تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت هر آنچه که در زمینه رونق تولید به مجلس ارائه دهد تصویب می شود / رونق تولید در کشور نیازمند یک فرهنگ سازی همه جانبه در جامعه است

ساعت: 15:02 منتشر شده در مورخ: 1398/01/05 شناسه خبر: 1470524

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان کشور گفت: رونق تولید کشور گوش شنوا می خواهد و حرف در عمل که امیدواریم با همه گیر بودن این نامگذاری در سال جدید بتوانیم در عمل به محقق شدن رونق تولید در کشور اقدام کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهارداشت: نباید تنها به حرف، خبر و مقاله و نشریه در نامگذاری های که مقام معظم رهبری از سال 73 انجام می دهد بسنده کنیم بلکه باید با ارائه راهکار بتوانیم علاوه بر فرهنگ سازی به همه گیر بودن این شعارها در سطح کشور اقدام کنیم.

خالقی با ابراز تاسف از سوء مدیریت حاکم در کشور بیان کرد: امروز یک مدیریت ضعیف و بسیار ناکارآمد را در سطح کشور مشاهده می کنیم که تنها برای ناراضی کردن مردم و نارضایتی این ملت شریف و همیشه در صحنه های انقلاب اسلامی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در 22 بهمن و دهه فجر امسال دیدیم که چگونه مردم به صحنه آمدند و از انقلاب و ولایت فقیه خود دفاع کردند به طوری که در طول این 40 سال این حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه حیرت آور و با شکوه خواصی انجام شد و تمامی توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر با اشاره به اینکه حق مردم این نیست که همیشه پای صحنه انقلاب باشند و اما مسئولان با سوء مدیریت خود بخواهند فشارهای اقتصادی را برای این ملت دو چندان کنند افزود: گله مندی مقام معظم رهبری از عملکرد مجلس بجا و بحق بود چرا که مجلس به انچه که باید برای بهبود معیشت مردم و نظام سیستم مدیریتی کشور انجام می داد نداده است.

خالقی با اشاره به اینکه رونق تولید در کشور نیازمند یک فرهنگ سازی همه جانبه در جامعه است، تصریح کرد: سال های گذشته پیام های راه گشای مقام معظم رهبری را دیدیم که چقدر این پیام ها آگاهانه و با تدبیر خواصی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجام می شد اما این پیام ها گوش شنوا می خواست و حرف عمل که مسئولان نظام تنها به تبلغ آن در اماکن عمومی و رسانه ها پرداختند.

وی با بیان اینکه زمینه رونق تولید در سال های گذشته از جمله سال 1397 با عنوان حمایت از کالای ایرانی فراهم شده است افزود: کشور ثروتمند ترین کشور در زمینه های مختلف معدن، منابع طبیعی، نیروی انسانی، کشاورزی وغیره است و تنها یک مدیریت خوب با برنامه ریزی همه جانبه از سوی دولت، مجلس و مردم می خواهد.

 

خالقی با اشاره به پتانسیل هایی موجود و حاکم در کشور که می تواند زمینه را برای تولید، اشتغال و صادرات انبوه کشور فراهم سازد افزود: دولت هر آنچه که در زمینه رونق تولید به مجلس ارائه دهد تصویب می شود.

نماینده مجلس در شهرستان های خلخال و کوثر ادامه داد: ابرقدرت های زیادی در طی این چند سال گذشته و حتی می توان گفت از همان بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی درصدد تضعیف اقتصاد کشور و معیشت مردم هستند اما با ایستادگی ملت آگاه و با بصیرت کشور همه این توطئه ها یکی پس از دیگری شکسته شد و این ملت ایران است که بازهم اقتدار و استقلال و هبستگی خود را به اثبات کامل رساندند.

 

وی وام های کم بهره و 6 درصدی برای تولید کنندگان کوچک و بزرگ در سطح مناطق روستایی و شهری مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر دولت بتواند یک سیستم بانکی خوب و با برنامه ریزی شده برای آینده کشور فراهم کند، می توانیم با ارائه تسهیلات کم بهره با مدیریت و نظارت بر این وام های کم بهره در مناطق روستایی و شهری شاهد رونق تولید و اشتغال در کشور به ویزه مناطق محروم باشیم.

کارخانجات تعطیل در کشور باید با ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت شوند

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارخانجات تعطیل در کشور باید در ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت شوند به طوری که دولت بر تولید و عملکرد این کارخانجات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت کامل داشته باشند.

