تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی!

۸۴۰۹۷۱

۶۹۳ 

وب‌سایت الی گشت: کشور اندونزی از هزاران جزیره زیبا و شگفت انگیز تشکیل شده و جزیره بالی بدون شک مشهورترین و محبوب‌ترین آن هاست. سواحل زیبا و نقره فام و آب و هوای فوق العاده و غذا‌های خوشمزه این جزیره کوچک را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی و گردشگری در دنیا تبدیل کرده است. در این مطلب معروف‌ترین غذا‌های بالی را به شما معرفی می‌کنیم و توصیه می‌کنیم در طول سفر حتما این غذا‌های خوشمزه را امتحان کنید. در ادامه با ما همراه باشید

پیسانگ گورنگ | Pisang Goreng

معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی

معرفی غذا‌های بالی را از یک دسر خوشمزه و محبوب شروع می‌کنیم. پیسانگ گورنگ در واقع موز سرخ شده است که در اندونزی و بالی محبوبیت بسیار زیادی دارد. در بالی انواع موز از موز‌های کوچک گرفته تا موز‌های غول پیکر رشد می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا پیسانگ گورنگ در هر رستوران به یک شکل باشد. موز سرخ شده معمولا همراه با عسل یا شهد خرما سرو می‌شود و در آخر هم کمی پودر نارگیل یا بستنی وانیلی روی آن ریخته می‌شود. این دسر خوشمزه در اغذیه فروشی‌های سیار به فروش می‌رسد و با طعم شیرین و لذیذی که دارد یکی از محبوب‌ترین دسر‌ها و غذا‌های بالی است.

می‌گورنگ | Mie Goreng

معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی

یکی از مشهورترین غذا‌های بالی و اندونزی نودل سرخ شده است که معمولا همراه با سبزیجات و انواع گوشت مثل مرغ، میگو تهیه می‌شود. گاهی هنگام سرو روی نودل‌ها نیمرو، تکه‌های مرغ و سس بادام زمینی می‌ریزند و بعد سرو می‌کنند که ترکیبی بسیار خوشمزه به غذا می‌دهد. البته معمولا در کنار این غذا ترشی هم سرو می‌کنند که پیشنهاد می‌کنیم از آن غافل نشوید.‌

ساته | Sate

معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی

ساته یکی از محبوب‌ترین غذا‌های بالی است که برخلاف تشابه اسمی و ظاهری که با ساتای مالزی دارد با آن کمی متفاوت است. برای تهیه ساته، مرغ چرخ شده را با ادویه‌های مختلف ترکیب می‌کنند و بعد آن را دور چوب‌های علف لیمو می‌چسبانند و روی آتش کباب می‌کنند. از آن جا که ما ایرانی‌ها میانه بسیار خوبی با انواع کباب داریم مطمئنا با یک بار امتحان کردن ساته عاشق طعم کبابی و لذیذ آن خواهید شد.

ناسی کامپور | Nasi Campur

معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی

ناسی کامپور به معنای «برنج مخلوط» است و نام یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌های بالی است. این غذا از ترکیب برنج، سبزیجات، ماهی یا گوشت و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و خوش طعم است. در واقع، ترکیب طعم‌ها و مزه‌ها در این غذا، خوشمزه‌ترین و بهترین ترکیب در بین غذا‌های بالی است و به شما هم پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحانش کنید. نکته جالب در مورد این غذا این است که ترکیبات سبزیجات و مواد داخل این غذا در هر رستوران متفاوت است و به همین دلیل نمی‌دانید قرار است این دفعه با چه ناسی کامپوری مواجه شوید. با توجه به این که برنج بخش اصلی این غذاست مطمئنا برای ما ایرانی‌ها خوشمزه و خوشایند خواهد بود.

ببک بتوتو | Bebek Betutu

معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی

ببک بتوتو یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین غذا‌های بالی است که از اردک کبابی یا بخارپز تهیه می‌شود و گاهی به جای اردک از گوشت مرغ هم استفاده می‌شود. برای تهیه این غذا اردک درسته یا خرد شده را با ترکیبی از ادویه‌ها مزه دار می‌کنند و بعد آن را داخل برگ نخل می‌پیچند و بعد آن را کباب می‌کنند. در این روش گوشت اردک طعم دودی دلپذیری پیدا می‌کند که باعث محبوبیت و لذیذتر شدن آن می‌شود. این غذا بسیار پرادویه و پرمزه است و به دلیل طعم فوق العاده‌ای که دارد به ویژه در بالی و لامبوک پرطرفدار است. جالب است بدانید که راز خوشمزگی فوق العاده این غذا در زمان پخت بسیار طولانی آن است؛ به طوری که کل فرآیند پخت حدودا ۱۲ ساعت طول می‌کشد. به همین دلیل در برخی رستوران‌ها لازم است از قبل سفارش این غذا را اطلاع بدهید تا هماهنگی‌های لازم برای پخت و آماده شدن کباب اردک انجام بشود.

