تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادرار طبیعی چه ویژگی‌هایی دارد؟/ وجود خون در ادرار را جدی بگیرید

علی ارغوانی متخصص داخلی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ادرار انعکاسی از هر آن چه می‌نوشید است که در طول مسیرخود  از کلیه‌ها عبور کرده است؛ ظاهر، بوی ادرار و همچنین تعداد دفعات رفتن به توالت می‌توانند نشانه‌هایی باشند که از درون بدن خبر می‌دهند و این نشانه‌ها می‌تواند زنگ خطری برای بدن باشد.

این متخصص داخلی بیان کرد: رنگ ادرار نشان دهنده فعل و انفعالاتی است که درون بدنتان اتفاق می‌افتد،‌ از این رو غیر طبیعی بودن آن می تواند زنگ خطری برای هر فرد باشد؛ اگر ادرار به بی رنگ باشد، اصولا مربوط به این دلیل است که آب زیادی نوشیده‌اید و مثانه پر شده است، باید چندین بار در روز به دستشویی بروید، اما واقعا داشتن رنگ ادرار روشن، جای هیچ نگرانی نیست؛ اگر رنگ ادرار قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره باشد، آب بدن کم شده است.

بیشتر بخوانید: ادرار سیاه؛ بیماری که بر اثر یک بی‌احتیاطی کوچک به وجود می‌آید

رنگ ادرار چه رازی را از درونتان فاش می‌کند؟ رنگ ادرار میزان آب بدن را نشان می‌دهد

ارغوانی با اشاره به اینکه رنگ ادرار میزان آب بدن را نشان می‌دهد، گفت: اگر فردی ادراری تیره همراه با سردرد و گیجی داشته باشد، پزشک باید ادرار بیمار را چک کند تا علت کمبود آب بدن را بررسی کند؛  شاید این تیره رنگی مربوط به خون باشد، اگر درون ادرار ترکیبات خون وجود داشته باشد، می‌تواند نشانه اختلال در عملکرد کلیه باشد که به علت عفونت، بیماری کلیه یا حتی سرطان باشد.

وی تشریح کرد: اگر بعد از ادرار کردن بوی قند به بینی رسید، ممکن است نشان یک چیز جدی در بدن باشد مثلا وجود قند خون که وارد ادرار شده است و قند خون غلیظ در ادرار، یکی از نشانه‌های دیابت است؛ کلیه مثل یک فیلتر عمل می‌کند، اگر این فیلتر خراب شود، خیلی از مواد از آن رد و وارد ادرار می‌شوند.

اگر ادرار یک بوی عجیب می‌دهد، خیلی نگران نباشید

این متخصص داخلی ادامه داد: اگر ادرار یک بوی عجیب می‌دهد، خیلی نگران نباشید؛ غذا‌هایی خاص مانند مارچوبه یک اسید آمینه سولفوردار تولید می‌کند؛ بنابراین وقتی غذا هضم می‌شود، این مواد بودار آزاد و در کلیه فیلتر می‌شوند، سپس وارد ادرار شده و بوی عجیبی ایجاد می‌کنند، به محض اینکه غذا کاملا هضم و از سیستم بدن پاک شود، این بو دفع می‌شود.

رنگ ادرار چه رازی را از درونتان فاش می‌کند؟

بیشتر بخوانید: تغییر در رنگ ادرار را جدی بگیرید/ به میزان کافی آب بنوشید

ارغوانی با اشاره به اینکه اگر ادرار به‌طور نسبی به رنگ نئون باشد، یک علامت هشداردهنده است، گفت: علت می‌تواند قرص مولتی ویتامین باشد، ویتامین‌های B و کاروتن به ادرار رنگ طلایی می‌دهند؛ این رنگ ادرار به این معنی است که فرد مواد مکمل ارزشمندی را دفع می‌کند، رنگ ادرار موقع فیلتر شدن ویتامین تحت تاثیر قرار می‌گیرد، حتی اگر جذب بشوند.

وی اظهار کرد: وجود خون در ادرار می‌تواند نشانه یک بیماری بدخیم یا خیلی جدی در بدن باشد از این رو در صورت دیدن خون در ادرار باید به پزشک مراجعه کرد، در زنان جوان عفونت دستگاه ادراری یکی از عوامل آن است، همچنین وجود خون در ادرار یکی از هفت علامت سرطان مثانه در زنان و مردان است.

ارغوانی یادآوری کرد: یکی از نشانه‌های عفونت دستگاه ادراری زیاد دستشویی رفتن است؛ افزایش سن هم می‌تواند یکی از عوامل در هر زن و مردی است، در آقایان، پروستات هم نقش عمده‌ای دارد، در آن‌ها با افزایش سن تغییراتی ایجاد می‌شود که از مثانه در تخلیه موثر جلوگیری می‌کنند، که در نتیجه باعث می‌شود فرد مرتب به دستشویی میرود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادرار طبیعی چه ویژگی‌هایی دارد؟/ وجود خون در ادرار را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..