خالقی با اشاره به اینکه متکی بودن کارخانجات به وام های بانکی و سهیلات دولتی یک معضل است افزود: باید طوری برنامه ریزی شود که هیچ تولید کننده ای دیگر نیازی به حمایت بانکی و دولتی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان خلخال امروز اگر بخواهیم با شهرستان های سایر استان های که صاحب معدن و منابع طبیعی هستند مقایسه کنیم جزء شهرستان های برتر صاحب معدن و منابع طبیعی و آبی است افزود: دولت بجای اینکه مانع برداشت و بهره وری این معادن در مناطقی مثل شهرستان خلخال شود باید کمک کند تا با استخراج این معادن و بهره مندی از منابع طبیعی به کمک اقتصاد کشور، و اشتغال جوانان محروم این منطقه بپردازد.

خالقی بیان کرد: شهرستان خلخال با دارا بودن رودخانه های عظیم فصلی و جاری در طول سال و منابع آبی زیر زمینی می تواند اشتغال های زیادی را در روستا های مناطق محروم این شهرستان انجام  دهد طوری برای رونق تولید کشور نیز در زیمنه های دامی و کشاورزی کمک کند.

وی ادامه داد: امروز وزارت نیر با مانع تراشی در این منطقه در رابطه با برداشت و استفاده از رودخانه های جاری و فصلی در این مناطق موجب نارضایتی و کوچ مردم مناطق روستایی بسیار زیبا و بکر شهرستان خلخال و کوثر می شوند.

روزانه بیش از 500 میلیون مترمکعب آب رودخانه های خلخال بلا تکلیف از کشور خارج می شود

نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان خلخال و کوثر عنوان کرد: بیش از 500 میلیون متر مکعب آب های فصلی این منطقه به رودخانه قزل اوزن خلخال سرازیر می شود بطوری که هیچ یک از کشاورزان و روستائیان با قانونی که وزارت نیرو آن را تصویب کرده اند نمی توانند برداشت کنند واین آب ها بدون استفاده از کشور ما خارج می شوند.

خالقی با اشاره به اینکه روستاهای زیادی در مناطق محروم شهرستان خلخال داریم که تنها 200 متر از رودخانه ها فاصله داریم اما هیچ یک از این روستائیان حق استفاده و برداشت از این رودخانه ها را ندارند افزود: اگر روستائیان بتوانند از آب این رودخانه استفاده کنند می توانند علاوه کمک در رونق تولید کشور به اشتغال آفرینی و اقتصاد منطقه نیز کمک کنند.

وی گفت: تاکنون خانوارپده های زیادی بخاطر نبود آب برای مصارف خانگی، کشاورزی و دامی به استان های مرکز و شمال کشور مهاجرت کرده اند که اگر به این شکل ادامه پیدا کند در زمان های بسیار کوتاه شاهد خالی شدند بسیار از روستاها از سکنه خواهیم شد.

نماینده مردم شهرستان خلخال و کوثر بیان کرد: قوانینی که امروز در مجلس به تصویب می رسد از سوی دولت بیشتر برای ناراضی کردن مردم و مانع تراشی است و این قوانین اگر ادامه یابد ضربه ای بزرگ در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به کشور وارد خواهد شد.

خالقی با اشاره به یکی از روستاهای حاصل خیز در زمینه های کشاورزی و دامی شهرستان خلخال تصریح کرد: روستای برندق یکی از روستاهای حاصل خیز از شرایط های مختلف آبی، رودخانه ای، باغات، کشاورزی، نیروی انسانی و غیره می باشد اما به دلیل برخی قوانین از سوی وزارت نیرو اهالی این روستا نمی توانند از آب رودخانه های این منطقه استفاده کنند و این امر موجب نارضایتی در اهالی روستا و جوانان می شود.

وی تصریح کرد: رونق تولید را باید از همین مناطق محروم آغاز کنیم و بتوانیم با رونق تولید در مناطق روستایی علاوه بر اشتغال و درآمد زایی مانع مهاجرت های بی رویه ساکنین این مناطق به شهرهای بزرگ بخصوص پایتخت کشور شویم.

خالقی در پایان با اشاره به اینکه قطعاً «رونق تولید» را در اولویت مجلس و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خواهیم گذاشت و شعار امسال کار ما را در یک‌ساله باقی‌مانده از این مجلس سنگین‌تر می‌کند، گفت: اولین دستور صحن علنی مجلس در سال جدید رفع ایرادات شورای نگهبان به قانون تولید داخل و حمایت از کالای ایرانی است که اگر نیاز به اصلاح قانون در امورات نظارتی هم بود، قوانین را اصلاح می‌کنیم.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت هر آنچه که در زمینه رونق تولید به مجلس ارائه دهد تصویب می شود / رونق تولید در کشور نیازمند یک فرهنگ سازی همه جانبه در جامعه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..