تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷۰۰ نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی برگزار می‌شود/ اعتراض ناشران به ضعف تدبیر در وضعیت نابسامان کاغذ

ثبت سفارش ۳۴۰ هزار تن کاغذ/ شاگرد شهریار درگذشت / قیمت فروش هر بند کاغذ تحریر در بازار داخلی ١٢٥ هزار تومان تعیین شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در مرداد ماه ۹۷ در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آن می پردازیم.

ضرورت تقویت تعاملات استانی حوزه چاپ و نشر

نشست کارشناسان چاپ و نشر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها صبح روز سه‌شنبه (2 مردادماه) با حضور مهرزاد دانش مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان و کارشناسان این دفتر برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهرزاد دانش، ضمن خیرمقدم به کارشناسان چاپ استان‌ها برای حضور در این نشست دو روزه، بر ضرورت تعامل ستاد  استان‌ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه به یُمن برگزاری نشست‌های استانی در چند سال گذشته، تعاملات خوبی بین مرکز و استان‌ها ایجاد شده است اما جای خالی نشست دفتر چاپ با کارشناسان چاپ در استان‌ها احساس می‌شد تا در کنار طرح مسائل و موضوعات به هم‌اندیشی در این حوزه بپردازند.

شایستگان تقدیر جایزه کتاب سال معرفی شدند

مراسم تجلیل از شایستگان تقدیر سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال در پژوهشگاه فرهنگ هنر و معماری با حضور نیکنام حسینی پور، مدیرعامل خانه کتاب،مهدی قزلی، مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی راد، دبیر جایزه کتاب سال، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت کنندگان در این جایزه ادبی برگزار شد.

قیمت فروش هر بند کاغذ تحریر در بازار داخلی ١٢٥ هزار تومان تعیین شد

همایون امیرزاده نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه کاغذ اظهار کرد:در این جلسه قیمت فروش کاغذهای چاپ و تحریر (٧٠ گرم) بر اساس هر کیلو گرم ٥١هزار ریال و قیمت فروش کاغذ روزنامه هر کیلوگرم٤١هزار ریال تعیین شد.

وی افزود:قیمت فروش هر بند کاغذ تحریر در بازار داخلی ١٢٥ هزار تومان تعیین شد.

ارشاد ۱۸ میلیارد ریال کتاب خرید

هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات ۵۹۳ و ۵۹۴، خرید ۵۳۲ عنوان کتاب در ۹۴ هزار و ۲۵۰ نسخه به مبلغ کل ۱۸ میلیارد و ۶۵۸ میلیون و پانصد هزار ریال را تصویب کرد.

عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیأت انتخاب و خرید کتاب بارگذاری شده است.

سروش صحت دبیر هنری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون شد

سروش صحت در حکمی به عنوان دبیر هنری بیست و یکمین «جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد.

محمدرضا بایرامی دبیر یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد شد

محمدرضا بایرامی که در سال ۹۵ با کتاب «لم یزرع» برنده جایزه جلال شده بود، از سوی سیدعباس صالحی به عنوان دبیر علمی یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد انتخاب شد.

شاگرد شهریار درگذشت

اصغر فردی ادیب و پژوهشگر اهل تبریز و از شاگردان مرحوم شهریار که سهم عمده‌ای در برگزاری سالانه کنگره شعر شهریار داشت، در سن ۵۵ سالگی درگذشت.

فراخوان یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد منتشر شد

دبیرخانه جایزه ادبی جلال‌ آل‌احمد که همه ساله در ایام زادروز این نویسنده نامدار ایرانی برگزار می‌شود، از نویسندگان، پژوهشگران، پدیدآورندگان و ناشران دعوت کرد تا آثار خود را تا پایان شهریور و در چهار گروه داستان بلند و رمان، مجموعه داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری به این دبیرخانه بفرستند.

اعتراض ناشران به ضعف تدبیر در وضعیت نابسامان کاغذ/ صنعت نشر رو به ورشکستگی است

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در راستای حمایت از ناشران به‌عنوان پیش‌قراولان عرصۀ فرهنگ ایران اسلامی، دربارۀ مشکلات پیش‌آمده در بازار کاغذ، بحران قیمت و احتکار این کالای اساسی، نامه‌ای خطاب به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نوشت.

سهم ۷۰ درصدی واردات در حوزه نوشت افزار/ ۷۰۰ نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی برگزار می‌شود

نشست خبری مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی، در حسینیه هنر با حضور سعید حسینی مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی برگزار شد.

در این مراسم مجید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های مهم در نوشت افزار، بحث اقتصادی آن است، گفت: با توجه به ۱۴ میلیون دانش آموز، میلیون‌ها دانشجو و افراد دیگری که از نوشت افزار استفاده می‌کنند، حجم بازار نوشت افزار را در کشور حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌کنیم. اگر این میزان نوشت افزار در کشور تولید شود، حداقل ۵ هزار شغل ایجاد می کند. با توجه به اینکه نوشت افزار در کشور‌های همسایه تولید نمی‌شود، حتی می‌توانیم سهمی در بازار نوشت‌افزار‌های کشور‌های دیگر داشته باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷۰۰ نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی برگزار می‌شود/ اعتراض ناشران به ضعف تدبیر در وضعیت نابسامان کاغذ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..