تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۰ توصیه تغذیه‌ای برای داشتن سفری سالم

۱۰ توصیه تغذیه‌ای برای داشتن سفری سالمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر خدیجه میرزایی، متخصص تغذیه و رژیم ــ درمانی برای داشتن سفری سالم و به‌ دور از بیماری­ها، نکاتی را توصیه کرده که در ادامه آمده است:

۱. غذای پرچرب نخورید

قبل از سفر از خوردن غذا‌های چرب و سنگین خودداری کنید، زیرا این غذا‌ها می­‌توانند باعث دل­پیچه و حالت تهوع در طول سفر شوند.

۲. شست‌وشو در آب رودخانه­‌ها ممنوع!

از شستن میوه­‌ها و ظروف غذا در آب رودخانه­‌ها بپرهیزید، زیرا این آب­ها می­‌توانند حاوی بسیاری از انواع میکروب­ها و انگل­ها باشند.

۳. غذا‌ها را قبل از مصرف تا حد داغ­‌شدن حرارت دهید

هر زمان که نیاز به مصرف غذا داشتید، آن را گرم کنید؛ غذا‌های داغ را نمی­‌توان بیشتر از یک­ ساعت نگهداری کرد؛ گرم­ کردن غذاها، به­‌طوری که گرما به تمام نقاط آن برسد و داغ شود، می­‌تواند به از بین رفتن میکروب­های بیماری­‌زا کمک کند.

۴. میوه و سبزی؛ جایگزین مناسب تنقلات

به­‌جای تنقلاتی مانند چیپس و پفک، کیک­های شکلاتی و پرکالری و بیسکوئیت­‌ها، می­‌توانید از میوه­‌ها و سبزی­های تازه استفاده کنید.

۵. غذا‌های مناسب برای سفر

نوع غذا‌ها در طول سفر بسیار اهمیت دارد؛ غذا‌های حاوی رطوبت زیاد، محل مناسبی برای رشد میکروب­ها هستند بنابراین در طول سفر از غذا‌های نیمه­‌مرطوب مانند عدس­‌پلو، لوبیاپلو استفاده­ کنید؛ لبنیات و فرآورده­‌های گوشتی دارای رطوبت بیشتری هستند و فسادپذیری بالایی دارند.

۶. آب بنوشید

در طول سفر نوشیدن آب را فراموش نکنید چرا که بی­‌تحرکی و نشستن طولانی در اتومبیل می­‌تواند باعث بروز یبوست شود، اگرچه مصرف چای می­‌تواند مقداری باعث رفع حس تشنگی شود، اما چای به‌دلیل خاصیت ادرارآوری می­‌تواند باعث دهیدراته شدن (کم‌آبی) بدن شود.

۷. خوراکی­های سالم بخورید

اگرچه خوردن سوسیس و کالباس خیلی راحت و در دسترس است، اما به‌دلیل شرایط نگهداری این مواد و قابلیت فسادپذیری بالایی که دارند، خوردن آن­ها را در طول سفر به حداقل برسانید؛ از خوردن میان­‌وعده‌های بین­‌راهی ناسالم همچون لواشک­های محلی، سمبوسه، پیراشکی و فلافل­ها به‌دلیل نبودن نظارت بهداشتی بر آن­ها خودداری کنید.

۸. غذا‌های محلی

در سفر به مناطق محلی و روستاها، از خوردن شیر تازه­‌دوشیده­‌شده از دام یا بستنی و پنیر‌های محلی خودداری کنید؛ محلی بودن یک غذا دلیل خوبی برای سالم بودن آن نیست، زیرا لبنیات محلی ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری­هایی نظیر تب مالت قرار دهد؛ در مناطقی که دسترسی به آب سالم وجود ندارد حتماً از آب جوشیده­ شده استفاده کنید؛ از خریداری مواد غذایی کنار جاده بپرهیزید، زیرا این مواد غذایی معمولاً مدت زیادی دور از شرایط مناسب و یخچال نگهداری می­‌شوند.

۹. قارچ­‌های سمی، تهدید جدی برای سلامت

چنانچه به مناطق کوهستانی سفر می­‌کنید از خوردن قارچ­های کوهی به‌طور جدی بپرهیزید چرا که این قارچ­‌ها می­‌توانند حاوی سموم خطرناکی باشند.

۱۰. لیموترش فراموش نشود

خوردن لیموی تازه همراه با غذا فراموش نشود؛ لیموترش نقش مؤثری در از بین بردن میکروب­های مواد غذایی دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

توصیه‌های تغذیه‌ای کاربردی برای طول "سفر"



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۰ توصیه تغذیه‌ای برای داشتن سفری سالم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..