تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نماینگان پارلمان انگلیس کنترل روند بریگزیت را بدست گرفتند

دولت ترزا می، نخست وزیر انگلیس در این رای گیری با ۳۲۹ رای در مقابل ۳۰۲ رای شکست خورد.

۳۰ نماینده حزب محافظه کار هم علیرغم اراده دولت به این طرح رای دادند از جمله ریچارد هرینگتون، استیو براین و الیستر برت، سه وزیر دولت ترزا می که برای این کار از پست خود استعفا کردند.

ترزا می به شدت مخالف انتقال قدرت تصمیم گیری در این زمینه به مجلس عوام بود. وی گفت که واگذاری این تصمیم به نمایندگان "بدعتی نامطلوب" خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به علاوه ترزا می گفته که هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت از تصمیم پارلمان اطاعت خواهد کرد.

اما جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر ضمن حمایت از این متمم تازه که اولیور لتوین، نماینده محافظه کار پیشنهاد کرده، گفت: دولت باید این فرآیند را جدی بگیرد.

وی افزود: دولت شکست خورد و این مجلس باید موفق شود و به نظر من موفق خواهد شد.

کر استارمر، وزیر سایه برگزیت از حزب کارگر نیز شکست دولت را "تحقیرآمیز" خواند.

وی به دنبال این رای گیری در توییتی نوشت: یک شکست تحقیرآمیز دیگر برای نخست وزیر که کنترل حزب، کابینه و فرآیند برگزیت را کاملا از دست داده است.

پارلمان قرار است روز چهارشنبه یک سری رای گیری به اصطلاح "استمزاجی" برگزار کند.

نمایندگان خواهند توانست به یک سری گزینه‌ها که احتمالا شامل "برگزیتی ملایم" و یک همه پرسی دیگر خواهد بود، رای دهند که هدف آنها محک زدن اراده پارلمان است تا معلوم شود چگونه طرحی قادر به جلب رای اکثریت است.

تاکنون همه طرح های برگزیت که دولت ترزا می بر سر آنها با اتحادیه اروپا به توافق رسیده در پارلمان این کشور رد شده است.

جناح‌های سیاسی مختلف به دلایل متفاوتی علیه این توافقنامه رأی داده‌اند. حزب کارگر و نمایندگان حامی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا معتقدند خروج طبق این توافقنامه برای اقتصاد کشورشان مضر است.

49310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نماینگان پارلمان انگلیس کنترل روند بریگزیت را بدست گرفتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..