تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمتر از ۵ سال تا سفر اولین انسان‌ها به سیاره مریخ

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلون ماسک به تازگی اعلام کرده است شرکت اسپیس ایکس در عرض کمتر از ۵ سال آینده انسان‌ها را به سیاره مریخ  منتقل خواهد کرد؛ این شرکت اکنون درحال ساخت و تجهیز سفینه فضایی Starship درسایت ساحلی Boca Chica درجنوب ایالت تگزاس است.

هدف از ساخت سفینه فضایی Starship ارسال انسان‌ها به سیاره مریخ و مسکونی کردن این سیاره است. جنس بدنه این سفینه فضایی برخلاف دیگر سفینه‌های فضایی از جنس ورق‌های استیل کار شده و دلیل استفاده از استیل به جای فیبرکربن کاهش هزینه‌های تولید از سوی اسپیس ایکس اعلام شده است.

افزون بر طرح ارسال انسان به سیاره مریخ، ماسک طرح مسکونی کردن کره ماه را نیز در دست اجرا دارد و در اولین مرحله قرار است تا ۴ سال آینده سفینه فضایی گردشگران را به مدار کره ماه انتقال دهد.


یکی از تفاوت‌های موشک و سفینه‌های فضایی ساخته شده به دست شرکت اسپیس ایکس با دیگر سفینه‌های فضایی، امکان بازیابی و استفاده دوباره آنهاست. ایلون ماسک به مسافران مریخ اطمینان داده است می‌توانند با استفاده از سفینه‌های فضایی ساخت این شرکت رایگان به زمین باز گردند.
آخرین بار که انسان قدم برکره ماه گذاشته متعلق به سال ۱۹۷۲ است. ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ دستورالعملی برای بازگشت دوباره به کره ماه را امضا کرد.
پیش از آن آژانس فضایی آمریکا، ناسا، از سال ۲۰۱۰ پروژه بازگشت به کره ماه را شروع کرده است. ایلون ماسک در جدیدترین پیام توییتری خود اعلام کرده است اولین آزمایش سفینه فضایی استارشیپ در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. این سفینه ۳۲۲ فوت طول و وزنی برابر با ۵.۷۵ میلیون پوند دارد و می‌تواند به حمل محموله‌های فضایی بسیار سنگین بپردازد.
سفینه فضایی استارشیپ مشابه موشک فضایی SLS ناسا قابلیت استفاده در ماموریت‌های مختلف را دارد. برای سفر به کره ماه اسپیس ایکس قرار است از موشک BFR استفاده کند. در سفر به مدار کره ماه توریست ژاپنی Yusaku Maezawa و همراهان او به سفر به مدار این کره می‌پردازند. زمان پرتاب نهایی به مدار کره ماه سال ۲۰۲۳ و سفر به مریخ در اوایل سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.
برخی کارشناسان بنا بر پیشرفت سریع چینی‌ها در زمینه فضایی و ارسال ماه نورد به نیمه تاریک کره ماه به وسیله آنها، این احتمال را می‌دهند که زودتر از ناسا و اسپیس ایکس چینی‌ها در آینده به کره ماه قدم خواهند گذاشت.

منبع: inverse

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمتر از ۵ سال تا سفر اولین انسان‌ها به سیاره مریخ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..