تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر به زیباترین ساحل ماسه‌ای جنوب کشور/با جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر آشنا شوید

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بَنَک نام شهری است که در توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان استان بوشهر قرار گرفته است. این شهر دارای یکی از زیباترین سواحل ماسه‌ای جنوب کشور است و از جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به پارک ساحلی، پارک جنگلی، پارک کوهستانی و جنگل دریایی حرا اشاره کرد.

یکی از زیباترین سواحل ماسه‌ای جنوب کشور را در بَنَک ببینید


نام شهر بَنَک از نام «بنه» گرفته شده است. بنه در زبان محلی به معنی جمع کردم خرمن و با عبارت دیگر خرمن جا است البته درختان بنه نیز در اطراف شهر بَنَک دیده می‌شوند. درخت بنه یا پسته کوهی از سرده (جنس) پسته است.
گفتنی است از نام‌های دیگر شهر بَنَک می‌توان به بُنه و شهر ساحلی اشاره کرد.

یکی از زیباترین سواحل ماسه‌ای جنوب کشور را در بَنَک ببینید


در اینجا کمی درباره شهرستان کنگان می‌نویسیم. کنگان نام یکی از شهرستان‌های استان بوشهر است. این شهرستان یک بخش با نام بخش مرکزی شهرستان کنگان، دو دهستان با نام‌های دهستان حومه و دهستان طاهری و ۳ شهر دارد. شهر‌های شهرستان کنگان با نام‌های بندر کنگان، بَنَک و بندر سیراف شناخته می‌شوند. رضا طاهری، شاعر و نویسنده کشورمان در کتاب از مروارید تا نفت معتقد است کنگ مقدس‌ترین شهر اسطوره‌ای زرتشتیان و آریایی‌ها است که سیاوش، یکی از شخصیت‌های افسانه‌ای شاهنامه آن را در کناره کوه و دریا ایجاد کرد.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر به زیباترین ساحل ماسه‌ای جنوب کشور/با جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..