تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از توضیح وزیر علوم درباره بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمى از دانشگاه‌ها تا استخدام رسمی دانشجومعلمان

آموزش در بهمن ماه با اخباری درباره توضیح وزیر علوم درباره بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمى و  دانشگاه‌ها تا استخدام رسمی دانشجومعلمان گذشت.

از توضیح وزیر علوم درباره بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمى از دانشگاه‌ها تا استخدام رسمی دانشجومعلمانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  آموزش در سالی که گذشت با فراز و نشیب‌ها و وعده و برنامه‌های بسیاری روبه رو بود که به طور متناوب اقدامات آن را  ماه به ماه و به اجمال بررسی خواهیم کرد.

دانشجومعلمان استخدام رسمی می‌شوند

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف استخدام دانشجومعلمان ورودی‌های ۹۷ اظهار کرد: امروز موفق شدیم تا مشکل استخدام پیمانی دانشجومعلمان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده بین وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تمهیدات لازم برای تغییر وضعیت استخدام دانشجومعلمان از پیمانی به رسمی آزمایشی اندیشیده شد.

توضیحات وزیر علوم درباره بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمى از دانشگاه‌ها

منصور غلامی وزیر علوم با اشاره به اظهارات صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر بازدید بازرسان آژانس بین المللی از دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: آقای صالحی مسئولیت فعالیت‌های انرژی اتمی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: تصمیمات مربوط به انرژی اتمی مبتنی بر تصمیمات شورای عالی امنیت ملی است و باید از همین طریق نیز پیگیری‌های لازم انجام شود.

آخرین جزئیات از تغییر و تحولات در آموزش و پرورش/ نیرو‌های مازاد به مدارس منتقل می‌شوند

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر ساختار وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تغییر ساختار آموزش و پرورش ابلاغ شده است و ظرف چند روز آینده آن را اعلام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه نیرو‌های مازادی که در نتیجه تغییر ساختار ایجاد می‌شوند، به مدارس منتقل می‌شوند یا خیر، تصریح کرد: بعید می‌دانم نیروی مازادی در این تغییر و تحولات وجود داشته باشد چرا که پست‌های خالی به گونه‌ای است که احتمالا نیروی جابه‌جایی نخواهیم داشت، ولی اگر احیانا به مرحله‌ای برسیم که نیرویی اضافه بر تشکیلات وجود داشته باشد، این افراد به مدرسه و استان منتقل خواهند شد.

جزئیات برگزاری ششمین آزمون استخدامی/ حذف سهمیه‌های بومی و منطقه‌ای

عزیز آشنا مدیر مرکز جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هر سال ۲ مرتبه آزمون استخدامی برگزار می‌شود، ادامه داد: یک بار در ۶ ماهه اول سال و یک مرتبه در ۶ ماه دوم سال آزمون استخدامی برگزار می‌شود که مرحله اول آن در بهار امسال برگزار شد و مرحله دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استخدام دولتی هر سال، گفت: هر ساله دستگاه‌های دولتی آزمون استخدامی را برگزار می‌کنند، اما تعداد دستگاه‌ها معین نیست، زیرا به دلیل بودجه و اجازه سازمان اداری مجوزها تغییر می‌کنند و بر همین اساس می‌توان گفت که تعداد دستگاه‌ها ثابت نیست.

آشنا با بیان اینکه ثبت نام از ۱۲ شب گذشته آغاز شده است، گفت: این ثبت نام تا ۹ بهمن ادامه دارد و ۱۳ اسفند ماه کارت ورود به جلسه صادر می‌شود.

مدیر مرکز آزمون استخدامی جهاد دانشگاهی درباره حداقل سن برای شرکت در آزمون استخدامی، گفت: حداقل سن ۲۰ سال است همچنین حداکثر سن در مقطع دیپلم ۲۵ سال، حداکثر سن در مقطع کاردانی ۳۰ سال، حداکثر سن در مقطع کارشناسی ۳۵ سال، حداکثر سن در مقطع کارشناسی ارشد ۴۰ سال و حداکثر سن در مقطع دکتری ۴۵ سال است.

