تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جذب و حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاری رویکرد اصلی قم در سال ۹۸ است/پرداخت ۷۵۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم

سیجانی گفت:رویکرد اصلی استان در سال ۹۸ جذب و حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاری در بخش‌های اشتغال آفرین است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت قم گفت:حفظ واحد‌های موجود اولویت اصلی مسئولان اقتصادی استان در مسئله تولید و اشتغال است.

وی اضافه کرد: در وضعیت تحریمی که کشور در آن قرار دارد تأمین مواد اولیه نخستین مسئله‌ای بوده که باید به آن توجه شود، مواد اولیه خارجی را با ثبت سفارش به‌موقع، تأمین ارز و ترخیص سریع کالا از گمرک می‌توان تأمین کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآورشد: مشکل نقدینگی دومین معضل برخی از واحد‌های تولیدی استان است، در وضعیت کنونی و با توجه به اهمیت مسئله رونق تولید، بانک‌ها باید برخی قوانین سخت‌گیرانه خود را کنار گذاشته و در شرایط جنگ اقتصادی تحمیل‌شده به اقتصاد کشور با رویه روز و سهلگیرانه نسبت به ارائه تسهیلات اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: مشکلات و قوانین مالیاتی و تأمین اجتماعی دو نمونه دیگر از معضلات پیش روی تولید و اشتغال استان قم هستند، امسال تلاش می‌شود با بدهی‌های مالیاتی و مشکلات نقدینگی واحد‌های تولیدی با نگاه تسامح گرایانه‌ای برخورد شده و مانع از ایستادن چرخ تولید و صنعت استان شویم.

سیجانی عنوان کرد: مسئولان اقتصادی قم تلاش می‌کنند در حیطه وظایف استانی خود مقررات بانکی را منعطف و به سود تولید و اشتغال تغییر دهند، اگر مقررات و قوانین سخت‌گیرانه بانکی از بین برود تأمین نقدینگی موردنیاز واحد‌های تولیدی با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اهمیت مسئله سرمایه‌گذاری برای رونق تولید و اشتغال در استان ادامه داد: رویکرد اصلی استان در سال ۹۸ جذب و حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاری در بخش‌های اشتغال آفرین است.

سیجانی با تأکید بر مشکل تکمیل زنجیره تولید در صنعت قم اضافه کرد: مشکل امروز بسیاری از واحد‌های تولیدی قم عدم تکمیل زنجیره تولید است، با تکمیل شدن زنجیره تولید بخشی از واحد‌های صنعتی استان در سال ۹۸، عمده مشکلات استان در بحث تحریم و کمبود اولیه از بین می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تأکید کرد: گرایش به مصرف کالای تولید داخل در فضای تحریم بسیار بیشتر شده است. از ۲۳۰۰ واحد صنعتی به ثبت رسیده در قم ۳۰۰ واحد راکد و نیمه تعطیل است، سال ۹۷، ۲۰ واحد راکد قم با حمایت‌های صورت گرفته فعال شدند.

وی ادامه داد: احیای واحد‌های راکد و نیمه تعطیل از ابتدای امسال در دستور کار مسئولان اقتصادی استان قرارگرفته است. استفاده از ظرفیت خالی واحد‌های تولیدی با بازاریابی نیز همزمان با احیای واحد‌های نیمه تعطیل آغازشده است.

سیجانی با اشاره به تسهیلات پرداخت‌شده در قالب رونق تولید به واحد‌های صنعتی قم گفت: از ابتدای سال مالی امسال ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت‌شده است، از این مقدار ۴۰ میلیارد تومان در بخش جهاد، ۱۲ میلیارد در مبحث گردشگری و مابقی که بیش از ۸۰ درصد تسهیلات را شامل می‌شود در بخش صنعت بوده است.

انتهای پیام/ح

۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات "رونق تولید" در قم پرداخت شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جذب و حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاری رویکرد اصلی قم در سال ۹۸ است/پرداخت ۷۵۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..