تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر به شهر فرهنگ و تاریخ و طبیعت/ بوکان دروازه مهر و محبت

ساعت: 12:10 منتشر شده در مورخ: 1398/01/06 شناسه خبر: 1470745

بسیاری از مردم ایران نام بوکان را بیشتر با تپه باستانی قلایچی مرکز حکم رانی ماناها در هزاره اول پیش از میلاد می شناسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، شهرستان بوکان را می توان یکی از پرتنوع ترین شهرها از نظر جاذبه های گردشگری در حوزه جنوبی دریاچه ارومیه دانست که با داشتن ده ها اثر و جاذبه طبیعی و تاریخی نقش مهمی در توسعه فرهنگ و تاریخ منطقه طی قرن ها داشته است.

شهر بوکان با فاصله ۱۸۹ کیلومتری از مرکز استان یعنی ارومیه قرار دارد و به علت قرار گرفتن در شاه راه ارتباطی شمال غرب به غرب و جنوب غرب کشور از موقعیت بسیار مهمی در حوزه راه های کشور برخوردار است.

بی تردید بسیاری از مردم ایران نام بوکان را بیشتر با تپه باستانی قلایچی مرکز حکم رانی ماناها در هزاره اول پیش از میلاد می شناسند.

این تپه باستانی در ۷ کیلومتری شمال شرقی بوکان و در روستای به همین نام قرار گرفته است و هر ساله میزبان بسیاری از علاقه مندان به حوزه تاریخ ایران است.

بقایای این تپه مهم و یا کاخ مهم باستانی که به دوران حکمت ماناها و حکمرانی ایزرتو بر می گردد جز مهم ترین آثار تاریخی موجود در استان آذربایجان غربی است که در شهر بوکان قرار گرفته و بهترین فرصت را برای مسئولان این شهرستان در حوزه جذب گردشگر ایجاد کرده تا بتوانند با استفاده از این پتانسیل گردشگران بیشماری را به این شهر گسیل کنند هر چند تا کنون این مهم عملی نشده است.

جدای از اتپه باستانی قلایچی دها مکان تاریخی دیگر در شهر بوکان وجود دارد که هر کدام به تنهایی می توانند در جذب توریسم و گردشگر نقش منحصر به فری داشته باشند.

جدای از مکان های تاریخی بوکان را باید سرزمین طبیعت دانست، با نگاهی به وضعیت طبیعی حوزه جغرافیایی بوکان می توان مهترین جاذبه های طبیعی برای جذب گردشگر از قبیل کوه های سر به فلک کشیده، دشت ها، تالاب و غار، دریاچه پشت سد ها و غیره در آن مشاهده کرد که بسیاری از شهر های کشور از چنین نعمت های مهمی بی بهره هستند.

طبعیت بوکان را می توان گلچینی رنگارنگ از جاذبه های های دانست که هر گردشگری را مجذوب خود می کند و هر ساله بسیاری از عاشقان طبیعت را از نقط مختلف کشور به سوی خود می کشاند.

جدای از این بوکان را باید مهد فرهنگ و هنر دانست، از شاعران و نویسندگان برجسته گرفته تا صنایع دستی بی همتا که نشان از عمق غنای فرهنگی این شهر کهن و دوست داشتنی است.

محبت و مهمان نوازی مردم این شهر نیز خود زبان زد خاص و عام است و همین محبت و مهمان نوازی است که همه مسافران به بوکان را ترغیب می کند که بعد از سفر اول همه ساله یکی از مکان های خود برای سفر را شهر بوکان انتخاب کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر به شهر فرهنگ و تاریخ و طبیعت/ بوکان دروازه مهر و محبت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..