تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از برگزاری المپیاد جهانی زیست در ایران تا اجرای ۲ مدل کنکور در سال ۹۸

چهارم عید// از برگزاری المپیاد جهانی زیست در ایران تا اجرای ۲ مدل کنکور در سال ۹۸به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  آموزش و پرورش در سالی که گذشت با فراز و نشیب‌ها و وعده و برنامه‌های بسیاری روبه رو بود که به طور متناوب اقدامات آن را  ماه به ماه و به اجمال بررسی خواهیم کرد.

حضور ۷۰ کشور برای شرکت در المپیاد جهانی زیست شناسی در ایران

افتتاحیه ۲۹ المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸ با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز پرورش ملی استعداد‌های درخشان و جمعی از مسئولان مربوطه عصر امروز برگزار شد.

در این مراسم مهاجرانی با اشاره به اینکه حضور ۷۰ کشور در ایران برای شرکت در المپیاد جهانی مایه افتخار است، گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که ایران برای صلح قلم می‌زند و اقدام می‌کند و این المپیاد فرصتی برای گفت و گوی علمی و تعامل بین المللی است.

اجرای ۲ مدل کنکور در سال ۹۸

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش استقرار پایه دوازدهم را از اقدامات مهم آموزش‌وپرورش برای سال تحصیلی آینده دانست و بیان کرد: همه استان‌ها در بخش تأمین و آموزش نیروی انسانی و تجهیز کتب درسی بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و شرایط به نحوی است که برای سال تحصیلی آینده مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: در حقیقت پایه دوازدهم اولین خروجی از ساختار ۳-۳-۶ است و در کنکور ۹۸ دو نوع آزمون خواهیم داشت؛ یکی برای فارغ‌التحصیلان نظام قبلی و دیگری برای فارغ‌التحصیلان جدید و تأثیر سابقه تحصیلی در کنکور ۹۸ حدود ۳۰ درصد خواهد بود.

نظارت تعزیرات بر روند اخذ شهریه مدارس غیردولتی/ حضور نماینده آموزش و پرورش در گشت‌های مشترک

علیرضا نورنژاد مدیر کل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی کشور درباره ورود تعزیرات به مدارس غیر دولتی با هدف نظارت بر شهریه این مدارس اظهار کرد: سازمان تعزیرات در حوزه مدارس غیر دولتی از حیث نظارت بر اخذ وجه وارد عمل می شود و در مواردی که شهریه بیش از نرخ مصوب باشد پرونده‌های این مدارس در سازمان تعزیرات پیگیری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تعزیرات هرگز در حوزه آموزشی مدارس وارد نمی‌شود، گفت: توجه اصلی ما صرفا بر جنبه مالی و شهریه های نامتعارف مدارس است.

مدیر کل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی کشور درباره اعتراض آموزش و پرورش مبنی بر ورود تعزیرات به مدارس غیر دولتی بیان کرد: این مساله عمومیت ندارد و گاهی در گشت‌هایی مشترک نماینده‌ای از آموزش و پرورش همراه تیم تعزیرات حضور پیدا می کند.

بزرگترین مرکز فرهنگی آموزش و پرورش با کمترین قیمت فروخته شد

حمید رضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور نسبت به فروش بزرگترین مرکز فرهنگی آموزش و پرورش گلایه کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

بر اساس اخبار واصله مطلع شدیم، آموزش و پرورش اردوگاه شهید باهنر تهران را به ثمن بخس (یک سوم قیمت) در قالب اجاره به شرط تملیک در اسفندماه ۱۳۹۵، به فروش رسانده‌اند.

جذب پلکانی ۲۰۸۰ استاد در دانشگاه فرهنگیان/ اصلاح دوره کارورزی دانشجومعلمان

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره فعالیت اساتید در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اکنون ۷۰۰ استاد موظف و ۸ هزار استاد غیرموظف در دانشگاه داریم که باید برای این شرایط تدابیری اندیشیده شود تا تعداد اساتید موظف افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: نیاز این دانشگاه تا ۸ سال آینده را ۲ هزار و ۸۰ استاد موظف دانست و گفت: اعلام نیاز برای جذب استاد را به صورت پلکانی تعریف کردیم و بر اساس همین فرمول برای سال تحصیلی آینده تقاضای جذب ۴۰۰ استاد داریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره ارتقای کیفیت عملکرد دانشجومعلمان در کلاس‌های درس از اصلاح دوره کارورزی این دانشجومعلمان خبر داد و بیان کرد: در نظر داریم تغییراتی با رویکرد حضور بیشتر دانشجو معلمان در کلاس‌های درس با حضور یک مدرس داشته باشیم و امیدواریم این برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی جدید به مرحله اجرا برسد.

احتمال کاهش ساعت آموزشی در پایه دوازدهم

بطحایی تصریح کرد: اکنون مدارس ۲ شیفته ای در کشور داریم که این روند به کاهش زمان آموزشی دانش آموزان این مدارس منجر می شود علاوه بر آن تعطیلی مدرسه به دلیل آلودگی هوا و شرایط جوی، کاهش بیشتر زمان آموزشی را به دنبال دارد که در کار معلم هم اختلال ایجاد خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید بیان کرد: ۳۵ ساعت آموزشی در هفته برای دانش‌آموزان این پایه پیش‌بینی شده است و این موضوع در حالی است که کنکور پابرجاست و امتحان نهایی در چندین درس وجود دارد.

وی ادامه داد: این برنامه ریزی فشار روانی و جسمی به دانش‌آموزان وارد می‌کند در حالی مدرسه باید محل زندگی دانش‌آموزان باشد بنابراین تلاش داریم این ۳۵ ساعت را به ۲۴ ساعت کاهش دهیم.

