تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امراضی که با نگه داشتن ادرار به سراغتان می‌آید

علی ارغوانی متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مضرات نگه داشتن ادرار، اظهار کرد: برخی افراد در برابر ادرار کردن مقاومت از خون نشان می‌دهند که این کار باعث تضعیف عضلات کف لگن می‌شود؛ این عضلات وظیفه پوشاندن و محکم نگه داشتن مثانه تا زمانی که آمادگی ادرار را داشته باشید، بر عهده دارند.

این متخصص داخلی بیان کرد: عضلات تنگ‌کننده بیرونی مجرای پیشابی (یکی از عضلات کف لگن) مجرای ادراری و دهانه مثانه را پوشش می‌دهد؛ این عضله همراه با سایر عضلات از ترشح مایع داخل مثانه که ممکن است به خاطر سرفه یا عطسه یا خنده یا پریدن خارج شود، پیشگیری می‌کند.

(خبر عید) وقتی ادرارتان را نگه می‌دارید چه اتفاقی می‌افتد؟

بیشتر بخوانید: عفونت ادراری؛ عاملی برای رشد باکتری در بدن شما

ادرار چه مسیری را داخل بدن طی می‌کند

ارغوانی تشریح کرد: در اطراف مثانه اندام‌هایی مختلف وجود دارد که دستگاه ادراری از جمله کلیه‌ها، ۲ میزنای، ۲ عضله تنگ‌کننده میزراهی و میزراه را شکل می‌دهد؛ ادرار، آهسته از کلیه‌ها حرکت می‌کند و به وسط ۲ مجرای عضلانی که میزنای نام دارد هدایت می‌شود، میزنای‌ مسئول حمل ادرار به سمت پایین و به مثانه هستند.

وی ادامه داد: عضله مثانه (در واقع دیواره بافتی در مثانه) باعث شل شدن مثانه شده و این توانایی را به او می‌دهد تا مانند یک بالن پُر شود؛ زمانی که مثانه پُر می‌شود، این عضله منقبض شده و عضله تنگ‌کننده داخلی میزراهی به طور خودکار و غیرارادی باز می‌شود و ادرار خارج خواهد شد.

عوارض نگه داشتن ادرار

این متخصص داخلی بیان کرد: با ورود ادرار به میزراه، توقفی کوتاه در عضله تنگ‌کننده بیرونی میزراه رخ می‌دهد که بیشتر شبیه یک ضربه است؛ وقتی ادرار را نگه می‌دارید یا آن را به تعویق می‌اندازید، در واقع این عضله را بسته نگه می‌دارید، زمانی که می‌خواهید ادرار کنید با اراده دریچه‌های مربوطه را باز می‌کنید.

(خبر عید) وقتی ادرارتان را نگه می‌دارید چه اتفاقی می‌افتد؟

بیشتر بخوانید: هشدار؛ عفونت ادراری کودکان را جدی بگیرید

ارغوانی بیان کرد: گیرنده‌های کششی در داخل لایه‌های عضله مثانه سیگنال‌هایی را در امتداد عصب‌ها به ناحیه خارجی ستون فقرات می‌فرستد و همین سبب انتشار سیگنال شل‌کننده است که باعث می‌شود به مثانه باز شود؛ این کار فشار مثانه را زیاد می‌کند و متوجه می‌شویم که مثانه پُر شده است و باعث می‌شود تا عضله تنگ‌کننده داخلی میزراه به طور همزمان باز شود.

وی یادآوری کرد: نگه داشتن ادرار برای مدت طولانی باعث می‌شود تا ادرار خیلی سریع خارج شود و یا با پوشش ضعیف عضلانی، ادرار کردن صورت بگیرد که این می‌تواند عضلات کف لگن را به مرور ضعیف کند و یا بیش از حد از آنها کار بکشد، این کار به بیش‌فعالی کف لگن، درد مثانه، بی‌تابی ادراری منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امراضی که با نگه داشتن ادرار به سراغتان می‌آید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..