تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




55 مدرسه با 140 کلاس درس در سیل لرستان تخریب کامل شده‌اند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا زینی‌وند درباره آسیب سیل به مدارس استان لرستان و وضعیت بازگشایی مدارس در روز شنبه 17 فروردین اظهار کرد: مدارس همانند خانه‌های مردم و تاسیسات شهرها دچار آسیب‌دیدگی شدید شده‌اند بویژه در دو شهر معمولان و پلدختر مدارس کاملا تخریب شده‌اند و در بازدیدی که روز گذشته از شهر معمولان داشتیم خانه‌های مردم تا دو طبقه در گل‌و لای بود.

وی افزود: در این شهرها آموزش و پرورش مسئول اسکان مردم سیل‌زده است و در مدارسی که امن هستند خانواده‌های سیل‌زده اسکان دارند. همچنین مدارسی که تخریب شده‌اند نیاز به مرمت، بازسازی و لایروبی دارند که انجام این کارها به زمان نیاز دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: تلاش می‌کنیم در شهرهایی که مشکلی وجود ندارد، مدارس از 17 فروردین باز شوند اما در شهرهایی مانند پلدختر، معمولان، دورود و دلفان مدارس کاملا تخریب شده‌اند و به دلیل قطع ارتباط جاده‌ای امکان برآورد دقیق خسارات وجود ندارد.

زینی‌وند ادامه داد:‌در برآورد اولیه مشخص شد 55 مدرسه با 140 کلاس درس تخریب کامل شده‌اند و ما یک هفته تا 10 روز فرصت نیاز داریم تا کانکس جایگزین آنها کنیم و در این مدت مدارس تعطیل خواهند بود.

وی بیان کرد: در شهرهای دیگر براز بازگشایی مدارس با فرمانداران هماهنگ کرده‌ایم، باید توجه داشت مدارسی که آب داخل آنها رفته، دیوارشان سست شده است و امکان حادثه وجود دارد. بنابراین باید مطمئن شویم آسیب جانی دانش‌آموزان را تهدید نمی‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان افزود: استان را به شش قطب تقسیم کرده‌ایم و افرادی ماموریت دارند تا وضعیت مدارس را بررسی کنند تا آن گروهی که مشکلی ندارند 17 فروردین باز شوند.

زینی‌وند در پایان تاکید کرد: شرایط در معمولان و پلدختر کاملا بحرانی است و مدارس تا سقف در گل و لای هستند. بنابر این امکان بازگشایی وجود ندارد و حداقل به یک هفته فرصت نیاز داریم تا کانکس جایگزین آنها شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «55 مدرسه با 140 کلاس درس در سیل لرستان تخریب کامل شده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..