تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کپسول فضایی کرودارگون با ویژگی‌های منحصردش را بشناسید+ تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،در ماه مارس سال جاری میلادی کپسول فضایی کرو دارگون شرکت اسپیس ایکس در ماموریتی بدون سرنشین به نام Demo-۱ راهی با موفقیت راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد و تجهیزات را به آزمایشگاه مداری کره زمین تحویل داد، این کپسول فضایی پس از پنج روز اتصال به ایستگاه فضایی در روز هشت مارس از آن جدا و به زمین بازگشت.

کارشناسان اسپیس ایکس اعلام کرده اند در ماموریت آتی که در ماه جولای انجام خواهد شد، ۲ فضانورد شرکت خواهند کرد. هر ۲ فضانورد اسپیس ایکس به نام‌های Bob Behnken و Doug Hurley عضو ناسا و دارای سابقه هدایت شاتل‌های فضایی هستند.


قرار است از کپسول فضایی کرو دارگون در ۱۰ ماموریت برای نقل و انتقال فضانوردان و تجهیزات به ایستگاه فضایی و بازگشت به زمین استفاده شود.

کپسول فضایی کرو دراگون با کپسول اژد‌های اسپیس ایکس در طراحی متفاوت است. از کپسول اژد‌ها تنها برای حمل محموله به فضا استفاده خواهد شد. کپسول کرو دراگون با قابلیت حمل هفت فضانورد دارای سه پنجره بزرگ است که فضانوردان با استفاده از آن می‌توانند زمین و فضا را مشاهده کنند.

کپسول با استفاده از موشک‌های فالکون که قابلیت استفاده دوباره دارند به فضا پرتاب می‌شود و سوخت موشک آن ترکیبی از Propellant-۱ و اکسیژن مایع است.

موشک وظیفه انتقال کپسول فضایی کرو دراگون به خارج از جو کره زمین را برعهده دارد و پس از خروج از جو و رسیدن به سرعت مورد نظر، موشک از بدنه کپسول جدا شده و به زمین باز می‌گردد.


کارشناسان تخمین زده اند کپسول فضایی کرو دراگون با سرعت ۱۷۰۰۰ مایل در ساعت به حرکت به سوی ایستگاه فضایی بین المللی ادامه می‌دهد.

پس از بازگشت به زمین در اولین ماموریت، کپسول فضایی کرو دراگون با استفاده از چتر‌های نجات دارای طراحی منحصربه فرد به آرامی به زمین بازگشت و وسط اقیانوس اطلس در نزدیکی سواحل فلوریدا فرود آمد.

از جمله ویژگی‌های منحصربه فرد کپسول فضایی کرو دراگون امنیت بالا برای مسافران و محموله هاست. این کپسول دارای سیستم‌های کنترلی برای محافظت از محیط زیست، سیستم پشتیبان حیات و راکت‌های SuperDraco برای استفاده در مواقع اضطراری است.

هدایت این کپسول فضایی آسان و در سیستم‌های ناوبری آن انواع فناوری‌های جدید مورد استفاده قرار گرفته است. یکی دیگر از ویژگی‌های این کپسول امکان اتصال خودکار به بدنه ایستگاه فضایی و رهاسازی از آن است. اکنون فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی باید عملیاتی برای اتصال کپسول فضایی سایوز روسی به بدنه ایستگاه فضایی و جدا سازی آن انجام دهند.


شرکت رقیب اسپیس ایکس، بوئینگ هم به آماده سازی کپسول فضایی خود مشغول است، اما بروز نقص فنی در ساختارهواپیما‌های سری مکس شرکت بوئینگ و چندین حادثه پرواز به ویژه سقوط ۲ هواپیما سبب شده است تا مقام‌های ناسا درخواست بازنگری درکلیه تاسیسات کپسول فضایی بوئینگ را بدهند.

مقام‌های بوئینگ اعلام کرده اند پایان بازرسی‌ها و تکمیل کپسول فضایی تا چند ماه آینده به طول می‌انجامد و زمان اولین آزمایش بدون سرنشین کپسول CST-۱۰۰ Starliner زودتر از ماه آگوست سال جاری نخواهد بود.


شرکت بوئینگ به تازگی انجام ۲ آزمایش بررسی عملکرد چتر نجات و آزمایش‌های محیطی کپسول فضایی خود را انجام داده و آزمون آتی کپسول فضایی Starliner، بررسی عملکرد سیستم‌های اطفای حریق است.

منبع: dailyherald

انتهای پیام/

کرو دراگون؛ آغازگر عصری جدید در سفر‌های فضایی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کپسول فضایی کرودارگون با ویژگی‌های منحصردش را بشناسید+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..