تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش‌های خانگی برای درمان ریزش مو/ چگونه موهایی پر پشت داشته باشیم؟

محمدحسین حبیب زاده متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کمبود ویتامین، مشکلات تیروئیدی و یائسگی از دلایلی هستند که منجر به ریزش مو می‌شوند؛ اگر یک بیماری خاص موجب ریزش مو شود، باید با روش‌های دارویی این مشکل را درمان کرد؛ در بعضی موارد درمان‌های دارویی مورد نیاز است، در غیر اینصورت درمان‌های طبیعی و خانگی موثر خواهند بود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مواد معدنی مورد نیاز بدن را می‌توان از طریق غذا‌ها، میوه‌ها و سبزیجات دریافت کرد؛ پروتئین، فاکتوری مهم برای رشد و تقویت مو است، مصرف انواع آجیل، مغزها، تخم مرغ و ماهی نیز برای جلوگیری از ریزش مو توصیه می‌شود، همه این مواد از منابع اسید‌های چرب امگا ۳ است و به کاهش التهاب و سلامتی پوست سر کمک می‌کنند.

///

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل که از چرایی ریزش مو در زنان و مردان خبر می‌دهد + اینفوگرافی

چه موادی برای رشد مو مفید است؟

حبیب زاده بیان کرد: داشتن رژیم غذایی متنوع شامل همه گروه‌های غذایی ضروری است؛ مصرف روزانه ۶ تا ۱۰ وعده سبزیجات، ۲ تا چهار وعده میوه و مجموعه‌ای از غلات و انواع لوبیا و گوشت کم چرب برای پرپشتی مو توصیه می‌شود؛ کم خونی می‌تواند یکی از دلایل اصلی ریزش مو باشد اما مکمل‌ها و قرص‌های آهن تنها زمانی تجویز می‌شود که آزمایش خون شما، کم خونی را تایید کند.

وی افزود: روی و بیوتین به عنوان عوامل رشد و تقویت مو در نظر گرفته می‌شوند، زیرا افراد دارای اختلالات متابولیک، دچار کمبود روی و بیوتین هستند و ناخن‌ها و مو‌های شکننده دارند، ولی استفاده از مکمل‌های این مغذی‌ها باید تحت نظر پزشک صورت گیرد؛ ریزش روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو کاملا نرمال است، زمانی که ریزش روزانه مو از این حد فراتر رود یا تار‌های مو خیلی نازک شوند، ریزش مو غیر طبیعی است و باید به دنبال راه درمان بود.

///

این متخصص طب سنتی گفت: اکثر افراد بعد از سن ۳۰ سالگی ریزش مو را تجربه می‌کنند، زیرا در این سنین، تغییرات هورمونی، استرس و رژیم غذایی ناسالم باعث این مشکل می‌شود؛ در کنار پیشگیری و اصلاح فاکتور‌هایی که به ریزش مو منجر می‌شوند، انتخاب درمان‌های گیاهی برای رشد مجدد مو‌ها بسیار مفید خواهد بود.

راهکارهای طب سنتی برای داشتن موهایی پرپشت

حبیب زاده تشریح کرد: عنصر گوگرد تولید کلاژن و در نتیجه رشد مو‌ها را افزایش می‌دهد؛ پیاز و سیر منابع غنی از گوگرد به شمار می‌روند، به همین دلیل این ۲ ماده غذایی از دیرباز در دارو‌های سنتی مخصوص رشد مجدد مو‌ها بکار می‌روند.

وی گفت: پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید و آن را بفشارید تا آبش در بیاید، آب پیاز را به پوست سر مالیده و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند، سپس سرتان را با یک شامپوی ملایم بشویید؛ چند حبه سیر را له کنید و به آن مقدار کمی روغن نارگیل اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا چند دقیقه بجوشد، زمانی که مایع خنک شد آن را بصورت دورانی و به شکل ماساژ به پوست سر بمالید، برای نتیجه بهتر این روش‌ها را ۲ تا سه بار در هفته انجام دهید.

///

بیشتر بخوانید: همه آنچه درباره ریزش موی مردان باید بدانید+ راهکارهای درمانی

این متخصص طب سنتی بیان کرد: نارگیل حاوی گروهی از ترکیبات است که بطور طبیعی باعث نرم شدن و رشد مجدد مو‌ها می‌شود؛ شیر نارگیل حاوی پروتئین، چربی‌های ضروری و مواد معدنی مانند پتاسیم و آهن است و استفاده منظم آن می‌تواند شکستگی مو‌ها را کاهش دهد.

