تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موقوفات کشاورزی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان احیا می شود/وقف راهکار موثر حمایت از تولید

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مطرح کرد؛

موقوفات کشاورزی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان احیا می شود/وقف راهکار موثر حمایت از تولیدبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تبریک به مناسبت فرارسیدن فصل بهار و آغاز سال جدید با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۸ توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال رونق تولید اظهار داشت: از صدر اسلام اقتصاد مردمی از طریق وقف شروع شده است و موقوفات در شکل گیری تمدن اسلامی و رفع نیاز‌های مردم در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار بوده اند.

وی افزود: همواره در طول تاریخ، وقف و موقوفات به عنوان محرک اصلی در زمینه‌هایی همچون بهداشت و سلامت، آموزش و پرورش و... بوده است و این نشان از قدرت این نهاد اجتماعی است که برخاسته از مردم برای مردم و توسعه جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: موقوفات به عنوان یک نهاد اقتصادی محسوب می‌شوند که باید با کار بر روی آن‌ها در جهت تولید ثروت به نفع محرومین جامعه تلاش کرد و خوشبختانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سال‌های گذشته توانسته است با احیای کاروانسرا، آب انبار‌ها و دیگر موقوفات، اشتغال پایداری را در مناطق مختلف ایجاد کند که این امر به اجرای نیت واقفان نیک اندیش آن موقوفات نیز منجر شده است و در واقع برکات این موقوفات در چندین زمینه به جامعه رسیده است و این امر نشان دهنده آن است که چرا به موقوفات، چشمه همیشه جاری می‌گویند و وقف را احسان ماندگار نامیده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی بیان کرد: مطمئنا نهاد وقف برای حفظ دین ودیانت است، ولی امروز مهمترین مسئله‌ای که خانواده‌های ما را تهدید می‌کند نبود شغل است و از طریق حوزه علم و فناوری می‌توان زمینه اشتغال جمع زیادی از جوانان را فراهم کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: نهاد وقف با هدف بسترسازی برای تولید و ایجاد رونق اقتصادی با رویکرد تولید ثروت از طریق علم و فناوری به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان نقش مهمی را ایفا می‌کند که این امر با همکاری و مشارکت جامعه دانشگاهی، نخبگان، خیرین نیکوکار و واقفان نیک اندیش مهیا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: اقتصادی که بر اساس فناوری باشد، سودآورتر و پایدارتر است و مسیری که اقتصاد کشور را به جلو می‌برد حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در نظر دارد تا با ایجاد انجمن‌های یاوران وقف و جذب مشارکت جامعه دانشگاهی و نخبگان و همچنین خیرین در سال جدید بتواند در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (دامت برکات) در این راستا گام‌های مهم و موثری را بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از موقوفات استان دارای کاربری کشاورزی هستند، گفت: باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر استان اصفهان درگیر خشکسالی بوده است بسیاری از موقوفات استان فاقد درآمد بوده اند و براساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سال جدید در نظر دارد تا با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، موقوفاتی که دچار خشکسالی شده اند را احیا و در عین اینکه اجرای نیت واقف نیک اندیش آنان را مهیا کند به ایجاد اشتغال نیز بپردازد.

وی به اجرای سیاست‌های اقتصادی و رونق تولید و همچنین حمایت از اقشار ضعیف در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان در سال جدید اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که مورد توجه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بوده است ایجاد بازار‌هایی در جوار اماکن متبرکه استان اصفهان با رویکرد حمایت از تولید، رونق اقتصادی و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است که این امر منجر به ایجاد اشتغال و همچنین درآمد پایدار برای این اماکن شده است و در سال جدید نیز این سیاست با برنامه ریزی و جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موقوفات کشاورزی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان احیا می شود/وقف راهکار موثر حمایت از تولید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..