تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۹ راهکار مهم برای کنترل ماشین هنگام سُر خوردن+ اینفوگرافی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به طور کلی هنگام گرفتار شدن با خودرو در حوادث جوی پیش از هر چیز باید به رفتار خود مسلط باشید؛ سعی کنید ضمن حفظ خونسردی، خودرو را تحت کنترل نگه داشته و در صورت شدت گرفتن سیل،‌ آن را ترک کنید. اگر نیروهای امدادی در اطرافتان حضور نداشتند، خودتان را به سطوح بالاتر برسانید.

از ترمز گرفتن ناگهانی جلوگیری کنید چرا که باعث لغزش بیشتر ماشین می‌شود؛ در صورت سُر خوردن خودرو و برای کنترل آن در جهتی حرکت کنید که قسمت عقب اتومبیل به آن سمت سُر می‌‌خورد و بعد از آنکه اتومبیل به حالت مستقیم در آمد جهت خود را تغییر داده و در مسیر مدنظر حرکت کنید.

آهسته روی ترمز فشار دهید تا از سرعت اتومبیل کاسته شود، برای افزایش سرعت نیز به آرامی روی پدال گاز فشار دهید تا اتومبیل مجددا به حرکت در بیاید. ترمز کردن و گاز دادن‌های ناگهانی باعث لغزش خودرو و افزایش احتمال تصادف می‌شود.

به هیچ وجه در شرایط نامساعد جوی سبقت نگیرید چرا که چرخاندن زیاد فرمان از عوامل مهم سُر خوردن خودرو محسوب می‌شود و در حالت سبقت خودرو در یکی از خطرناکترین حالت‌‌ها قرار می‌گیرد و احتمال تصادف در این شرایط بسیار بالاست.

سعی کنید اتومبیل را درگیر دنده کنید و برای حرکت از دنده‌های سنگین‌ استفاده کنید، در این شرایط هم کنترل بیشتری روی سرعت اتومبیل دارید هم معمولا سرعتتان کمتر می‌شود.

در جاده‌های لغزنده که اغلب خودروها برای شروع حرکت دچار مشکل می‌شوند می‌توانید از بخشی از ترمز دستی برای کنترل شتاب اولیه خودرو استفاده کنید تا حرکتی روان‌تر داشته باشید.

در صورت گیر افتادن خودرو در شرایط نا مساعد مثل گِل،‌ برف و یخ بهتر است سرعت اتومبیل خود را کم کرده و با سرعت ثابتی به حرکت ادامه دهید تا احتمال وقوع حوادث جاده‌ای در شرایط نامساعد به حداقل برسد.

بهتر است در هنگام بروز سیل و وقایع این چنینی از هر محدودیتی مانند کمربند ایمنی در داخل ماشین آزاد باشید تا در صورت وقوع حادثه احتمالی خودرو را ترک کنید؛ تصور نکنید که کمربند ایمنی در این شرایط می‌تواند جان شما را حفظ کند و فراموش نکنید که از باز بودن قفل همه درها اطمینان حاصل کنید تا اگر دچار حادثه شدید افراد دور و برتان بتوانند درب خودرو را باز کرده و شما را نجات دهند.

در صورت گرفتار شدن در سیل سعی کنید خودرو را طوری نگه دارید که برای نیروهای امدادی و سایر افراد آن منطقه قابل مشاهده باشد،‌ البته نیازی نیست برای قابل مشاهده بودن روی سقف خودرو رفتهو دست تکان دهید چرا که ممکن است به قیمت جان شما تمام شود. سعی کنید چراغ‌های خطر و چراغ‌های جلوی ماشین قابل مشاهده باشد تا بتوانند شما را پیدا کنند و اگر می‌توانید با برخی افراد ارتباط برقرار کنید.

اگر قصد ترک خودرو را دارید وسایلی که داخل خودرو داشتید را فراموش کنید؛ هیچکس نمی‌تواند با کیف و کوله پشتی شنا کند پس بهتر است برای حفظ جانتان این وسایل را فراموش کنید.

سعی نکنید خودروی خود را نجات دهید اینکه شما توانسته‌اید روی آب بمایند به این معنا نیست که می‌توانید خودرو را هم به یک مکان امن منتقل کنید، پس بهتر است بلافاصله از ماشین بیرون بیایید  چرا که سیل هر لحظه می‌تواند خودرو را حرکت داده و برای شما حادثه آفرین شود.

در جاده‌های لغزنده و شرایط نا متعارف حفظ خونسردی و دانستن چند نکته ساده می‌تواند جان شما را حفظ کند.

انتهای پیام/

راه‌های جلوگیری از سرخوردن ماشین



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۹ راهکار مهم برای کنترل ماشین هنگام سُر خوردن+ اینفوگرافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..