تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحلیل ۶۰ درصدی لثه بعد از کشیدن دندان خراب/ روش‌هایی جدید برای حفظ حالت طبیعی استخوان فک و دندان

محمدی گفت: کشیدن دندان خراب ممکن است باعث ترک‌خوردگی استخوان فک شود و بافت لثه را از بین ببرد.

تحلیل ۶۰ درصدی لثه بعد از کشیدن دندان خراب/ روش‌هایی جدید برای حفظ حالت طبیعی استخوان فک و دندانحسن محمدی متخصص دندانپزشک و عضو انجمن دندانپزشکان کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه روش‌های جدیدی در دنیا در برای کشیدن دندان به وجود آمده است که در این تکنیک‌ها دندان خراب بدون تخریب محل حفره کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل آمار بالای دندان‌های پوسیده در کشور نسبت به استاندارد سازمان بهداشت جهانی در برخی از موارد متخصصان دندانپزشک مجبور به کشیدن دندان می‌شوند که در این حالت با انجام این عمل استخوان فک دچار ترک و حتی شکستگی کامل می‌شود و بافت لثه از بین می‌رود.

محمدی بیان کرد: برای جلوگیری از تخریب بافت لثه، فک و استخوان بعد از کشیدن دندان مواد مخصوصی برای پر کردن حفره خالی شده در داخل لثه ریخته می‌شود و این مواد تا انجام ایمپلنت در دهان بیماران باقی می‌ماند؛ این عمل باعث می‌شود تا بافت فک و استخوان برای انجام عمل ایمپلنت از بین نرود.

تزریق موادی از جنس استخوان گاو برای جلوگیری از تخریب بافت لثه

این متخصص دندانپزشک تأکید کرد: موادی که بعد از کشیدن دندان در داخل حفره تزریق می‌شود از استخوان گاو است که از تخریب بافت فک و استخوان و لثه جلوگیری می‌کند.

وی گفت: معمولا بعد از کشیدن دندان پوسیده بافت فک و استخوان بین ۳۰ تا ۶۰ درصد تحلیل پیدا می‌کند و این ماده مخصوص مانع از ترک برداشتن استخوان دندان و خرابی لثه می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه برای انجام عمل ایمپلنت باید بافت لثه حفظ شود، بیان کرد: یکی از معضلات جدی امروز سلامت دهان و دندان است زیرا با تخریب این عضو از بدن اعتماد به نفس افراد  کاهش پیدا می‌کند و باعث بروز اختلالات روحی و روانی می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحلیل ۶۰ درصدی لثه بعد از کشیدن دندان خراب/ روش‌هایی جدید برای حفظ حالت طبیعی استخوان فک و دندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..