تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقدامات هلال احمر در استان‌های سیل زده در کشور تشریح شد

شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اقدمات صورت گرفته در سیل استان گلستان اظهار کرد: در این استان خدمت رسانی از 25 اسفند 97  آغاز و تا  13 فروردین،  در 10 شهرستان، تعداد 98 شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از 58 هزار نفر امدادرسانی شده و قریب به 15847 نفر اسکان اضطراری و بیش از 56 هزار بسته غذایی بین آسیب دیگان توزیع شده است. باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات استفاده از 6 فروند بالگرد امدادی جهت ایجاد راه دسترسی هوایی برای انتقال بیش از 288 هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی 218 ساعت پرواز بالگردهای جمعیت، سپاه و ارتش بوده است. همچنین با ایجاد اردوگاه‌هایی در مناطق مختلف شهرستان آققلا و گرگان، بخش عمده‌ای از آسیبدیدگان در این اماکن اسکان اضطراری داده شده و جهت تغذیه نیز با هماهنگی خیرین غذای گرم توزیع میشود. روزانه بیش از 240 نفر نجاتگر در قالب 50 تیم عملیاتی در حال فعالیت و امدادرسانی بوده و تعداد 60 دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس و با همکاری سازمان‌های دیگر و مردم محلی روزانه 33 فروند قایق در حال توزیع اقلام غذایی و امدادی بین آسیبدیدگان هستند.

وی ادامه داد: در استان مازندران از 25 اسفند تا 6 فروردین98، تغییرات شرایط جوی در 12 شهرستان استان مازندران باعث شد تا در 88 شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از 13 هزار نفر امدادرسانی شده و تعداد 429 نفر اسکان اضطراری و 445 دستگاه خودرو از برف رهاسازی و 880 منزل از آب تخلیه شوند که در این استان نیز تعداد 482 نفر در قالب 117 تیم امدادی با 18 فروند قایق(امدادی و محلی) فعالیت داشته و اقلام ذیل را بین آسیب دیدگان توزیع کردند و در 6 فرودین عملیات در استان مازندران به اتمام رسید.

فتحی افزود: در استان خوزستان از 25 اسفند تا 13 فروردین 98 ،در 18 شهرستان استان خوزستان 119 شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور کوهستانی به تعداد 30837 نفر امدادرسانی شده و 15593 نفر اسکان اضطراری داده و تعداد 376 نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.ایجاد 34 اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و سالن های ورزشی شهرهای دزفول، اهواز،شوش، شوشتر،شادگان، باوی و سوسنگرد تیم‌های عملیاتی فعال: 175 تیم (850 نفر).

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت:  در استان لرستان از 4 تا 13 فروردین 98 نیز در 10 شهرستان به تعداد 16425 نفر امدادرسانی شده و 11180 نفر اسکان اضطراری داده و 385 واحد مسکونی از آب تخلیه شده است. که از آن جمله می‌توان به (ازنا، پلدختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، خرم آباد، دورود و بروجرد) اشاره کرد. استقرار و فعالیت 6 فروند بالگرد امدادی در منطقه و اعزام تیم‌های امدادی از استان‌های معین اصفهان، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی و ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های نورآباد، الیگودرز، پلدختر و دورود و تیم های عملیاتی فعال: 168 تیم (758 نفر) از دیگر مواردی است که در این استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در استان ایلام نیز در 11 شهرستان به 5422 نفر امدادرسانی شده و 2925 نفر اسکان اضطراری داده و 103 واحد مسکونی از آب تخلیه شده است. ایجاد 8 اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان های ملکشاهی، دره شهر، ماژین و مهران نیز از دیگر اقدامات هلال‌احمر در استان ایلام است.

به گفته فتحی، امدادرسانی در استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی ادامه دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقدامات هلال احمر در استان‌های سیل زده در کشور تشریح شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..