تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین وضعیت از سیل زدگان استان گلستان+ فیلم و عکس

در ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ بر اثر بارندگی‌های شدید در استان‌های گلستان و مازندران سیل جاری شد. این سیل‌ها موجب خسارت‌های مالی برای ساکنین این استان‌ها و همچنین فوت دو کودک شد.

به گزارش شمانیوز، در ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ بر اثر بارندگی‌های شدید در استان‌های گلستان و مازندران سیل جاری شد. این سیل‌ها موجب خسارت‌های مالی برای ساکنین این استان‌ها و همچنین فوت دو کودک شد. گفته می‌شود در این حادثه‌ی طبیعی، طی دو روز ۳۰۰ میلی‌متر بارش رخ داده که برابر متوسط بارش یک‌ساله‌ی استان گلستان است. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که دیگر مناطق این استان نیز با بارشی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کل بارش سالانه در بازه زمانی کمتر از پنج روز رودررو بوده‌اند. این حجم از بارش در این منطقه در تمام دوران ثبت داده‌های هواشناختی، دست‌کم در هفتاد سال گذشته، بی‌سابقه بوده است. سیل استان‌های گلستان و مازندران، اصطلاحا یک سیل دورانی بوده است که هر صد سال یکبار رخ می‌دهد

آخرین وضعیت از سیل زدگان استان گیلان + فیلم و عکس

استان مازندران
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تقریباً تمام شهر‌های این استان درگیر آب گرفتگی شدند، اما در سیمرغ و کیاکلا شدت آب‌گرفتگی بیشتر از سایر مناطق استان مازندران بود. روستای حسن‌آباد میاندورود نیز کاملاً زیر آب رفت. ساکنان سه روستای دیگر نیز تخلیه شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تعداد سیل‌زدگان در مازندران را هزار و ۵۹۱ نفر اعلام کرد.


استان گلستان
در این استان شهر‌های گنبدکاووس، آق قلا، ترکمن و گمیشان و … که در مسیر رودخانه‌های قره سو و گرگان رود قرار داشتند خسارت دیدند.

آخرین وضعیت از سیل زدگان استان گلستان

علت
بارش ممتد باران و برف و کاهش دما در استان مازندران و گلستان که از یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ آغاز شده بود موجب وقوع سیل در این استان‌ها شد. فرسایش خاک در اثر بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌ها و بارش ممتد باران و رها ساختن آب از پشت سدها، سبب جاری‌شدن سیل در آستانه نوروز ۱۳۹۸ در دو استان شمالی ایران شد.

در مازندران جاده‌هایی که روستا‌ها را به شهر‌ها ارتباط می‌دهند قطع شد. این بارش‌ها تا نوروز ۱۳۹۸ ادامه داشت. سیل همچنین بخش‌هایی از استان گلستان، به ویژه گنبدکاووس را درگیر کرد. بارندگی شدید در شرق استان گلستان از ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ آغاز شد و طی ۴۸ ساعت به‌طور مداوم در برخی شهرستان‌های این استان ادامه داشت که میزان آن تا ۳۰۰ میلی‌متر رسید، این بارندگی‌ها موجب شد سد‌های بوستان و گلستان در شرق استان گلستان سرریز کنند و رودخانه‌های «چهل‌چای» و «گرگان رود» در اطراف گنبدکاووس از توابع استان گلستان طغیان کنند.

تلفات
دو کودک ۵ و ۲ ساله در جریان سیلاب شدید در شهرستان‌های کلاله و مینودشت استان گلستان جان باختند. در این حادثه یک کودک به همراه خانواده‌اش در روستای برنجوین زیر آوار ماندند که خانواده نجات یافته و کودک جان باخت و در روستای قرناوه کلاله نیز کودک دیگری جان باخت. همچنین در خبر‌ها به مفقود شدن یک نفر در میانرود اشاره شده‌است.

ادامه کار امدادرسانی به سیل زدگان آق قلا

خسارات
بارش‌ها تا شامگاه چهارشنبه ۲۹ اسفند ادامه داشت و هنوز برآورد خسارت انجام نشده‌است. در ۲۴ ساعت نخست حادثه، ۳۰۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف، رهاسازی شدند. آب آشامیدنی ۵۱ روستا قطع شد. برخی راه‌های روستایی نیز به علت رانش و ریزش کوه مسدود شد و برق آن‌ها نیز قطع شد. برخی روستا‌ها تخلیه شدند و ساکنان برخی روستا‌ها هم ناگزیر شدند برای آمد و شد از قایق استفاده کنند. گفته می‌شود که میزان بارش باران در سه روز پایانی سال ۱۳۹۷ در مازندران در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است. به علت ریزش کوه و آب‌گرفتگی خطوط ریلی، قطار مازندران نیز متوقف شده و به دلیل آنکه آب راه‌های رسیدن به فرودگاه ساری را پوشانده، پرواز‌ها به ساری متوقف شد.

آخرین وضعیت از سیل زدگان استان گیلان + فیلم و عکس آخرین وضعیت از سیل زدگان استان گیلان + فیلم و عکس آخرین وضعیت از سیل زدگان استان گیلان + فیلم و عکس آخرین وضعیت از سیل زدگان استان گیلان + فیلم و عکس آخرین وضعیت از سیل زدگان استان گیلان + فیلم و عکس آخرین وضعیت از سیل زدگان استان گیلان + فیلم و عکس



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین وضعیت از سیل زدگان استان گلستان+ فیلم و عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..