تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طوفان و سیلاب در کلاله ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت

طوفان و سیلاب در کلاله ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت برجای گذاشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغربیانی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: بارندگی‌های سیل آسا، طوفان و تندباد، با جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر و واحد‌های مسکونی، تاسیسات دامی و کشاورزی در ۸۹ روستای این شهرستان همراه بود.

رئیس ستاد مدیریت بحران کلاله اظهارداشت: همزمان با آغاز طوفان و بارندگی و جاری شدن سیلاب، راه‌های مواصلاتی ۹۳ روستای بخش‌های مرکزی و پیشکمراین شهرستان مسدودشد است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از پل ها، جاده‌ها و ابنیه فنی دچار آبگرفتگی و تخریب شدند که بر اساس برآورد‌های اولیه ۲۱۶ میلیارد ریال خسارت به راه‌های روستایی کلاله وارد شده است.

فرماندارکلاله به خسارات وارده به بخش‌های کشاورزی، باغبانی و دامپروری این شهرستان اشاره کرد و گفت: خسارت سیل و طوفان به ۳۰۰ هکتار از باغات، دو واحد مرغداری، ۴۰۰ کلنی زنبورعسل، ۶۰ هزار هکتار مزارع گندم و کلزا و ۲۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع افزون بر ۴۶۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران کلاله ادامه داد: بارندگی، طوفان وجاری شدن سیلاب دراین شهرستان، علاوه برموارد عنوان شده، ۱۰۷ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال خسارت نیز به بخش‌های بهداشت ودرمان، گازرسانی، منابع آب، تاسیسات دینی، فرهنگی و آموزش وپرورش وارد کرد.

بیانی برآورد خسارات وارده به تاسیسات و شبکه‌های انتقال آب شرب روستاییان این شهرستان را ۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حوادث اخیر، آب شرب ۴۸ روستای کلاله قطع شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته شبکه انتقال ۴۲ روستا ترمیم و وصل شد.

وی افزود: اکنون تنها شبکه آبرسانی سوار که آب شرب اهالی ۶ روستای بخش پیشکمراین شهرستان را تامین می‌کرد، براثر سیلاب به صورت کامل تخریب شده که نیازمند جانمایی همچنین نصب تاسیسات جدید است.

وی گفت: با بارندگی‌های اخیر، تامین آب شرب سالم بخش‌هایی از شهر کلاله نیز به خاطر کدورت آب مصرفی با مشکلاتی همراه شد که با بهره گیری از دو حلقه چاه آب جدید، مشکل تامین آب شرب اهالی کلاله حل و برای عملیات اجرایی و ترمیم خطوط شبکه، ۱۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال اعتبار برآورد شد.

وی درادامه به قطع شبکه فیبرنوری به عنوان زیرساخت ارتباطاتی شبکه‌های مخابراتی اشاره و اظهار داشت: با بروزحوادث ناشی از طوفان، بارندگی و تخریب خطوط فیبرنوری، ارتباط تلفنی و مخابراتی ۴۸ روستای شهرستان کلاله قطع شده بود که با تلاش شبانه روزی نیرو‌های فنی مخابرات، این مشکل برطرف شد.

وی افزود: با تلاش واحد‌های امداد و نجات هلال احمر، مدیریت بحران و دستگاه‌های اجرایی، اهالی روستا‌های درمعرض خطر به محل‌های امن منتقل و بین آنان بسته‌های غذای گرم، ۶ هزار و ۵۰۰ قرص نان، چادر، موکت، پتو، و وسایل گرم کننده به میزان مورد نیاز توزیع شد.

فرماندار کلاله بابیان اینکه درحال حاضر همه راه‌ها و محور‌های ارتباطی این شهرستان باز و عبور و مرور بااحتیاط درجریان است، افزود: تنها مشکل در این عرصه، صعب العبوربودن محل‌های اسکان عشایر است که برای تردد و تامین کالا‌های موردنیاز و

ضروری آنان، یک فروند هلی کوپتر اختصاص یافته است.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/ب

سیلاب چه میزان به شهرستان کلاله خسارت وارد کرد؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طوفان و سیلاب در کلاله ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..