تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موکت، پتو و کنسرو اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان است/ جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط هرکسی به جز هلال احمر و کمیته امداد ممنوع است

ساعت: 17:39 منتشر شده در مورخ: 1398/01/06 شناسه خبر: 1470901

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با آناج؛

کنعانی گفت:اقلام مورد نیاز برای سیل‌زدگان عبارت است از پتو، موکت، مواد شوینده، زیرانداز و در عین حال کنسروهایی که حداقل شش ماه تاریخ انقضا داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سعید کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج در خصوص کمک‌های هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی به مناط سیل‌زده شمال اظهار داشت: اقلام اعم از بسته‌های غذایی 72 ساعته، بسته‌های غذایی یک ماهه، پتو، موکت و کنسرو از انبارهای هلال احمر به حد کافی به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

وی ادامه داد: موادغذایی به اندازه کافی وجود دارد و اقلام مورد نیاز عبارت است از پتو، موکت، مواد شوینده، زیرانداز و در عین حال کنسروهایی که حداقل شش ماه تاریخ انقضا داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد:آب و نان به هیچ‌جه برای ارسال مورد نیاز نیست چون آب معدنی به حد کافی وجود دارد و نان نیز در آنجا پخت می‌شود و نان‌های ارسالی تا رسیدن به مقصد تبدیل به ریزه نان می‌شوند.

وی افزود: تاکید ما بر انجام کارهای گروهی است زیرا اگر کار گروهی انجام شود یک کارتن پتو یا کنسرو بسته بندی شده ارسال می‌شود که هم حمل و هم پخش آن آسان می‌شود.

کنعانی با تاکید بر امتناع مردم مردم از ارسال اقلام کهنه و دست‌دوم گفت:در راستای حفظ کرامت انسانی تاکید داریم که مردم به هیچ‌وجه اقلام دست دوم یا کهنه برای سیل‌زدگان ارسال نکنند و هلال احمر نیز چنین اقلامی را به هیچ عنوان تحویل نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بهترین راه کمک‌های مردمی به صورت نقدی می‌باشد، تصریح کرد: اپلیکیشن هلال احمر بر روی سایت و صفحه اینستاگرام هلال احمر گذاشته شده و شماره *780*112# و ۹۹۹۹ نزد تمام بانک‌ها برای کمک به سیل شمال وجود دارد که مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به این حساب‌ها واریز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ابراز داشت: با دستور دادستان کل کشور جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط هر نهادی به جز هلال احمر و کمیته امداد ممنوع شده است و به همین دلیل پایگاه هلال احمر در خیابان حافظ و کانون هوادران باشگاه تراکتورسازی با همکاری هلال‌احمر این کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

وی عنوان کرد: از جمله مسائلی که وجود دارد این است که سیل فروکش خواهد کرد و اقلام غذایی به اندازه کافی ارسال شده اما چیزی که از این به بعد مورد نیاز می‌باشد وسایل منزل برای سیل زدگان است چون لوازم خانه‌شان در این سیل از بین رفته است.

کنعانی ادامه داد: مردم عزیز اگر می‌توانند به صورت گروهی یا توسط خیرین اقلام زیستی مانند گاز، یخچال، موکت و فرش تهیه کنند و هلال احمر نیز آماده است که برای جمع آوری این کمک‌ها به هرجایی که نیاز است وسیله نقلیه اعزام کند چون بعد از تمام شدن سیل وسایل زیستی مورد نیاز است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص حواد استان نیز اظهار داشت: بیشترین تصادفات که به پایگاه‌های هلال احمر اطلاع داده شده 17 مورد در آزادراه تبریز، 13 مورد در آزادراه بستان آباد و دیگری در میانه بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های آب‌وهوایی و اسقرار گروه‌های هلال احمر خوشبختانه علی‌رغم بارش‌های این بارش‌ها بدون تلفات جانی و مالی بود فقط برف و کولاک شدید در روز گذشته باعث بروز مشکلات گشت که به مسافران اسکان موقت داده شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موکت، پتو و کنسرو اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان است/ جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط هرکسی به جز هلال احمر و کمیته امداد ممنوع است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..