حبیب زاده گفت: روغن نارگیل هم شامل مواد مغذی مشابهی است و به قویتر شدن مو‌ها از ریشه  کمک می‌کند، استفاده منظم این روغن و ماساژ پوست سر با آن، عملکرد محافظتی در برابر ریزش مو دارد، نارگیل را رنده کنید و بفشارید تا شیر آن خارج شود و شیر نارگیل را با مقدار کمی آب مخلوط کنید، این مایع را به مناطقی از مو‌ها که بیشتر ریخته یا نازک شده‌اند بمالید و بگذارید تا صبح بماند، صبح روز بعد سرتان را با آب بشویید.

وی تشریح کرد: حنا از دیر باز به عنوان رنگ موی طبیعی و حالت دهنده موی سر شناخته شده است، حنا نقش مهمی در تقویت مو‌ها بازی می‌کند؛ وقتی حنا با روغن خردل مخلوط و استفاده شود دارای اثری دوچندان خواهد بود، ۲۵۰ سی سی روغن خردل را در یک قوطی ریخته و حدود ۶۰ گرم برگ حنای شسته و خشک شده را به آن اضافه کنید. این مخلوط را حرارت دهید تا وقتی برگ‌های حنا بسوزد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: روغن را با یک دستمال صاف کنید و بگذارید تا خنک شود؛ می‌توانید این روغن را در یک ظرف سربسته نگهداری کنید و آن را بطور منظم به ریشه مو‌ها بمالید و ماساژ دهید، بعضی افراد از یک ماسک بازسازی کننده مو که شامل یک فنجان حنای خشک به علاوه نصف فنجان کشک است، استفاده می‌کنند، این ماسک را به مو‌ها بمالید و بگذارید تا خشک شود و سپس موهایتان را با آب سرد و یک شامپوی ملایم بشویید.

///

تاثیر روغن نارگیل و پنیرک در سلامت موها

حبیب زاده گفت: پنیرک دارای ترکیبات جوان کننده‌ای است که مو‌ها را تغذیه می‌کند، از سفیدی زودرس موها جلوگیری و به درمان شوره سر کمک می‌کند؛ استفاده منظم از این گل‌ها می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند، مقداری گل پنیرک را خرد کنید و با مقداری روغن کنجد یا روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آید، این خمیر را به پوست سر و مو‌ها بمالید و بگذارید چند ساعتی روی موهایتان بماند، سپس با آب سرد و یک شامپوی ملایم موهایتان را بشویید.

وی افزود: انگور فرنگی هندی سرشار از ویتامین C و غنی از آنتی اکسیدان‌ها است و بهترین راه حل برای ریزش مو به شمار می‌رود؛  علاوه بر استفاده موضعی این میوه بر روی پوست سر و موها، مصرف خوراکی این میوه به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد ویتامین C برای بدن بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: ریزش مو را با چند نسخه ارزان خانگی درمان کنید+ فرمول زیبایی و درخشش مو

این متخصص طب سنتی گفت: انگور فرنگی هندی را له و آب آن را خارج کنید یا پودر انگور فرنگی را از عطاری‌ها تهیه کنید؛ ۲ قاشق چایخوری از آب این میوه یا پودر آن را با مقدار مساوی از آب لیموترش تازه مخلوط کنید و بر روی پوست سر بمالید و بگذارید تا خشک شود سپس با آب گرم بشویید.

حبیب زاده گفت: تخم مرغ یکی دیگر از منابع غنی از گوگرد محسوب می‌شود، همچنین حاوی مقادیر زیادی پروتئین و مواد معدنی نظیر سلنیوم، ید، فسفر، آهن و روی است؛ این ویژگی‌ها، تخم مرغ را پیش برنده‌ای عالی در رشد مجدد مو‌ها می‌سازد، مخصوصا وقتی با روغن زیتون مخلوط شود.

وی یادآوری کرد: سفیده یک تخم مرغ را جدا و با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا مثل خمیری غلیظ شود و بر روی پوست سر و مو‌ها بمالید؛ بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی مو‌ها باقی بماند، سپس با آب سرد و یک شامپوی ملایم بشویید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش‌های خانگی برای درمان ریزش مو/ چگونه موهایی پر پشت داشته باشیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..