تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرطرفدارترین فیلم‌های سالی که گذشت

۸۴۴۰۵۲

۲۰۱ 

برترین ها - صدف پیکامی: خوب است هر سالی که می‌گذرد و تمام می‌شود، نگاهی بکنیم و ببینیم چه آثاری در دنیای هنری درخشیده اند. حال در این مطلب به فیلم‌هایی می‌پردازیم که در دنیای سینما درخشیده و یا مورد قبول مردم بوده اند. اکنون با فرارسیدن تعطیلات عید نوروز می‌توانیم فیلم‌های سینمایی که در این یک سال موفق به دیدن آن‌ها نشده ایم را ببینیم.

The Favourite (مورد علاقه)

پرطرفدارترین فیلم‌های سالی که گذشت

این فیلم کمدی درام در سال ۲۰۱۸ به کارگردانی یورگوس لانتیموس ساخته شده است. بازیگران آن عبارتند از: الیویا کلمن، اما استون و راشل ویز. ماجرای "مورد علاقه" در زمان ملکه انگلستان قرن هجدهم اتفاق می‌افتد. اینکه اتفاقات این فیلم همه واقعی بوده هنوز کاملا مشخص نیست. داستان از این قرار است که دوست صمیمی ملکه یعنی بانو سارا بر همه امورات قصر و کشور تسلط دارد، تا وقتی که یک دختر زیباروی به نام ابیگیل پایش به قصر باز می‌شود و.... این فیلم سعی می‌کند رابطه‌ای سه نفره را در قصر تحلیل می‌کند، اما این رابطه می‌تواند جهانی بیرون از قصر را تصویر کند. رابطه‌ی این آدم‌ها با هم مانند روابط انسان‌ها با یکدیگر است. آنچه را که در فضای محدود فیلم می‌بینیم را به راحتی می‌توانیم به جهان بیرون و حتی امروزمان تسری دهیم.

Green Book کتاب سبز

پرطرفدارترین فیلم‌های سالی که گذشت

کتاب سبز فیلمی ساخته سال ۲۰۱۸ است که آن را پیتر فارلی ساخته است. بازیگران این فیلم عبارتند از: ویگو مورتنسن، ماهرشالا علی، لیندا کاردلیانی و اقبال طبا.

ماجرای این فیلم که امسال بسیار تحسین شو مورد توجه مخاطبان قرار گرفت از این قرار است که تونی لیپ که یک محافظ ایتالیایی آمریکایی از برانکس به حساب می‌آید، به عنوان یک راننده برای به مقصد رساندن دکتر دان شیرلی که یک پیانیست آفریقایی آمریکایی مشهور است، در تور کنسرت او استخدام می‌شود. آن‌ها باید به کتاب سبز اعتماد و تکیه کنند تا این کتاب آن‌ها را به سمت موسسه‌هایی هدایت کند که برای یک شخصیت آفریقایی و آمریکایی، امن‌تر از بقیه مکان‌ها است. این فیلم در حقیقت از یک ماجرای واقعی الهام گرفته شده است. این فیلم که ماجرای سفری پرماجرا را روایت می‌کند، در خلال سفر به موضوعات ژرف و عمیقی می‌پردازد که شاید در ظاهر ساده و پیش پا افتاده باشند. کتاب سبز بیش از هر چیز به تفاوت میان انسان‌ها می‌پردازدو یکی از تفاوت‌هایی که فیلمساز به آن توجه زیادی دارد، تبعیض نژادی است که این مسئله از ابتدا تا انتهای فیلم مورد توجه قرار گرفته و در موقعیت‌های متفاوت بسط پیدا می‌کند.

Roma رم

پرطرفدارترین فیلم‌های سالی که گذشت

رم یکی از فیلم‌های پر سروصدا و پرطرفدار سال گذشته بود که توسط آلفونسو کوارون کارگردانی شده است. این فیلم که در ژانر درام است، به صورت سیاه و سفید است. بازیگران این فیلم که محصول شرکت مشهور نت فیلیکس است عبارتند از: یالیتزا آپاریسیو، مارینا د تاویرا، فرناندو گریدیاگا، جرج آنتونیو، مارکو گراف، دنیلا دمسا، کارلوس پرالتا و ننسی گارسیا.

رم در این فیلم نام محله‌ای است که در مکزیکو سیتی قرار دارد. ماجرا‌های فیلم در این مکان رخ می‌دهند. داستان فیلم در دهه‌ی ۷۰ میلادی روایت می‌شود. در حقیقت مخاطب در مواجهه با این فیلم، یکسال از زندگی یک خانواده متوسط را در شهر مکزیکو سیتی شاهد است. نقش اصلی فیلم را شخصیتی به نام Cleo بازی می‌کند. او زنی است که در طی سال‌ها برای خانواده‌ای ثروتمند کار کرده است، حالا او وارد یک رابطه یعاشقانه می‌شود و مسیر زندگی اش تغییر می‌کند.... این فیلم به هیچ عنوان ماجرای پیچیده و عجیب و غریبی ندارد و به صورتی ساده و روان زندگی یک شهروند معمولی را به تصویر می‌کشد. اما آنچه که به roma غنا می‌بخشد، وشخصیت پردازی و مفاهیم عمیق انسانی است. این فیلم به گونه‌ای تجربه‌های روزمره‌ی انسانی را که علی رغم عادی بودن بسیار عمیق و تاثیر گذار در زندگی بشر است را عمیقا بررسی می‌کند. این فیلم در سال گذشته جوایز بسیاری را از آن خود کرد که یکی از آن‌ها جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز بود.

