تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کتاب هایی که شخصیت بانوی صبر و استقامت را روایت می کنند

کتاب هایی که شخصیت بانوی صبر و استقامت را روایت می کنند

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب هایی در زمینه شخصیت حضرت زینب ( س ) نوشته شده و هرکسی از یک زاویه به  ابعاد وجودی ایشان پرداخته است در اینجا معرفی می کنیم که درباره حضرت زینب سلام الله علیها نوشته شده اند.

آفتاب در حجاب

«آفتاب در حجاب»  اثر سید مهدی شجاعی، نویسنده چیره‌دست کشورمان در مورد حضرت زینب (س) است. وی در این کتاب با نثر روان و زیبایش واقعه کربلا و عاشورا را از زبان آن حضرت روایت می‌کند.

او در این نوشتار، چیره‌گی‌اش را در زمینه توصیف لحظه های تاثیر گذار داستان با چاشنی مستند بودن وقایع تاریخی درآمیخته است تا حاصل آن واگویه ای زیبا، روان و واقعی از رنج های حضرت زینب (س) باشد.نویسنده در این کتاب با مخاطب قرار دادن آن بانوی بزرگوار مانند روایتگری که گویا در واقعه کربلا حضور داشته و در لحظات سخت آن روز با حضرت زینب (س) همراه بوده است خاطراتش را بازگو می کند.

این کتاب در ۱۸ فصل یا به تعبیر نویسنده، در ۱۸ پرتو نوشته شده و انتشارات نیستان آن را منتشر کرده است. «آفتاب در حجاب» از زمان انتشار تاکنون، بیش از ۱۰ بار تجدید چاپ شده است.

الخصائص‌الزينبيه؛ ويژگی های حضرت زينب عليهاالسلام

  علامه سيد نورالدين حائری جزايری کتاب الخصائص‌الزينبيه؛ ويژگی های حضرت زينب (س) را نوشته است. در اين كتاب ولادت، القاب، عصمت، شمايل و دلايل، جهاد، امتحان و معرفت حضرت زینب (س)، مراتب خوف و رضا و تسليم ایشان مصايب و بليات، صبر و مواسات و غيرت ايشان، نيابت خاصه و خدمات آن بانوی بزرگوار در كربلا، شباهت عقیله بنی‌هاشم با برخی از انبياء و امامان و خطبه‌های آن حضرت مطرح و بحث شده است.

کتاب حاضر یکی از کتاب‌های مهم در زمینه زندگانی حضرت زینب (س) است.نویسنده کتاب دلیل نگارش این کتاب را مشاهده مطالب نادرست و غلط در کتاب‌های مقتل عنوان کرد. کتاب برای اولین‌بار سال 1341 به زبان عربی به نگارش درآمد و بلافاصله به منزله اثری خدشه‌ناپذیر و قابل اعتماد به زبان‌های رایج دنیا ترجمه شد.

خطبه های آتشین:

کتاب «خطبه های آتشین» ترجمه محمد مهدی آجیلیان مافوق که مجموعه ای از سخنان و خطبه های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در کوفه، شام و مدینه پس از واقعه عاشورا است  به همت گروه دین و معارف زائر گردآوری و برای نخستین بار در انتشارات آستات قدس رضوی  چاپ و منتشر شده است.

این کتاب با توجه به این حقیقت مهم که اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبودند، کربلا در کربلا باقی می ماند،  در پنج فصل شامل خطبه حضرت زینب(س) در کوفه، خطبه امام سجاد(ع) در کوفه، خطبه حضرت زینب(س) در شام، خطبه امام سجاد(ع) در شام و خطبه امام سجاد(ع) در نزدیک مدینه گردآوری و تدوین شده است.در جمع آوری مطالب این کتاب از منابع و مراجع متعددی استفاده شد. از آن میان می توان به بحار الانوار، مقتل الحسین، مقاتل الطالبیین، الفتوح و الطبقات الکبری اشاره کرد.

زندگانی زینب کبری علیها السلام یا قهرمان زنان جهان

کتاب حاضر به صورت مختصر به بیان زندگانی حضرت زینب کبری سلام الله علیها می پردازد.از جمله مطالبی که در این کتاب آمده است می توان به مطالب زیر اشاره کرد: مقدمه، اسیر آزادی بخش، تولد حضرت زینب (س)، در عصر خلفا، در عصر علی بن ابی طالب (ع)، در عصر امام حسن (ع)، در عصر امام حسین (ع)، نبرد کربلا، در شهر کوفه، در مجلس ابن زیاد، کاروان اسیران در قصر یزید، در بازار شام، جبهه گیری جدید در مقابل فشار افکار عمومی، حرکت به سوی مدینه.

کتاب «زینب فریاد فرمند» 

کتاب «زینب فریاد فرمند» نوشته آنتون بارا در شش فصل با عنوان‌های «آماج مصائب»، «عروس شهادت»، «بانوی قهرمان کربلا»، «فریادی که انقلابی را کامل کرد»، «بانوی مقدس» و «حماسه پیروزی» و کتاب «زینب کبری (س) پیام‌آور عاشورا» در چهار فصل با عنوان‌های «زندگانی فردی زینب کبری (س)»، «حیات سیاسی»، «قیام» و «زینب وقیام امام حسین (ع)»، هر یک در شمارگان ۳۰۰۰ جلد از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است. «زینب فریاد فرمند» ترجمه اثری از دکتر آنتوان بارا نویسنده مسیحی است که متن عربی آن اثری فاخر و منثور در ادبیات عربی به حساب می‌آید. متن اصلی آن پیش‌تر توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل به چاپ رسیده و  غلامحسین انصاری مترجم باتجربه با قلم شیوای خود آن را به فارسی برگردانده است. 

کتاب «زینب کبری (س) پیام‌آور عاشورا»

این اثر در قالبی عمیق به زندگی و حیات عقیله بنی هاشم می‌پردازد و  منصوری لاریجانی نویسنده این کتاب با رعایت ایجاز و روانی قلم خود، خوانندگان این اثر را به ضیافت پربرکت حضرت زینب (س) میهمان کرده‌است.این کتاب هم در نشر بین الملل منتشر شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کتاب هایی که شخصیت بانوی صبر و استقامت را روایت می کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..