تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیل، بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان به کلاله خسارت زد+ فیلم

ساعت: 15:21 منتشر شده در مورخ: 1398/01/04 شناسه خبر: 1470321

فرماندار کلاله: با بررسی های اولیه، بارش شدید باران و سیلاب بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان به شهرستان کلاله خسارت وارد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلاله خبر، علی اصغر بیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مرگ یک کودک سه ساله بر اثر آواردیوار در روستای "یل چشمه" بخش پیشکمر کلاله از اتفاقات تأسف آور بارش های اخیر در شهرستان بود.

رئیس مدریت بحران شهرستان کلاله در ادامه تصریح کرد: بارش بی سابقه ۲۴۵ میلیمتر باران منجر به سیلاب در رودخانه های جاری، دره ها و رودخانه های فصلی شد.

وی افزود: ریزش کوه ، ورود گل و لای به جاده های روستایی علاوه بر خسارت و یا تخریب حدود ۲۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع به ابنیه های فنی مثل پل ها، جاده های مواصلاتی در این شهرستان آسیب جدی وارد کرد.

بیانی گفت: تمامی ۸۷ روستایی که دچار قطعی برق شده بودند؛ اکثرا روز اول حادثه و شش روستای باقی مانده دیروز به شبکه برق وصل شدند.

فرماندار کلاله از حل مشکلات ارتباطات در موضوع مخابراتی و فیبر نوری در ۴۸ روستا خبر داد و به آخرین وضعیت آب شرب مردم شهرستان پرداخت و اظهار داشت: سیلاب؛ آب شرب ۴۷ روستا و بخشی از شهر و دو روستای تحت پوشش را قطع کرد که خوشبختانه با تلاش های مسئولان و همراهی مردم، آب شرب تمام نقاط شهری و روستاهای تحت پوشش (قوجمز و اجن یلی)؛ همچنین ۴۱ روستای دیگر وصل و به خانه ها رسید.

وی ادامه داد: آب شش روستا به دلیل تخریب زیر ساخت های مجتمع همچنان قطع می باشد.

بیانی یادآور شد: بیش از ۶۰ واحد مسکونی در سطح شهرستان دچار آسیب بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شد؛ علاوه بر آن چند واحد آموزشی و فرهنگی مذهبی نیز دچار خسارت شده است.

وی تصریح کرد: بارش ها به مزارع کشاورزی کلزا،گندم و باغات به همراه دامداری ها و مرغداری ها نیز خسارات فراوانی وارد کرد؛ که برآورد اولیه حاکی از رقمی بالغ بر"۴۶ میلیارد تومان" خسارت می باشد.

همچنین خسارت وارد شده به آب روستایی بالغ بر۴/۷ میلیارد تومان، برق ۱۷ میلیارد تومان، آموزش و پرورش ۸/۱ میلیارد تومان، شهرداری کلاله ۱/۸ میلیارد تومان، راه ۲۰/۷ میلیارد تومان ، بنیاد مسکن ۱/۲۵ میلیارد تومان ، آبشهری ۴۰۰ میلیون تومان ، مخابرات و بهداشت و گاز و غیره حدود پانصد میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس ستاد بحران شهرستان کلاله در پایان گفت: با بررسی های اولیه، سیلاب بیش از 104 میلیارد تومان به شهرستان کلاله خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیل، بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان به کلاله خسارت زد+ فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..