تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میلان؛ روستایی که دچار چالش مهاجرت ساکنین خود نشد + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در دهه‌های اخیر و با رونق گرفتن هر چه بیشتر شهرها، شاهد مهاجرت اهالی روستا‌ها به شهر‌ها بودیم و این امر تا اندازه‌ای کشورمان را به مشکل مواجه کرد، زیرا روستا‌ها از رونق افتادند و شهر‌ها با افزایش بی‌رویه جمعیت مواجه شدند بنابراین زندگی در تمام نقاط کشور مختل شد.

میلان؛ روستایی که با چالش مهاجرت به شهر دست و پنجه نرم نکرد (برای نوروز)

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در گوشه‌ای از این سرزمین روستایی دیده می‌شود که نه تنها با چالش مهاجرت به شهر‌ها دست و پنجه نرم نکرده بلکه جمعیتش در دهه‌های گذشته افزایش نیز داشته است. این روستا یا نام میلان شناخته می‌شود. روستای میلان در شهرستان اسکوی استان آذربایجان شرقی و در دامنه کوه سهند قرار گرفته است.

میلان؛ روستایی که با چالش مهاجرت به شهر دست و پنجه نرم نکرد (برای نوروز)

روستای میلان جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد. شاید بتوان گفت: حمام قدیمی این روستا، مهم‌ترین جاذبه گردشگری آن به حساب می‌آید. این حمام قدیمی در دوره صفویان ساخته شده است و نام آن در سال ۱۳۸۲در در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

میلان؛ روستایی که با چالش مهاجرت به شهر دست و پنجه نرم نکرد (برای نوروز)

از جاذبه‌های گردشگری دیگر روستای میلان می‌توان به مسجد جامع این روستا اشاره کرد. مسجد جامع روستای میلان نیز در دوره صفویه ساخته شده است. سنگنبشته‌ای در بالای در این مسجد نصب شده و مضمون آن این است «قال الله تبارک و تعالی و إن المساجد لله، فلاتدعوا مع الله احداً، [ذ]و قال النبی علیه‌السلام: من بنی مسجداً لله، بنی الله له بیتاً فی الجنة». این سنگنبشته با خط ثلث برجسته نوشته شده و تاریخ حجاری آن معلوم نیست.

مسجد جامع روستای میلان در تاریخ ۱۶ مهر سال ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میلان؛ روستایی که دچار چالش مهاجرت ساکنین خود نشد + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..