حل مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش تا ۵ سال آتی

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره ساماندهی این دانشگاه با توجه به وضعیت نامناسب بودجه آن اظهار کرد: امسال بودجه در نظر گرفته شده برای دانشگاه نصف بودجه‌ای است که برای برنامه‌ها نیاز داریم و با توجه به اینکه یک هشتصدم کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند با ۶۰۰ میلیارد تومان نمی‌توان پاسخگوی نیاز‌های دانشجومعلمان بود چرا که باید تربیت معلم فاخر داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای تصمیم گیری تامین بودجه باید دولت و مجلس اقدام کنند؛ در واقع دانشگاه فقط مجری و قدرت تصمیم گیری جای دیگری است، اما با توجه به برنامه ریزی که داریم و متناسب با شرایط کارها را پیش می‌بریم اما چنانچه بودجه لازم و امکانات مناسب دراختیار قرار گیرد با همین روند جذب سالیانه ۳۰ هزار دانشجومعلم می‌توانیم طی ۴ تا ۵ سال آینده مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را به حداقل آرامش برسانیم و کلاس‌های درس از تراکم بالا به حدود ۲۵ نفر برسد.

۲۲۰ دانشمند ایرانی در بین یک درصد دانشمندان برتر جهان

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی بیان کرد: در سال ۲۰۱۹، ۲۹ در رتبه بندی دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته‌اند و از این لحاظ از تمام کشور‌های اسلامی بالا هستیم و اثرگذارترین کشور در علم و فناوری در کشور‌های اسلامی به شمار می‌رویم بعد از جمهوری اسلامی، ترکیه با ۲۳ دانشگاه در تراز بین‌المللی قرار دارد.

سالار آملی بیان کرد: بیش از ۲۲۰ دانشمند ایرانی در بین یک درصد دانشمندان برتر قرار گرفته اند که این افتخاری برای کشور است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در مذاکرات، مکاتبات و برنامه‌ریزی‌ها هیچگاه این حالت را نداریم که تقاضای علم کنیم و ما هم دستمان برای انتقال دانش به کشور‌های منطقه باز است و آماده کسب علم از دیگر کشور‌ها را داریم.

وی اظهار کرد: اتحادیه اروپا برای ۲ برنامه مهم خود از جمله افق بیست بیست حدود ۸۰ میلیارد یورو اعتبار در نظر گرفته و در حال انجام این کاراست و در کشور‌های دیگر از جمله هند و چین در حوزه بین‌الملل همکاری دارند.

سرانجام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان متوسطه اول

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره برگزاری آزمون ورودی تیزهوشان پایه هفتم برای سال آینده اظهار کرد: ساز و کار نهایی برای برگزاری آزمون ورودی مشخص نیست اما به‌طور حتم آزمون پیشرفت تحصیلی مورد توجه نیست و ساز و کار دیگر را در نظر خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: به طور قطع برگزاری آزمون ورودی برای پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان وجود خواهد داشت و تغییری در روند کار نداریم.

مهاجرانی درباره تکمیل ظرفیت مدارس تیز هوشان برای پایه هشتم، اظهار کرد: برای انجام چنین کاری باید مجوز داشته باشیم اما با توجه به اینکه هنوز اساسنامه‌ مدارس تیز هوشان امضا نشده است؛ این موضوع هنوز مشخص نیست و با توجه به این  شرایط تنها برای پایه‌های هفتم و دهم امکان برگزاری آزمون ورودی داریم.

اسامی دانشگاه‌های پذیرنده بدون کنکور اعلام شد + فهرست رشته‌ها

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: امشب (۱۷ بهمن ماه) لیست رشته‌هایی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند را اعلام می‌کنیم یعنی ۲۸۱ عنوان رشته برای ۵۵۰ هزار ظرفیت مطرح خواهد شد.

توکلی بیان کرد: رشته‌های دانشگاه آزاد در این لیست وجود ندارد، البته لیست رشته‌ها را بیان کرده‌اند و در حال بررسی و تلاش برای اضافه کردن آن‌ها هستیم.

وی گفت: برای پذیرش در این رشته‌ها داوطلب باید ابتدا رشته‌ها را ملاحظه کند، از ۲۰ اسفند تا ۶ شهریور با مراجعه به سایت سنجش علاقه مندی خود را برای این رشته‌ها تا ۱۰۰ رشته اعلام کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از توضیح وزیر علوم درباره بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمى از دانشگاه‌ها تا استخدام رسمی دانشجومعلمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..