تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کدام روستا به دشت لاله‌ رویان معروف است؟

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به سراغ روستایی می‌رویم که نامش برای ما یادآور معنای دیگری است. این روستا که در بخش مرکزی شهرستان قوچان قرار گرفته است، با نام یدک شناخته می‌شود. روستای یدک در ۴۵ کیلومتری شمال شرق قوچان و در دهستان شیرین‌دره واقع شده است. دهستان شیرین‌دره از توابع بخش مرکزی شهرستان قوچان است. بخش مرکزی شهرستان قوچان یکی از بخش‌های شهرستان قوچان است. این بخش ۴ دهستان با نام‌های دوغائی، سودلانه، شیرین‌دره و قوچان عتیق و یک شهر با نام قوچان را دربرمی‌گیرد.

روستای یدک کجاست؟ (برای نوروز)

از همه این مباحث که بگذریم بهتر است با روستای یدک بیشتر آشنا شویم. روستای یدک در زبان محلی با نام ایگ شناخته می‌شود. افرادی که به این روستا سفر کرده‌اند می‌دانند که از ره‌آورد‌های روستای یدک می‌توان به گردو، سیب، گیلاس، آلوچه، زردآلو و گلابی اشاره کرد.

روستای یدک کجاست؟ (برای نوروز)

آرامگاه امامزاده حجی، دره زیبای یدک، آبشار زیو، آبشار گول و چشمه‌های متعدد واقع در دامنه رشته کوه‌های هزارمسجد از جاذبه‌های تاریخی روستای یدک به حساب می‌آیند شاید به همین دلیل است که در زمان ورود به روستا با تابلویی مواجه می‌شویم که روی آن نوشته شده است «به دشت لاله‌رویان یدک خوش آمدید».

گفتنی است سرچشمه شاخه اصلی رودخانه اترک در روستای یدک است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کدام روستا به دشت لاله‌ رویان معروف است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..