ریجستافل | Mini Rijsttafel

معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی

ریجستافل در واقع غذایی چند نفره است و بعید است کسی بتواند به تنهایی آن را تمام کند. واژه ریجستافل در زبان هلندی به معنای میز غذای برنج است و از زمان حضور استعمارگران هلندی به جا مانده است. ریجستافل یک سینی بزرگ از غذا‌های مختلف است که در کنار هم سرو می‌شوند و در بالی و اندونزی بسیار محبوب است. در ترکیبات این غذا ممکن است ببک بتوتو، ساته و انواع سبزیجات، کراکت سیب زمینی، توفو، برنج و گوشت‌های کبابی و خوشمزه هم وجود داشته باشد. اگر دو سه نفر هستید و دوست دارید یک غذای کاملا اصیل و محلی را نوش جان کنید پیشنهادمان غذای ریجستافل است.

رول بهاری | Spring Rolls

معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی

رول‌های بهاری با نام زیبایی که دارند از جمله محبوب‌ترین غذا‌ها در منطقه شرق و جنوب شرق آسیا هستند و در بسیاری از کشور‌ها با ترکیبات و دستور‌های مختلف تهیه می‌شوند. این غذا در بالی با نام لامپیا هم شناخته می‌شود و یکی از پرطرفدارترین غذا‌های بالی محسوب می‌شود. اگر عاشق غذا‌های ترد و برشته و کریسپی هستید پیشنهاد می‌کنیم این رول‌های بهاری را به عنوان میان وعده یا یک غذای سبک و خوشمزه نوش جان کنید. شاید بتوان این رول‌های بهاری را تا حدودی به سمبوسه خودمان شبیه دانست، با این حال ترکیبات داخل رول و سسی که با آن سرو می‌شود کاملا متفاوت و متمایز است. داخل این رول‌ها را معمولا با ترکیبی از سبزیجات مختلف و گوشت مرغ چرخ کرده پر می‌کنند و بعد از سرخ کردن هم در کنار سس بادام زمینی یا سس چیلی شیرین سرو می‌کنند. این غذا آن قدر خوشمزه و لذیذ است که مطمئنا از خوردنش سیر نخواهید شد!

گادو گادو | Gado Gado

معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی

گادو به معنای مخلوط است و گادو گادو همان طور که از اسمش مشخص است سالادی ترکیبی و مخلوط است. این سالاد یکی از شناخته شده‌ترین سالاد‌ها و غذا‌های بالی و اندونزی است و با طعم خوبی که دارد محبوبیت زیادی در بین توریست‌ها هم پیدا کرده است. اگرچه این سالاد اغلب به صورت سرد سرو می‌شود، اما آن را به صورت گرم هم می‌توان خورد که در آن صورت هم بسیار خوشمزه است. برای تهیه این سالاد لوبیا سبز، اسنفاج، سیب زمینی، ذرت و لوبیا پخته شده را با تخم مرغ آب پز، پنیر توفوی سرخ شده ترکیب می‌کنند و در آخر با سس بادام زمینی روی آن می‌پوشانند. این سالاد بسیار خوشمزه است و آنقدر مخلفات دارد که حتی به عنوان یک وعده غذای سبک و لذیذ هم می‌توان آن را میل کرد.

لاوار | Lawar

معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی

لاوار هم نام یکی دیگر از غذا‌های ترکیبی اندونزی و بالی است که به خاطر طعم خوشمزه اش بسیار محبوب است. برای تهیه این غذا گوشت کبابی یا پخته خرد شده یا چرخ کرده، سبزیجات، نارگیل رنده شده و ادویه‌های مختلف را با هم ترکیب می‌کنند و این غذای فوق العاده خوشمزه را به وجود می‌آورند. غذای لاوار باید بلافاصله بعد از آماده شدن سرو شود و نمی‌توان آن را برای مدت طولانی نگه داشت. در بالی و اندونزی معمولا دو نوع لاوار (سفید و قرمز) وجود دارد. در لاوار سفید از هیچ گونه گوشتی استفاده نمی‌شود و به همین دلیل ظاهر غذا تقریبا سفید و روشن است. اما در لاوار قرمز آن قدر گوشت (و گاهی خون) داخل آن می‌ریزند که ظاهر غذا تیره و قرمز رنگ می‌شود.

ناسی گورنگ | Nasi Goreng

معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی

ناسی گورنگ تا حدودی شبیه به می‌گورنگ است، اما به جای نودل، از برنج سرخ شده در آن استفاده می‌شود. این غذا یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذا‌های بالی است و مردم محلی آن را در تمام وعده‌های صبحانه، ناهار و شام می‌خورند. برنج در سرتاسر بالی رشد می‌کند و به همین دلیل هم حضوری پررنگ در آشپزی این جزیره دارد. در تمامی رستوران‌های هتل ها، رستوران‌ها و کافه‌های محلی و حتی اغذیه فروشی‌های سیار می‌توانید این غذای سرخ شده را امتحان کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید. از آن جا که ذائقه ما ایرانی‌ها با برنج سازگار است مطمئنا با یک بار خوردن، عاشق این غذا خواهید شد.

منبع: travelwithbender




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معروف ترین غذاهای بالی؛ سفری به این جزیره در اندونزی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..