تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح وارنیش فلوراید درمانی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان به اهمیت بهداشت دهان و دندان دانش آموزان دوره ابتدایی واجرای برنامه سلامت دهان ودندان دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اشاره کرد.

وی افزود: طرح وارنیش فلوراید درمانی به منظور فرهنگ سازی و پیشگیری از ایجاد پوسیدگی دندان وجلوگیری از پیشرفت پوسیدگی‌های موجود، افزایش استحکام، تقویت وبازسازی دندان در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دوره ابتدایی استان به طور منظم هر ۶ ماه یکبار اجرا می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه این طرح وبسته حمایتی به طور جامع وگسترده دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دوره ابتدایی استان را تحت پوشش ۱۰۰ درصدی قرار داد، خاطر نشان کرد:در ۶۱ مدرسه مستقل وضمیمه شهری وروستایی در ۱۶ شهرستان، ناحیه ومنطقه ۱۱۶۹ دانش آموز از این خدمات بهره‌مند شدند.

رنجبر گفت::وارنیش فلوراید روشی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است که باعث کاهش هزینه‌های دندانپزشکی خواهد شد، با انجام اقدامات آموزشی واطلاع رسانی مناسب در اجرای این برنامه می‌توانیم زمینه خود مراقبتی در خصوص دهان ودندان را در جامعه بویژه در بین دانش آموزان نهادینه نماییم وبا پیشگیری از ضایعه پوسیدگی دندان، توقف یا کند کردن روند پیشروی پوسیدگی به سلامت دهان ودندان کمک نماییم.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود:فلوراید درمانی آغاز تحول در سلامت دهان ودندان دانش آموزان می‌باشد وبه صورت رایگان به دانش آموزان ارائه می‌شود وبا اجرای این برنامه می‌توان از پوسیدگی دندان‌ها بین ۲۰ تا ۶۰ درصد در جامعه هدف دانش آموزان جلوگیری کردو از هزینه‌های که در آینده به خانواده‌ها تحمیل خواهد شد کاست.

وی در ادامه افزود:ارتقای سطح سلامت دهان ودندان دانش آموزان، افزایش سطح آگاهی ودسترسی دانش آموزان به خدمات بهداشت دهان و دندان وکاهش شاخص‌های پوسیدگی وکمک به بهبود سلامت دهان ودندان از برنامه واهدافی است که با اجرای دقیق این طرح در پی تحقق آن می‌باشیم.

رنجبر با بیان اینکه مرحله نخست این برنامه با هدف مقاوم سازی مینای دندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ومراکز بهداشت انجام شده؛ گفت:: اجرای مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید درمانی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان بزودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح وارنیش فلوراید درمانی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح وارنیش فلوراید درمانی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..