تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فشار افزایش قیمت دارو بر دوش بیمه است نه مردم

شهریاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش قیمت داروها اظهار کرد: قیمت داروها باید در حد معقولی افزایش پیدا کند اما قرار نیست فشار مالی این افزایش قیمت بر دوش مردم باشد و بیمه‌ها هستند که باید این هزینه را جبران کند.

وی تشریح کرد: اگر بخواهیم داروهای تولید داخلی داشته باشیم که با نمونه‌های خارجی رقابت کند باید منابع مالی کافی در اختیار تولید کننده قرار دهیم تا بتوانند با مشکلات مقابله کرده و به تولید ادامه دهند.

محبی / فشار افزایش قیمت داروها بر دوش بیمه‌ها خواهد بود نه مردم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: تا به امروز مشکل اصلی ما برای افزایش قیمت داروها با بیمه ها بود که زیر بار تأمین این هزینه‌ها نمی‌رفتند اما این مشکل باید حل شود تا بتوانیم داروهایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید کنیم.

شهریاری گفت: اگر قیمت داروها را کاهش دهیم یا با توجه به افزایش نرخ تورم قیمت داروها افزایش پیدا نکند، به‌طور قطع با افت کیفیت داروها و حتی تعطیلی مراکز تولیدکننده مواجه خواهیم شد. قطعا بسیاری از  ما این جمله را از زبان اطرافیانتان شنیده‌اید که مردم باور دارند داروهای خارجی کیفیت بسیار بهتری نسبت به نمونه‌های داخلی دارند و  بخشی از این موضوع به دلیل فشاری است که دولت و مردم برای کاهش هزینه‌ها به کارخانه‌ها وارد کردند که در نهایت منجر به تعطیلی برخی مراکز تولیدی در سطح کشور شد.

تعطیلی مراکز تولید دارو به دلیل مشکلات اقتصادی

وی ادامه داد: برای مثال کارخانه‌ای در استان کرمانشاه یکی از داروهای مهم تزریقی را تولید می‌کرد که به دلیل همین مشکلات اقتصادی فعالیت‌هایش متوقف شد یا نمونه‌های مشابهی در تبریز فعالیتش را متوقف کرد یا برخی از خط تولید‌ها که داروهایی را تولید می‌کردند که تولید آن برای کشور ضروری بود در حال حاضر فعالیت خود را تنها به دلیل مقرون به صرفه نبودن این تولیدات متوقف می‌‌کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: بنابراین برای کاهش فشار وارده بر روی کارخانه‌های باید قیمت‌های فروش دارو منطقی باشد اما قرار نیست فشار مالی ناشی از این افزایش قیمت داروها بر دوش مردم بیافتد بلکه بیمه‌ها باید آن‌ها را تقبل کنند.

محبی / فشار افزایش قیمت داروها بر دوش بیمه‌ها خواهد بود نه مردم

شهریاری درباره مقدار افزایش قیمت داروها بیان کرد: ممکن است برخی داروها به مقدار بیشتر و برخی از آن‌ها کمتر گران شود اما به طور متوسط بین ۱۲ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت را در داروها شاهد خواهیم بود.

وی یادآوری کرد: مشکل ما با بیمه‌ها برای تأمین هزینه‌ها کماکان سر جای خود است و بسیاری از بدهی بیمه‌ها پرداخت نشده است، البته بیمه سلامت به خوبی عمل می‌کند و بیشترین مشکل را بیمه تأمین اجتماعی داریم.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فشار افزایش قیمت دارو بر دوش بیمه است نه مردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..