تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال وقوع سیل در ۲۳ منطقه خراسان رضوی/اگر ارتفاع آب در مسیر‌ها بیشتر از ۲۰ سانتیمتر بود رانندگی نکنید

احتمال وقوع سیل در ۲۳ منطقه خراسان رضوی/اگر ارتفاع آب در مسیر‌ها بیشتر از ۲۰ سانتیمتر بود رانندگی نکنیدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌علی شایان‌فر مدیرکل بحران خراسان رضوی با اشاره به اخطاریه شماره یک سازمان هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر احتمال وقوع سیل در ۲۳ منطقه خراسان رضوی گفت: بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع درگز، کلات، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، ارتفاعات بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب، سرولایت نیشابور، کوهسرخ و مشهد پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: ما در مدیریت بحران استان، بر اساس وظایفی که به عنوان سیاست‌گذار و هماهنگ کننده دستگاه‌های بحران‌مدار استان داریم به تمام فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران اخطاریه را ابلاغ و در واقع اعلام وضعیت آماده باش کرده‌ایم.

مدیرکل بحران خراسان رضوی گفت: در پی این اخطاریه، تمامی فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، نیرو‌های آتش‌نشانی و خدمات، ماشین‌آلات و تجهیزات خود را به حالت آماده باش و عملیاتی در آورده‌اند.

شایانفر با بیان اینکه حجم مسافران و زائران در خراسان رضوی و به خصوص شهر مشهد بسیار زیاد است، افزود: از شهروندان، مسافران و زائران خواهشمندیم رعایت احتیاط را بکنند، اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی را رصد کنند و از استقرار، نصب چادر و پارک کردن خودرو در حریم بستر رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه تجمع برف در نقاط کوهستانی و تفریحگاه‌های ییلاقی وجود دارد، شهروندان از استقرار حتی کوتاه مدت در این مناطق خودداری کنند چرا که بخشی از مشکلی که امروز برای هموطنان‌مان در شیراز ایجاد شد به خاطر بی توجهی به اینگونه هشدار‌ها بود.

مدیرکل بحران خراسان رضوی با تاکید بر اینکه از سفر‌های غیرضروری پرهیز شود، گفت: در صورتی که مسافران ناچار به سفر هستند حتما لباس گرم، مواد خوراکی و تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

شایان‌فر افزود: ما به عنوان خادمین مردم وظایف خود را انجام می‌دهیم، تمام دستگاه‌های بحران‌مدار مانند پلیس راه و نیرو‌های هلال احمر، اورژانس و تمام دستگاه‌های عملیاتی استان آمادگی لازم برای رویارویی با خطرات احتمالی را دارند و امیدواریم با توجه به اینکه سال‌ها استان ما دچار خشکسالی بوده بتوانیم حداکثر استفاده را از این بارندگی‌ها داشته باشیم و این بارش‌ها منجر به خسارت برای مردم نشود.

وی با بیان اینکه یک سری از تمهیداتی که مردم می‌توانند در کاهش خسارت سیل و موارد بحرانی داشته باشند تمهیدات میان مدت و بلند مدت است، تصریح کرد: یکی از این موارد بیمه کردن املاک، باغات، مزارع، دامداری‌ها و بیمه بدنه اتومبیل‌ها و یا ساخت‌وساز نکردن در حریم رودخانه‌ها است.

مدیرکل بحران خراسان رضوی گفت: بعضی مواقع وقتی در جاده حرکت می‌کنید ممکن است آب در سطح جاده دیده شود، اگر ارتفاع آب در مسیر‌ها بیشتر از ۲۰ سانتیمتر باشد می‌تواند تعادل خودرو را بهم بزند و اگر بالای ۶۰ سانتیمتر باشد قدرتش در حدی است که خودرو را واژگون می‌کند بنابراین توصیه اکید داریم که از ادامه رانندگی در چنین مسیر‌هایی جدا خودداری شود چرا که امکان دارد هموطنان جان خودشان را از دست بدهند.

شایان‌فر افزود: بنا بر نظر فرمانداران شهرستان‌ها در برخی از مناطق محدودیت‌های ترافیکی و تردد اعمال می‌شود، به عنوان مثال از فردا صبح در منطقه چهل میر در شهرستان درگز ممنوعیت تردد اعلام می‌شود چرا که سال گذشته در آنجا اتفاقی افتاد و خودرو‌های زیادی را دچار مشکل کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال وقوع سیل در ۲۳ منطقه خراسان رضوی/اگر ارتفاع آب در مسیر‌ها بیشتر از ۲۰ سانتیمتر بود رانندگی نکنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..