تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ژل گیاهی فوق العاده برای درمان جوش‌های سرسخت

مطالعه دانشمندان نشان می‌دهند در آلوئه ورا حدود ۲۰۰ نوع ماده مفید وجود دارد. ۹۹ درصد از ژل این گیاه را آب تشکیل می‌دهد که درون خود ترکیب‌هایی از جمله مواد معدنی، انواع ویتامین، آنزیم، اسید‌های آمینه، پلی ساکارید و اسید‌های چرب را داراست.


امروزه از آلوئه ورا برای هدف‌های زیبایی و سلامت در سراسر جهان استفاده می‌شود و این ماده ارزشمند در ترکیب بسیاری از دارو‌ها و محصول‌های آرایشی بهداشتی وجود دارد.

از ژل آلوئه ورا برای درمان انواع مشکل‌های پوستی از جمله سوختگی، درمان زخم، عفونت‌های پوستی و درمان آکنه و جوشگاه ناشی از آن استفاده می‌شود.

پوست بزرگ‌ترین عضو در بدن انسان و اولین عامل محافظتی دربرابر ورود انواع عفونت و عامل‌های بیماری زا به درون بدن است. پوست بدن از انسان دربرابر بیماری ها، اشعه UV، مواد شیمیایی و آسیب‌های فیزیکی محافظت می‌کند.

هرگاه بر روی پوست زخم، سوختگی، خراش یا حتی آکنه به وجود آید که در نتیجه آن پوست دچار خراش و آسیب دیدگی شود با ساختن بافتی همبند و قوی‌تر که در افراد مستعد آکنه به نام جوشگاه شناخته می‌شود خود را بهبود می‌بخشد. این بافت جدید در برخی افراد رنگی متفاوت و حتی امکان گود رفتگی آن هم وجود دارد. درمان جوشگاه بسته به میزان و شدت آن می‌تواند چالشی جدی پیش روی پزشک و بیمار باشد.


انواع روش‌های شیمیایی و درمان‌های تهاجمی برای رفع جوشگاه وجود دارند که از آن جمله می‌توان به لیزر درمانی، لایه برداری و حتی جراحی اشاره کرد.

از جمله درمان‌های طبیعی برای کاهش اثرجوشگاه بر صورت می‌توان استفاده از ژل گیاه آلوئه ورا را نام برد که البته برای مشاهده اثربخشی آن به استمرار در استفاده نیاز است.

به دلیل موجود بودن انواع مواد مغذی، ویتامین و آنتی اکسیدان در ساختار ژل آلوئه ورا استفاده از این گیاه می‌تواند سبب تقویت ساختار کلاژن سازی پوست و جلوگیری از تشکیل جوشگاه، کاهش تفاوت رنگ محل جوشگاه با سایر مناطق پوست و نیز جلوگیری از ایجاد آکنه جدید شود.

در اثر آکنه ۲ نوع جوشگاه بر روی پوست تشکیل می‌شود که آتروفیک (گود رفتگی پوست) و هیپرتروفی (ایجاد مناطق برجسته برسطح پوست) نام دارند.

برای استفاده از آلوئه ورا برای درمان جوشگاه و جلوگیری از بازگشت آکنه درمرحله اول توجه داشته باشید که حتماً از گیاه آلوئه ورا تازه و بهداشتی که به خوبی شسته و خشک شده است استفاده کنید. همچنین می‌توانید از محلول‌های درمانی بهداشتی حاوی ژل آلوئه نیز استفاده کنید.


برخی افراد به آلوئه ورا آلرژی دارند و نمی توانند از این راهکار درمانی استفاده کنند.

برای استفاده از ژل آلوئه ورا، ابتدا صورت را شسته و خشک کنید، سپس مقداری ژل آلوئه ورا را از ساقه گیاه جدا کنید و به حالت دورانی مناطق آسیب دیده پوست را با ژل پوشش دهید.

برای بازه زمانی ۱۰ دقیقه تا یک ربع صبر کنید تا ژل بر روی پوست شما خشک شود، سپس به آرامی پوست را با آب ولرم شست و شو دهید تا پاک شود. به دلیل خاصیت لایه برداری آلوئه ورا پس از شست و شوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

با تکرار این کار هر روز ۲ بار و افزودن مقداری آب لیموترش به ژل آلوئه وار و ماساژ صورت با این ترکیب به زودی شاهد کم رنگ شدن جوشگاه‌ها، رفع چین و چروک پوستی، روشن شدن رنگ صورت و ناپدید شدن آکنه‌ها خواهید شد.

افزون بر استفاده از ژل آلوئه ورا، نوشیدن نوشیدنی تهیه شده از ژل این گیاه نیز می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی سبب درخشان شدن رنگ پوست، بهبود عملکرد روده و در نتیجه کاهش مشکل‌های پوستی شود. کارشناسان توصیه می‌کنند افراد نوشیدنی آلوئه ورا را به صورت کاملاً بهداشتی تهیه کرده یا از نمونه‌های بهداشتی موجود در بازار استفاده کنند تا خطری برای سلامت آنها روی ندهد.

منبع: aloecure
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ژل گیاهی فوق العاده برای درمان جوش‌های سرسخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..