تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز هفتمین جشنواره موسیقی کردی در سنندج 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی کردی اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش رقابتی و جنبی از ۵ تا ۸ فروردین در سنندج آغاز شده است.

جلال قلعه شاخانی با اشاره به اهداف این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره به منظور فراهم کردن زمینه مناسب برای ترویج گنجینه ارزشمند موسیقی کُردی و ارج گذاری به تلاش هنرمندان حوزه موسیقی برنامه ریزی شد و امشب شاهد آغاز آن با اجرای گروه‌های موسیقی از استان‌های کردستان و خراسان شمالی هستیم.

وی تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و گرامی داشت یاد و خاطره بزرگان موسیقی کردی استان را از دیگر بخش‌های این جشنواره اعلام کرد و اضافه کرد: این جشنواره به یاد زنده یادان سیدعلاالدین باباشهابی، عبدالله شریعتی، عزت الله حق شناس، عبدالله قربانی، حسین شوخ کمان با قدردانی از یک عمر تلاش یدالله نورانی، اسماعیل مردانی، عارف طهماسبی، مهدی حجت السادات، عین الدین الماسی و حکمت نوبری برگزار می‌شود.

قلعه شاخانی با اشاره به بخش جنبی جشنواره گفت: گروه‌های موسیقی هامون، ارغنون، پژال، ئه وین، شاهو دالاهو، سرمست و شیروان در بخش جنبی هفتمین جشنواره موسیقی کردی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی بخش رقابتی جشنواره را شامل آواز و نوازندگی اعلام کرد و افزود: بعد از بازبینی آثار رسیده در بخش پایانی و رقابتی هفتمین جشنواره موسیقی کردی ٥٧ نفر به بخش نهایی این جشنواره راه یافتند که در بخش‌های تکنوازی، ساز تنبور، ساز تنبک و ساز دیوان با هم رقابت خواهند کرد.

قلعه شاخانی با بیان اینکه بخش رقابتی جشنواره از ٦ فروردین در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود، ادامه داد: در بخش رقابتی در طول زمان برگزاری جشنواره ١٢ نفر در بخش تکنوازی شامل شمشال، نرمه نای، سرنا، دهل، دایره، دو تار، کمانچه، آواز، ١٩ نفر در بخش ساز تنبور، ١٣ نفر در بخش ساز دیوان و ١٢ نفر در بخش ساز تنبک در رده‌های سنی الف، ب. و ج. در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج رقابت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: بخش رقابتی جشنواره در طول ایام جشنواره از ساعت ٩ الی ١٢ با اجرای شرکت کنندگان در تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج و بخش جنبی نیز از ساعت ١٩:٣٠ الی ٢٢:٣٠ با اجرای گروه‌های موسیقی از استان‌های خراسان شمالی، کرمانشاه، البرز و کردستان در خیابان اکباتان، مجتمع امام خمینی برگزار می‌شود.

هفتمین جشنواره موسیقی کُردی از ٥ تا ٨ فروردین سال ٩٨ به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با حمایت معاونت امور هنری و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شرکت کوباک به عنوان نخستین حامی بخش خصوصی جشنواره و انجمن موسیقی ایران شعبه استان کردستان در سنندج برگزار می‌شود

انتهای پیام/ع

هفتمین جشنواره موسیقی کُردی در سنندج



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز هفتمین جشنواره موسیقی کردی در سنندج »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..