تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نادیده انگاری ابزار هنر در خراسان شمالی

ساعت: 13:46 منتشر شده در مورخ: 1398/01/04 شناسه خبر: 1470319

کارشناس واحد هنرهای تجسمی اداره کل حوزه هنری خراسان شمالی تولید هنرهای تجسمی را یکی از ظرفیت های بسیار مهم در فضا سازی شهری و رونق بخشی به ظرفیت گردشگری هر منطقه ای دانست و گفت: متاسفانه در خراسان شمالی در بهره گیری از ابزار هنر برای رونق بخشی به ظرفیت گردشگری شهری در استان غفلت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک محمد کریمی مقدم، کارشناس واحد هنرهای تجسمی اداره کل حوزه هنری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما بر نقش هنر و تولید آثار فاخر هنری برای رونق بخشی به گردشگری شهری در استان و معرفی نام خراسان شمالی به هموطنان به عنوان استانی که دارنده ظرفیت های برجسته گردشگری است، تاکید کرد.

 

کریمی مقرم اظهار کرد: در اداره کل حوزه هنری خراسان شمالی هنرمندان بسیاری در زمینه هنرهای تجسمی شامل کاریکاتور، نقاشی، گرافیک، عکس، خوشنویسی، مجسمه سازی و ... در حال فعالیت هستند.

 

وی در ادامه با تصریح بر این مطلب که مردم با آثار هنری ارتباط برقرار می کنند، عنوان کرد: تولید آثار هنری فاخر، نقش بسیار مهمی در فرهنگسازی و حتی معرفی ظرفیت های هر منطقه ای به ویژه در زمینه گردشگری به مخاطبانش دارد.

 

وی افزود: این در حالی است که متاسفانه در خراسان شمالی شاهد هستیم در زمینه منظر شهری بهره گیری از هنر نادیده گرفته شده است.

 

این کارشناس گفت: به طور مثال المان هایی که در سطح شهر بجنورد ( مرکز خراسان شمالی ) جانمایی شده اند، آثار ضعیف هستند که حتی برخی از آنها کپی برداری هستند.

 

وی با یادآوری این مطلب که هنرمندان توانمند بسیاری در سطح استان در زمینه خلق آثار هنری در رشته های مختلف در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: بهره گیری از خلاقیت و توانمندی های این هنرمندان در رشد منظر سازی شهری در سطح استان همچنین معرفی نام خراسان شمالی به هموطنان ( به ویژه در کنار آثار تولیدی و نام هنرمندان برجسته استان ) بسیار موثر هستند.

 

علاوه بر آن، وی همچنین نقش ابزار هنر در جذب مخاطب را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: هنر کاشیکاری در آثار هنری بر جای مانده از گذشتگان این سرزمین، گویای آن است که هنر در فضا سازی شهری و جذب مخاطب چه نقش مهمی داشته است.

 

کریمی مقدم افزود: این در حالی است که به طور مثال وقتی از مبادی ورودی به شهر بجنورد و یا سایر شهرهای استان وارد می شویم هیچ گونه منظر چشم نواز و خوبی را نمی بینیم و حتی در سطح پارک ها و بوستان های استان نیز المان هایی که قابل دفاع باشند را شاهد نیستیم.

 

وی گفت: اما شاهد هستیم در برخی از استان ها خلاقیت هنری و آثار تولیدی هنرمندان آن استان ها در خلق و تولید المان های شهری اهمچنین بهبود بخشی به منظر شهری آنان بسیار نمود دارد.

 

وی در بخشی دیگر از سخن خود اظهار کرد: در عین حال که دستگاه های اجرایی استان از این ظرفیت هنری بسیار اثرگذار در فضاسازی شهری و معرفی خراسان شمالی به عنوان استانی که برخوردار از ظرفیت های بسیار خوبی در گردشگری است، غافل بوده اند، هنرمندان حوزه هنری استان به سراغ این دستگاه ها رفته و اعلام همکاری کرده اند که در همین راستا، فقط برخی از ادارات از این اعلام همکاری استقبال کرده اند.

 

کارشناس واحد هنرهای تجسمی اداره کل حوزه هنری خراسان شمالی افزود: دیگر ادارات نیز به علت هزینه کردهای مالی سراغ ما نیامده اند.

 

وی تصریح کرد: نادیده انگاشتن ابزار هنر در منظرسازی شهری و بهره گیری برای معرفی استان به عنوان استانی دارای ظرفیت های بسیار بالای گردشگری گویای آن است که مسئولان استانی هنوز به نقش این ابزار و سرمایه گذاری در این زمینه پی نبرده اند.

 

وی با تاکید بر این نکته که حرف هنرمندان استان این است که بودجه فرهنگی دستگاه ها باید صرف فرهنگ و هنر این استان شود، خواستار شد: نهاد شهرداری ها همچنین دیگر ادارات استان از ظرفیت هنر و ایده های هنرمندان استان در زمینه های یاد شده بهره بگیرند.

 

کریمی مقدم خاطر نشان کرد: همانطور که خراسان شمالی از وجود هنرمندان رشته کاریکاتور بهره مند است و این هنرمندان، استان خراسان شمالی را به قطب کاریکاتور کشور تبدیل کرده اند و برای بسیاری از هنرمندان کشوری در کنار نام کاریکاتوریست های برجسته این استان، نام خراسان شمالی نیز تداعی می شود، این موضوع بیانگر آن است که نباید از ظرفیت هنر و تولید آثار فاخر برای رشد گردشگری استان غافل شد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نادیده انگاری ابزار هنر در خراسان شمالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..