شاهد افزایش بی رویه اجاره بهای مدارس بودیم، تصریح کرد: این موضوع باعث شد تا بسیاری از موسسان دچار ورشکستگی شوند یا درخواست انحلال بدهند که البته سعی می‌کنیم با واقعی کردن شهریه تا حدی این موضوع را سامان دهیم.

محسن بیگی درباره وجود صندلی‌های خالی در مدارس غیر دولتی بیان کرد: وجود صندلی خالی را در مدارس غیردولتی شاهد هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی امکان ساماندهی آن وجود دارد و این در صورتی است که دولت زمینه لازم برای تحقق این امر را فراهم کند.

فراهم شدن زمینه تحصیل ۱۵۰ دانش آموز مناطقی محروم در مدارس غیردولتی 

وی با اشاره به اینکه در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت، مدارس غیردولتی امکان اجرای این طرح را دارند، گفت: بنا بر قانون موجود ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی صندلی‌های خالی در نظر گرفتیم که البته این موضوع هنوز به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای محقق نشده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با تأکید بر اینکه مجلس باید مصوبه‌ای در این زمینه تصویب کند تا امکان اجرای طرح را داشته باشیم، گفت: با اجرای این طرح حدود ۱۵۰ هزار دانش آموز مناطق محروم و کم برخوردار امکان تحصیل در مدارس غیردولتی را بدون پرداخت هیچگونه شهریه‌ای پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش‌بینی اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح صندلی خالی/ به دنبال واقعی شدن نرخ شهریه مدارس غیردولتی هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..