تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترقی: مبادله با کشورهای همسایه به هیچ وجه ارتباطی با تحریم‌ها ندارد اما نگاه دولت دور دست‌هاست

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره نقش کشورهای همسایه در تحقق شعار سال، گفت: کشورهای همسایه تقریباً نزدیک ترین بازار مناسب و علاقه مند به تولیدات داخلی ما هستند که جمعیت نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفری را در بر می‌گیرند. یقیناً اگر تولیدات ما رونق پیدا کند و متناسب با نیاز آنها باشد، می‌تواند برای کشورهای همسایه جذاب باشد که برای این کار باید تسهیلات لازم و کافی از سوی دولت برای صادرات در نظر گرفته شود. جذاب بودن تولیدات داخلی ما برای کشورهای همسایه باعث ایجاد بازارهای خارجی بیشتر برای ما شده و به صورت مستقیم بر افزایش «رونق تولید» تأثیر می‌گذارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اضافه کرد: در کشورهای افغانستان، پاکستان، کشورهای آسیای میانه و حتی ترکیه و عراق و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس ما شاهد ابراز علاقه مردم به کالاهای ایرانی در نمایشگاه‌هایی که تاکنون در آن کشورها بنا شده است، بوده ایم. همین رغبت و شوق نشان دهنده آن است که رونق تولید در کشور ما می‌تواند سهل‌ترین و ارزان‌ترین کالا را در اختیار نیازمندان کشورهای همسایه قرار دهد. نقش کشورهای منطقه در رونق تولید بعد از مصرف داخلی مهمترین نقش مهم و مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: دولت نیز باید تسهیلات لازم را برای بالا بردن ظرفیت تولید در کشور انجام دهد و نقدینگی مورد نیاز این بنگاه‌های تولیدی را فراهم کند که این موضوع تنها با اصلاح نظام و سیستم بانکی قابل اجرا خواهد بود. در زمینه صادرات، دولت باید مشوق‌های لازم را به صادر کنندگان اختصاص دهد و با گشایش اعتبار برای تأمین کالاهای مورد نیاز کارخانجات داخلی، اولویت بیشتری را برای تولید کنندگان قائل شود.

ترقی با تأکید بر اهمیت مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه، گفت: متأسفانه دولت به این دلیل که نگاهش عمدتاً به اروپا و دور دست هاست به همسایه‌گان توجه کمتری دارد و در زمینه ایجاد تسهیلات برای توسعه روابط اقتصادی، گام‌های لازم و کافی را بر نمی‌دارد.

وی افزود: در حالی که اصولاً ارتباط اقتصادی منطقه‌ای و به صورت خصوصی‌تر کشورهای فارسی زبان و باقی کشورهای هم مرز می‌توانند ایران را به یک قدرت اقتصادی مناسب تبدیل کند که این مبادلات به دلیل آنکه خارج از شمول تحریم است و مردم عادی هم می‌توانند این گونه مبادلات اقتصادی را انجام دهند، بهترین زمینه برای رونق تولید به حساب می‌آید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مبادلات تجاری با کشورهای دور شامل تحریم و سیستم‌های مالی بین المللی هستند و مشکلات عدیده‌ای برای کشور ایجاد می‌کنند اما مبادله با کشورهای همسایه به هیچ وجه ارتباطی با تحریم‌ها ندارد که همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانیم از آن برای رونق هر چه بیشتر تولید بهره ببریم.

۲۱۴۲۱۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترقی: مبادله با کشورهای همسایه به هیچ وجه ارتباطی با تحریم‌ها ندارد اما نگاه دولت دور دست‌هاست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..