تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هواوی P30 و P30 Pro با دوربین قدرتمندتر از گذشته معرفی شدند

هواوی لحظاتی پیش، دو گوشی جدید پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو را با تمرکز بر قابلیت‌های منحصربه‌فرد دوربین معرفی کرد.

پایتخت فرانسه امروز شاهد پرده‌برداری از جدیدترین اعضای خانواده‌ی P‌ هواوی بود؛ چینی‌ها با رونمایی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو به انبوه شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون این دو گوشی مورد انتظار پایان دادند. تصاویر متعددی که پرچم‌داران جدید هواوی را پیش از رونمایی رسمی، از زوایای مختلف نشان می‌دادند، تا حدود زیادی به واقعیت هم‌خوانی دارند؛ بنابراین هواوی P30 و P30 Pro حداقل از دیدگاه زبان طراحی ما را غافل‌گیر نمی‌کنند.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بدنه‌ی هر دو گوشی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو ترکیبی از پنل‌های شیشه و فریم فلزی است. در نمای جلوی هر دو دستگاه، دوربین سلفی درون بریدگی قطره‌ای‌شکلی در میانه‌ی لبه‌ی بالای آن قرار دارد و خبری از روزنه یا راهکار دوربین سلفی کشویی نیست. در طراحی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو تفاوت‌هایی نیز دیده می‌شود. نمای پشتی پی ۳۰ ترکیبی دوربین سه‌گانه با فلش LED را با چینشی عمودی دربرمی‌گیرد؛ درحالی‌که در نسخه‌ی پرو دوربین چهار دوربین و فلش LED در قالب دو ستون عمودی سه‌تایی و دوتایی قرار گرفته‌اند.

ریچارد یو، مدیرعامل گروه محصولات تجاری هواوی، طراحی گوشی‌های جدید سری P30 را الهام‌گرفته‌شده از طبیعت می‌داند و با اشاره به بریدگی کوچک دوربین سلفی، متذکر می‌شود که پرچم‌داران جدید هواوی، نمایشگر بسیار کم‌حاشیه‌تری نسبت به رقبا دارند؛ به‌طوری که عرض گوشی P30 Pro از با نمایشگر ۶.۴۷ اینچی از آیفون Xr کم‌تر است. ناگفته نماند که پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو به‌ترتیب با وزن ۱۶۵ و ۱۹۲ گرمی از آیفون Xr و آیفون ۱۰ اس مکس وزن کمتری دارد.

هواوی پی ۳۰ از نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED با رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و لبه‌های تخت استفاده می‌کند؛ اما پی ۳۰ پرو از پنل ۶.۴۷ اینچی OLED با رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و لبه‌هایی خمیده بهره می‌برد؛ بنابراین نسبت تصویر به بدنه در نسخه‌ی پرو بیشتر است و کاربر با آن بیش از نسخه‌ی عادی، حس غوطه‌وری در محتوا را تجربه خواهد کرد. هر دو گوشی جدید چینی‌ها از فضای رنگی گسترده‌ی DCI-P3 پشتیبانی می‌کنند و با محتوای HDR سازگاری دارند.

هر دو پرچم‌دار پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند که براساس ادعای ریچارد یو، ۳۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به حسگرهای قبلی هواوی دارد. محصولات جدید چینی‌ها موفق به دریافت گواهی IP68 از مؤسسه‌ی IEC شده‌اند؛ بنابراین می‌توانند تا ۳۰ دقیقه، فشار آب در عمق ۲ متری را تحمل کنند. هر دو گوشی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو در پنج رنگ، شامل چند رنگ گرادیانی جذاب عرضه خواهند شد.

همانند گذشته، هواوی تراشه‌ی جدیدی برای سری P توسعه نداده و جدیدترین اعضای این سری را با تراشه‌ی ۷ نانومتری کرین ۹۸۰ همراه کرده است؛ پردازنده‌‌ی قدرتمندی که پیش‌تر در بررسی میت ۲۰ پرو آن را زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم. درکنار کرین ۹۸۰، هواوی پی ۳۰ از ۶ و پی ۳۰ پرو از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد. نسخه‌ی عادی پی ۳۰ تنها با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود؛ اما نسخه‌ی پرو در سه نسخه‌ی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس خواهد بود.

ناگفته نماند که هر دو گوشی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو از درگاه مشترک کارت حافظه‌ی نانومموری / سیمکارت دوم بهره می‌برند که از آن می‌توان برای ارتقاء حافظه تا سقف ۲۵۶ گیگابایت استفاده کرد. برای آن دسته از کاربرانی که به‌خاطر ندارند، باید یادآوری کنیم که کارت حافظه‌ی نانومموری، فُرمت جدیدی به‌شمار می‌آید که حاصل همکاری هواوی و توشیبا است و برای نخستین‌بار در جریان رونمایی خانواده‌ی میت ۲۰، با آن‌ها آشنا شدیم.

این مطلب در حال به‌روزرسانی است...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هواوی P30 و P30 Pro با دوربین قدرتمندتر از گذشته معرفی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..