تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه‌های ایمنی برای رانندگی در جاده‌های برفی و بارانی/ ترفند‌هایی که به کمک آنها جان سالم به در می‌برید

دانشجوی دکترای سلامت در بلایا و فوریت‌ها به نکات مهم برای رانندگی در جاده های لغزنده برفی و بارانی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات نوروزی رو به پایان است و بسیاری از مسافران قصد بازگشت به شهر و دیار خود را دارند اما نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از جاده‌های مواصلاتی کشور برفی و بارانی هستند و این مسئله موجب لغزنده شدن سطح جاده ها و افزایش خطر تصادفات جاده‌ای می‌شود.

در شرایط جوی بارانی و برفی باید وسایلی ضروری را در خودرو همراه داشته باشید تا بتوان سفری ایمن را تجربه کنید و در طول مسیر گرفتار مشکل نشوید و به سلامت به شهر و دیار خود بازگردید.

توصیه‌های ایمنی برای رانندگی در جاده‌های برفی و بارانی/ ترفند‌هایی که به کمک آنها جان سالم به در می‌برید توصیه‌هایی برای رانندگی در جاده‌های لغزنده

آرزو دهقانی دانشجوی دکترای سلامت در بلایا و فوریت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تغییرات جوی آب و هوا و وقوع سیل و بارندگی در جاده‌ها اظهار کرد: تعطیلات نوروز رو به اتمام است و بسیاری از هموطنان به شهر و منازل خود باز می گردند. با توجه به شرایط جوی موجود در کشور و بارش برف و باران و وقوع سیل و رعایت برخی نکات رانندگی در شرایط این چنینی بسیار ضروری است تا از حوادث ترافیکی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: حتما قبل از آغاز سفر به لحاظ فنی خودروی خود را بررسی و از سالم بودن آن اطمنیان حاصل کنید و ترمزهای سالم هنگام رانندگی در شرایط جوی این چنینی مهمترین عامل ممانعت از حوادث ناگوار هستند، پس ترمزها و چراغ های اتومبيل را به کمک یک متخصص به طور کامل بررسی کنید.

توصیه‌های ایمنی برای رانندگی در جاده‌های برفی و بارانی/ ترفند‌هایی که به کمک آنها جان سالم به در می‌برید

بررسی سلامت خودرو و شرایط جوی را فراموش نکنید

این دانشجوی دکترای سلامت در بلایا و فوریت‌ها بیان کرد: به گزارشات هواشناسی گوش فرا دهید و آمادگی لازم برای سفر داشته باشید، یکی از مشکلات رانندگی در هوای بارانی یا برفی کاهش دید است که لازم است قبل از سفر برای داشتن دید واضح تجهیز شوید و حتما از سالم بودن تیغه های برف پاک کن خودرو مطمئن شوید و اگر حتی آسیب جزئی دیده اند آنها را تعویض کنید.

دهقانی عنوان کرد: محض احتیاط به محفظه مخصوص آب شستشوی شیشه، مقداری ضدیخ بیفزایید، اگر شیشه جلوی خودرو ترک دارد ( حتی ترک بسیار کوچک ) آن را فورا ترمیم و یا تعویض کنید و تایر یدکی سالم و جک و مثلث خطر به همراه داشته باشید.

توصیه‌های ایمنی برای رانندگی در جاده‌های برفی و بارانی/ ترفند‌هایی که به کمک آنها جان سالم به در می‌برید

وسایل ضروری برای رانندگی در برف و باران

این دانشجوی دکترای سلامت در بلایا و فوریت‌ها با بیان اینکه یک جعبه کمکهای اولیه و جعبه ای شامل لوازم اضطراری خودرو همراه داشته باشید، گفت: از جمله کابلهای اتصال باطری، بیلچه، پیچ گوشتی، آچار، چاقوی جیبی و به خصوص در هنگام سفر کیسه خواب یا پتو، لباس گرم اضافه، جاروی کوچکی برای پاک کردن شیشه جلو، چراغ قوه با باطری اضافه، نقشه محل ، تلفن های مراکز ضروری، مقداری آب و آذوقه و یک کیسه شن و زنجیر چرخ همراه داشته باشید.

وی ادامه داد: در روزهای بارانی و برفی باید با دقت بیشتری رانندگی کرد زیرا سطح اصطکاک چرخهای اتومبیل با آسفالت در چنین مواقعی کاهش می یابد و با رعایت همه اصول ایمنی و سرعت مطمئن رانندگی کنید تا حادثه ای برای شما و دیگران پیش نیاید.

توصیه‌های ایمنی برای رانندگی در جاده‌های برفی و بارانی/ ترفند‌هایی که به کمک آنها جان سالم به در می‌برید

توصیه‌هایی برای رانندگی در مه

این دانشجوی دکترای سلامت در بلایا و فوریت‌ها با اشاره به نکاتی برایرانندگی در جاده های مه گرفته گفت: در رانندگی در مه از نور پائین استفاده کنید و در صورتیکه نمی توانید بیشتر از صد متر مقابل خود را ببینید ، چراغهای مه شکن را روشن کنید.

وی ادامه داد: چنانچه قصد دارید سرعت خود را کاهش دهید به آرامی از ترمزها استفاده کنید تا با روشن شدن چراغهای ترمز ، رانندگانی که پشت سرشما حرکت می کنند از کم شدن سرعت شما آگاه شوند . اگر مه غلیظ و شدید شد به آهستگی به منتهی الیه سمت راست رفته و توقف نمايید و فلاشر ماشین را بکار بیندازید.

توصیه‌های ایمنی برای رانندگی در جاده‌های برفی و بارانی/ ترفند‌هایی که به کمک آنها جان سالم به در می‌برید

ترفندهایی برای آنکه سالم به شهر و دیار خود بازگردید

دهقانی تاکید کرد: احتياط شرط اول ايمنی است. هر چقدر هم که در رانندگی تجربه داريد باز هم احتياط کنيد، احتياط کردن در رانندگی نشانه ترس يا کم تجربگی نيست، علامت و نشانه علاقمندی شما به جان و مال خودتان وديگران است، اگر عصبانی هستید  يا احساس خستگی و يا خواب آلودگی می کنيد رانندگی نکنيد و  به محض احساس خستگی و خواب آلودگی در محل مناسبی توقف و استراحت كنید.

این دانشجوی دکترای سلامت در بلایا و فوریت‌ها با تاکید بر اینکه مسافران قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، گفت: تمام سرنشینان خودرو حتما کمربند ایمنی خود را ببندند و با سرعت مطمئنه برانید و از سبقت بپرهیزید، حتی الامکان در شب رانندگی نکنید و فاصله ی خود را با خودروهای پشتی و جلویی حفظ کنید و در حین رانندگی از خوردن وآشاميدن و استفاده از تلفن همراه بپرهیزید.

توصیه‌های ایمنی برای رانندگی در جاده‌های برفی و بارانی/ ترفند‌هایی که به کمک آنها جان سالم به در می‌برید

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه‌های ایمنی برای رانندگی در جاده‌های برفی و بارانی/ ترفند‌هایی که به کمک آنها جان سالم به در می‌برید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..