تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاع‌رسانی صادقانه درخصوص حوادث صورت بگیرد/ آماده کمک به سیل‌زدگان هستیم

ساعت: 15:28 منتشر شده در مورخ: 1398/01/04 شناسه خبر: 1470331

استاندار قزوین در جلسه اضطراری مدیریت بحران:

استاندار قزوین گفت: ستاد مدیریت بحران گلستان و مازندران اگر نیاز به کمک دارند کتبا به ما اعلام کنند تا سازمان‌های ذیربط ما برای اعزام ماشین آلات و تجهیزات آمادگی لازم را داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه مدیریت ستاد بحران استان قزوین با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: در شرایط فعلی همه مدیران باید با همکاری هم و مجموع سازمان‌های مختلف بتوانند خدمات رسانی بهتر و بیشتری به مردم به خصوص در مباحث مربوط به ستاد مدیریت بحران داشته باشند و پیش بینی و پیشگیری لازم انجام شود.

وی افزود: متاسفانه ما در زمان ترسالی می‌گوییم الحمدلله خشکسالی رفع شد و در زمان خشکسالی می‌گوییم ترسالی رفع شد و سیل نمی آید، در واقع برای سال‌های بعد برنامه ریزی نمی‌کنیم و  توجه نداریم که بستر رودخانه‌ها و جنگل‌های تخریب شده و بعدا دچار چه آسیب‌هایی می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: ما در ایجاد تاسیسات و جانمایی‌ها مشکل داریم و اگر جانمایی‌ها مشکل نداشته باشند بعدا تاسیساتی را در بالادست‌ها ایجاد می.کنیم که آن تاسیسات قبلی را با مشکل مواجه می کند. 

زاهدی عنوان کرد: یک تیم فنی در ذیل ستاد بحران به صورت دائم باید ایجاد شود که مسائل مربوط به پل‌ها را در حوزه سیل بررسی کند و پیشنهادات لازم را به سازمان مربوطه ارائه دهند.

وی افزود: پروژه‌هایی که در حال احداث داریم از جمله پل، آب بند، سد باید مورد بررسی قرار بگیرد و اگر مشکلی دارد برای حل مشکل راهکار ارائه شود، بدون اجازه ستاد مدیرت بحران نباید پروژه‌ای ادامه یابند.

استاندار قزوین درباره وقوع سیل در استان گلستان ابراز کرد: ظاهرا این میزان بارندگی به بازگشت دوره پنجاه ساله برمی‌گردد که پیش بینی‌های لازم صورت نگرفته بوده است، در بحث بحران باید بدبینانه ترین وضع پیش بینی شود والا آمادگی لازم را نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: ستاد مدیریت بحران گلستان و مازندران اگر نیاز به کمک دارند کتبا به ما اعلام کنند تا سازمان‌های ذیربط ما برای اعزام ماشین آلات و تجهیزات آمادگی لازم را داشته باشند.

این مسئول عنوان کرد: هلال احمر و کمیته امداد با هماهنگی فرمانداری‌ها در کلیه شهرستان‌ها اماکنی را برای جمع آوری کمک‌های مردمی مستقر کنند و این کمک‌ها را فقط هلال احمر و کمیته امداد مجاز به جمع آوری هستند.

زاهدی ادامه داد: اطلاع رسانی از هر طریق ممکن از طریق دهیارها و شوراها صورت بگیرد چون چوپان‌ها و احشام در معرض خطر هستند، باید توجیه شوند که ظرف دو سه روز آینده در جاهای خطرناک تردد نکنند. صداو سیما هم اطلاع رسانی در این خصوص داشته باشد.

وی گفت: باید اطلاع رسانی صادقانه صورت بگیرد، حتی اگر مردم شوند بهتر از این است که آسیب ببینند بنابراین اگر خطری جایی را تهدید می‌کند صراحتا به مردم آنجا اعلام کنیم.

استاندار قزوین در پایان تصریح کرد: در ارتباط با شهرها، پل‌هایی که احداث شده و کلیه مناطقی که با خطر روبرو هستند شهرداری‌ها تیم‌های مربوطه را اعزام و بررسی کنند و لایروبی و پاکسازی را در صورت نیاز انجام دهند، راهداری هم در حوزه خود پاکسازی و لایروبی را انجام بدهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاع‌رسانی صادقانه درخصوص حوادث صورت بگیرد/ آماده کمک به سیل‌زدگان هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..