تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تولید واکسن صد در صد ایرانی HPV تا قرار گرفتن ماهواره‌های مخابراتی در مدار

(روز ۳ فروردین ساعت ۱۲) از تولید واکسن صد در صد ایرانی HPV تا قرار گرفتن ماهواره‌های مخابراتی روی مداربه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، خرداد ماه سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

فرآیند ثبت پتنت‌ها در ستاد هوایی بهبود پیدا می‌کند

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  بهبود فرایند ثبت پتنت در حوزه هوایی  را یکی از اقدامات مثبت ستاد دانست و گفت: یکی از اهداف ستاد در داوری اختراعات ارجاع شده از اداره مالکیت فکری در حوزه هوایی، حمایت از تجاری سازی و پتنت کردن اختراعات برتر است.

عملکرد ایران در حوزه استارتاپ‌ها جای تحسین دارد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در دیدار با مدیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) با اشاره به پتانسیل نیروی انسانی خلاق در کشور اظهار کرد: این نیروی انسانی پایه اقتصاد دانش بنیان در ایران است و افزایش شمار تعداد دانشجویان نیز حاکی از همین مسئله است، با تکیه به خلاقیت همین جوانان تحصیل کرده می‌توان برای توسعه اقتصاد دانش بنیان اقدام کرد، چنانچه امروز شاهد حرکت‌های خوبی در بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

حمایت جدی از کسب و کار‌های نوین در موج دوم «اکوسیستم نوآوری»

اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  درباره فعالیت‌های این مرکز بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای سیاست اصلی خود برای حمایت از اکوسیستم‌ فناوری‌ فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نقش دولت و تسهیل‌گری در امور استارت آپ‌ها  گفت: به کمک دولت و نقش تسهیل‌گری آن فضای کسب و کار جدیدی ایجاد شده است که در آن زیست‌ بوم نوآوری شکل می‌گیرد؛  با بروز استارت‌ آپ‌ها و کسب و کارهای نوین اکوسیستم نوآوری شکل خواهد گرفت و در این اکوسیستم شاهد نقش آفرینی‌ تمام استارت‌ آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان خواهیم بود.

استارتاپ‌ها به دنبال دریافت وام دولتى نروند

سورنا ستارى معاون علمى و فناورى رياست جمهورى در حاشيه بازديد از شركت استارتاپى در جمع خبرنگاران گفت: بسيارى از جوانان ما در اتاق‌هاى كوچک ميلياردها تومان درآمد دارند و ارزش برخى از اين شركت ها ١٠ ها ميليارد تومان است.

وى ادامه داد: دولت بايد اعطاى مجوز به شركت‌هاى دانش بنيان را تسهيل و سخت گيرى‌ها در محيط كسب و کار را كم كند البته در اين زمينه بايد فرهنگ عمومى هم اصلاح شود.

پلی‌استور را دوست دارند، اما از بازار ایرانی خوششان نمی‌آید

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضاء پذیره‌نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه دانشگاه تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موضوعاتشرکت‌های دانش‌بنیان تأمین زیست‌بوم مناسب کار‌آفرینی برای آنها است، گفت: باید کاری کنیم تا زیست‌بوم مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان واستارت‌آپ‌ها به وجود آید، متأسفانه اغلب شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها به دنبال وام گرفتن هستند اما آنها باید به این موضوع توجه کنند که با وام گرفتن به خود خیانت می‌کنند.

ماهواره‌های مخابراتی بومی بر روی مدار قرار می‌گیرند

منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص برنامه های 10 ساله فضایی، عنوان کرد: در برنامه 10 ساله اول به نمایش توانمندی و اقتدار ملی با بهره‌گیری از توسعه درون‌زای فناوری‌های فضایی پرداختیم.

به گفته منطقی، «طراحی، ساخت و در مدار گذاشتن ماهواره‌های مخابرات بومی» و «موقعیت‌یابی و ناوبری فضا پایه با امکانات بین‌المللی و بومی» از جمله مواردی است که در برنامه 10 ساله دوم فضایی مورد توجه قرار دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با خاطر نشان کردن این موضوع که دیدگاه‌های نامناسب سبب به وجود آمدن تلگرام‌ شد، گفت: دیدگاه‌های غلطی که در خصوص استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد سبب شد تا تلگرام‌ در کشور رونق پیدا کند؛ تلگرام‌ حاصل بی‌عرضگی خودمان است؛ وقتی جوانان خودمان را در وسط تهران رها می‌کنیم اما راه را برای شرکت‌های خارجی باز می‌گذاریم اتفاقات خوبی نمی‌افتد.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی در گذشت

محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اثر ایست قلبی در گذشت؛ وی دارای مدرک دکترای علوم و صنایع غذایی، با گرایش بیوتکنولوژی مواد غذایی از دانشگاه ناتینگهام انگلستان بود و و همچنین در سال 1389 به عنوان مدیر برتر فناوری کشور  شناخته شده است.

واکسن HPV ایرانی سال ۹۸ وارد بازار می‌شود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان    با اشاره به تولید واکسن HPV ایرانی در یکی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: این واکسن دانش بنیان تولید شده است و اکنون مراحل نهایی برای ورود به بازار را طی می‌کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: وام‌هایی در غالب تسهیلات به این شرکت داده شده و نیازی نیست که بخواهیم برای ساخت این واکسن از مردم پولی جمع آوری کنیم و با توجه به طرح کلان ملی، از ساخت این واکسن حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تولید واکسن صد در صد ایرانی HPV تا قرار گرفتن ماهواره‌های مخابراتی در مدار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..