تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




‌می‌توان نوزاد را مسافرت برد؟/ نکات مهم و الزامی در مسافرت نوزادان

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از شایع‌ترین مشکلات کودکان هنگام مسافرت در کودکان و نوزادان، اسهال و دل‌پیچه است؛ دلایلی مختلف از جمله مصرف نوشیدنی یا غذایی که به آن عادت ندارد، تفاوت در عادات غذایی و تغییر در بالانس میکروبی یا تعادل باکتری‌هایی که در روده وجود دارد و همچنین رعایت نکردن بهداشت فردی و مصرف غذا و آب آلوده می‌تواند منجر به اسهال و دل‌پیچه شود.

برای بیمار نشدن در طول سفر چه کنیم؟

این متخصص اطفال بیان کرد: از شستشوی مرتب دست‌ها در مسافرت غافل نشوید؛ ابتلا به اسهال مسافرتی در کودکان به دلیل آلوده شدن به میکروبی به نام ای‌کولای است که براحتی از طریق مدفوع منتقل می‌شود، عدم رعایت بهداشت فردی و محیط، غذا خوردن با دست آلوده، خوردن میوه و سبزی آلوده نیز از مواردی است که به بروز دل‌پیچه و اسهال در کودکان و بزرگسالان منجر خواهد شد.

(خبر عید)نکات مهم و الزامی در مسافرت نوزادان/آیا میتوان نوزادان را مسافرت برد؟

بیشتر بخوانید: هرگز این جملات را به فرزندتان نگویید/ چگونه کودکی مستقل تربیت کنیم؟

وی ادامه داد: قبل از سفر، دستمال مرطوب و ژل ضدعفونی‌ کننده تهیه کرده و از آن‌ها برای تمیزکردن دست و بدن کودک استفاده کنید؛ از مصرف غذا‌های بین راهی و خرید کنار جاده‌ای اجتناب کنید، غذا را در خانه تهیه کنید و برای شیرخوار بالای ۶ ماه از سرلاک خشک کارخانه‌ای و پوره که نیازی به نگهداری در یخچال ندارد مانند حریره بادام و یا انواع کمپوت‌های خانگی استفاده کنید.

در طول سفر، خوراکی سالم داشته باشید

محتشمی افزود: میوه و سبزیجات، بیسکویت سبوس دار و دیگر خوراکی سالم را در طول سفر همراهتان داشته باشید؛ میوه‌ها را به خوبی شسته و در ظرفی دربسته قرار دهید و از خرد کردن میوه اجتناب کنید، زیرا به راحتی آلودگی را به خود می‌گیرد.

این متخصص اطفال افزود: مراقب باشید کودک میوه‌های نشسته و میوه‌های روی زمین افتاده را نخورد، زیرا به انواع کود و فضولات حیوانی آلوده است؛ در راه از آب جوشیده خنک شده (که از منزل به همراه دارید)، برای نوزادان و از آب معدنی برای کودکان استفاده کنید.

(خبر عید)نکات مهم و الزامی در مسافرت نوزادان/آیا میتوان نوزادان را مسافرت برد؟

بیشتر بخوانید: راهکار‌های طلایی برای تربیت کودک حرف گوش کن/ با فرزندتان همدلی کنید

وی تشریح کرد: بهتر است از مصرف و نوشیدن آب در رستوران‌ها خودداری کنید؛ آب هر منطقه دارای میکرو‌ب‌های خاص همان منطقه است و ممکن است شما با نوشیدن آب این شهر‌ها دچار مشکلات گوارشی شوید، در حالی که دستگاه گوارش ساکنین این مناطق سازگاری لازم را با آن پیدا کرده است.

این متخصص اطفال یادآوری کرد: از مصرف آبی که جریان دارد، خودداری کنید چرا که زلال بودن آب و در جریان بودن آن دلیلی بر تمیزی و آلوده نبودن آن نیست؛ سعی کنید قبل از سفر مقداری آب بردارید و در بین راه حتی برای شستشوی ظروف از آن استفاده کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «‌می‌توان نوزاد را مسافرت برد؟/ نکات مهم و الزامی در مسافرت نوزادان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..