وجود ۱۰۰ هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش

علی جمالی رئیس امور آمار و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور درباره چالش‌های نیروی انسانی در آموزش و پرورش با اشاره به مطالعه درباره نیروی انسانی در سال گذشته بیان کرد: طی بررسی‌ها جمعیت دانش آموزی سال گذشته ۱۳ میلیون بوده است که این آمار در سال ۱۴۲۰ به حدود ۱۴ میلیون می‌رسد بنابر این شرایط باید ساماندهی نیروی انسانی را به درستی طی کنیم تا تجربه دهه ۷۰ تکرار مجدد تکرار نشود همچنین با آموزش و پرورش بحث‌هایی داشتیم که میزان خروجی تا سال ۱۴۰۰ رقم ۳۰۰ هزار نفر نیست و تعداد آن ۱۸۰ هزار نفر برآور شده است.

وی ادامه داد: اختلاف دیگری که ما با آموزش و پرورش این است که در سال ۹۶ حدود ۶۰ هزار کمبود داشت، اما براساس همین تغییرات در کادر پشتیبانی ۱۰۰ هزار مازاد داریم که باید این موضوع بررسی شود.

ثبت ۸۶ تخلف شهریه در مدارس غیر دولتی

علیرضا کمرئی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره تعداد شکایات مربوط به ثبت‌نام در مدارس و روش‌های پیگیری آن اظهار کرد: آنالیز جدیدی را برای تجزیه و تحلیل شکایات آماده کرده ام و این روال برای تسهیل و تسریع در فرآیند ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از زمان ابلاغ و ارسال دستورالعمل نظارت بر حقوق دانش آموزان و والدین در فصل ثبت‌نام به مدارس تاکنون ۸۳ مورد شکایت ثبت شده است، ۵۳ مورد مربوط به رعایت نکردن محدوده‌بندی، ۳ مورد برای سرویس مدرسه، ۱۹ مورد اخذ وجه در مدارس دولتی، ۸۶ مورد اخذ وجه مازاد در مدارس غیر دولتی مورد بررسی قرار گرفته است.

کمرئی درباره مجاز بودن اخذ وجه در برخی مدارس اظهار کرد: مدارس غیر دولتی، مدارس استعداد‌های درخشان و مدارس شاهد در قالب الگو‌ها و دستورالعمل‌های مصوب اجازه اخذ وجه دارند، اما در مدارس دولتی، هیئت امنایی و نمونه دولتی اخذ وجه غیر قانونی است.

معرفی ۶۵۰ دانش آموز مستعد به فدراسیون های ورزشی

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اینکه مسابقات دانش‌آموزی بهانه‌ای برای راه‌اندازی جریان ملی ورزش در کشور است، گفت: ریشه مسابقات دانش آموزی در مدرسه است و بر همین اساس نظام مسابقات دانش‌آموزی را طی ۲،۳ سال گذشته تغییر دادیم تا نظام ورزش مدرسه پایه ای ایجاد شود.

وی افزود: شرکت در مسابقات خارجی به خودی خود ارزش ندارد مگر اینکه ابتدا مسابقات دانش‌آموزی در سطح مدرسه باشد، در واقع مسابقات بین‌المللی بهانه‌ای برای رونق بخشیدن به مسابقات ملی، استانی و منطقه‌ای است.

مدارس لاکچری با نگاه گیشه‌ای مردم را اغفال نکنند/ معوقات فرهنگیان بازنشسته با حقوق تیر پرداخت می‌شود

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت مدارس لاکچرى در پایتخت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این مدارس ظاهرى شیک داشته، اما از درون تفاوتى با مدارس معمولى ندارند.

وی ادامه داد: بخشى از زدودن این مواردى که نظام آموزشى را تهدید مى کند به خانواده‌ها برمی‌گردد و آن‌ها باید هوشیارتر باشند.

بطحایی بیان کرد: نظارت هاى آموزش و پرورش به طور مستمر ادامه دارد و با مدارسى که بخواهند به طور گیشه اى مردم را اغفال کنند و آن‌ها را از محتواى آموزشى اصیل منحرف کنند، برخورد مى کنیم.

تحصیل ۱۱۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی فاقد مدارک تحصیلی در کشور

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه 110 هزار دانش آموز افغانستانی فاقد مدارک تحصیلی در کشور وجود دارد، گفت: مطابق با آمار در سال آینده 90 درصد اتباع خارجی در مقطع ابتدایی می‌توانند تحصیل کنند.

وی در خصوص تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی گفت: دانش آموزان افغانستانی که مدارک رسمی نداشتند در حرکتی نوین تحت پوشش قرار گرفتند.

اعمال سوابق پرورشی و تحصیلی در کنکور مغفول مانده است

محمد مصطفوی معاون مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش درباره روند انتخاب رشته دانش‌آموزان و گرایش کم نسبت به رشته‌های ریاضی و انسانی بیان کرد: در روند انتخاب رشته دانش آموزان علاقه و توانمندی دانش آموزان را در نظر می‌گیریم و انتخاب بر این مبنا انتخابی درست است، اما باید التهاب جامعه نسبت به یک رشته خاص را فراموش نکنیم.

معاون مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در روند انتخاب رشته خانواده همچنان سبک ۳۵ سال گذشته و انتخاب مبتنی بر استعداد تحصیلی دنبال می‌کنند و در مقابل برنامه‌های جدید مقاومت نشان می‌دهند در حالی که باید روند هدایت تحصیلی بین مشاور، والدین و دانش آموزان تعریفی مشترک داشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از برگزاری المپیاد جهانی زیست در ایران تا اجرای ۲ مدل کنکور در سال ۹۸»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..