تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت سینمای کودک از نگاه کارگردان زن

نادره ترکمانی نویسنده و کارگردان سینما و یکی از فعالان حوزه کودک و نوجوان درخصوص اوضاع و احوال این بخش در سال ۹۷ به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برآورد من نسبت به تولید و اکران آثار سینمای کودک و نوجوان و شرایط گیشه‌ی سینمای کودک در سال ۹۷، امیدوارکننده است. آثار تولید شده از استاندار‌های قابل قبولی برخوردار بودند و در جذب مخاطب هم تاحدود زیادی موفق بودند، حتی به نظرم جشنواره فیلم کودک در سال ۹۷ از نظر آثار ارائه شده به جشنواره، کیفیت و مختصات بهتری داشت.

وی افزود: نکته‌ی مهم‌تر اینکه در سال گذشته سینماگران کودک به وفاق و همدلی موثرتری نسبت به سال‌های گذشته دست پیدا کردند و حرکتی خودجوش، بر پایه بهبود شرایط تولید و اکران آثار کودک و اقدام برای رفع موانع در حوزه سینمای کودک و نوجوان را آغاز کردند. خوشبختانه در حوزه مدیریتی نیز با حمایت موثر مواجه شدیم و امیدوارم در سایه همگرایی و همسویی سینماگران کودک، شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی عنوان کرد: البته درصدد هستیم که در سال ۹۸، به بررسی موانع پیش روی سینمای کودک و نوجوان بپردازیم و مشکلات تولید و اکران را از منظرگاهی دیگر دنبال کنیم.

وی درباره شرایط کلی سینما در سال ۹۷ اظهار داشت: قطعا سینما تابعی از شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. بازتاب این شرایط در آثار تولید شده سینمایی، به وضوح مشخص و قابل مشاهده و بررسی است. از یک طرف آثار سینمایی که معضلات اجتماعی را به تصویر می‌کشند و آینه تمام نمای اوضاع و احوال جامعه هستند و از سویی دیگر آثاری که اوقات شیرین و مفرحی را برای مخاطبان مهیا می‌کنند، این دو گونه آثار سینمایی گرچه در دو قطب مخالف یکدیگر هستند، اما با اقبال خوبی از سوی مردم که مخاطبان اصلی فیلم‌ها هستند روبرو شدند و فروش بسیار خوبی را رقم زدند. سال ۹۷ از این حیث نیز قابل تامل است.

این کارگردان در خصوص اندوهناکترین خاطرات سال گذشته بیان کرد: اندوهناکترین خاطرات در سال ۹۷، فقدان و از دست دادن هنرمندان و سینماگران ارزشمندی بود که دیگر مشابه شان تکرار نخواهد شد، سینماگران گرانقدری که غم از از دست داشتنشان همچنان بر قلب اهالی سینما سنگینی می‌کند.

ترکمانی اظهار داشت: در سال ۹۸، برای تمام اهالی عزیز و گرانقدر سینما و خانواده‌های محترمشان، سلامتی، آرامش و رونق و گشایش در کار‌ها را آرزو می‌کنم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت سینمای کودک از نگاه کارگردان زن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..