تصنیف باستر اسکراگز The Ballad of Buster Scruggs

پرطرفدارترین فیلم‌های سالی که گذشت

این فیلم ساخته‌ی برادران مشهور سینمای جهان، بردران کوئن است. این کمدی وسترن امسال مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. بازیگران تصنیف باستر اسکراگز عبارتند از: تیم بلیک نلسون، لیام نیسون، جیمز فرانکو، زویی کازان و تاین دالی.

همانطور که گفته شد، برادران کوئن از آن دسته فیلمسازانی هستند که با ساخته‌های متنوع خود همیشه دغدغه‌های مهم انسان را به روی پرده سینما کشیده اند. این فیلم برادران کوئن اما، چکیده‌ای از تمام سوابق کاری این دو کارگردان است. تصنیف باستر اسکراگز در ابتدا قرار بود به شکل یک مینی سریال منتشر شود، اما بالاخره به روی پرده سینما رفت. این فیلم دارای شش اپیزود است که شخصیت باستر اسکراگز از همه در آن پررنگ‌تر است. این فیلم با قالبی کمیک، تلخ‌ترین مسائل را به تصویر کشیده است. این فیلم بیش از هر چیز وضعیت عجیب و گاهی مسخره‌ی انسان را به شکلی موشکافانه و دقیق نمایش می‌دهد.

پلنگ سیاه

پرطرفدارترین فیلم‌های سالی که گذشت

این فیلم که در سال ۲۰۱۸ توسط رایان کوگلر ساخته شده، اثری در ژانر ابر قهرمانی است. شخصیت پلنگ سیاه بر اساس داستان‌های مصور شرکت مشهور مارول ساخته شده، سال‌ها پیش قرار بود ساخته شود، اما هر بار به دلایلی پروژه‌ی آن بسته شده بود. داستان پلنگ سیاه در زمان بعد از جنگ داخلی آمریکا روایت می‌شود. اتفاقات فیلم این بار پیرامون شخصیت پلنگ سیاه و سرزمین زادگاهش در آفریقاست. این فیلم با اینکه فیلمی واقع گرا نیست، اما به شدت وقایع جامعه را نقد می‌کند. در این فیلم اشاره‌های سیاسی و اجتماعی بسیاری وجود دارد که به صورت نمادین و خاص بیان شده اند. در پلنگ سیاه ابر قهرمان دیگر در آمریکا و در شهر نیویورک نیست. او در سرزمینی خیالی است که در آفریقا قرار دارد. آفریقا در این فیلم بسیار زیبا و با شکوه است. فیلمنامه‌ی پلنگ سیاه درای فیلمنامه‌ای کلاسیک و ساده است که حتی مخاطب ممکن است بتواند وقایع آن را پیش بینی کند، اما آنقدر نکات مثبتی دارد که می‌تواند مخاطب خود را به سرعت جلب کند.

تو هرگز اینجا نبودی

پرطرفدارترین فیلم‌های سالی که گذشت

این فیلم بر اساس رمانی به همین را توسط لین رمزی ساخته شده است. تو هرگز اینجا نبودی سال گذشته توانست جایزه بهترین فیلمنامه را از در جشنواره کن از آن خود کند. ماجرای این فیلم از این قرار است که یک سرباز سابق و کارآزموده به نام جو که دچار آسیب‌های روانی زیادی شده و هیچ ترسی از خشونت ندارد. او می‌خواهد تا یک دختر گم شده را ردیابی کند؛ اما زمانی که این کار از کنترل او خارج می‌شود، کابوس‌های جو به عنوان توطئه‌ای کشف نشده ظاهر می‌شوند و از او سبقت می‌گیرند. در نهایت، این کابوس‌ها، جو را به مسیری می‌کشانند که ممکن است راه مرگ او و یا مسیر بیداری او باشد. فیلمساز در این فیلم توانسته فارغ از فضای رمان فضایی ایجاد کند که ویژه‌ی خود باشد. او سعی کرده که هیچ صحنه و یا حتی دیالوگ اضافه‌ای در فیلمش وجود نداشته باشد. او در این فیلم شخصیتی یران شده را نشان می‌دهد که دیگر هیچ هراسی از خشونت کردن ندارد. این شخصیت باید دختری را که درگیر خشونت و آسیب‌های جنسی شده است را نشان دهد. تو هرگز اینجا نبودی با دقت فراوان به درون ذهن و شخصیت‌های داستانش می‌رود و با صحنه‌هایی عجیب و حتی خشونت بار به گونه‌ای آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرطرفدارترین فیلم‌های سالی که گذشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..