تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رهبر انقلاب از شعر افشین علا با موضوع یمن تقدیر کردند/ اضافه شدن ۵۲۹ باب کتابخانه به کتابخانه‌های عمومی کشور

رهبر انقلاب از شعر افشین علا با موضوع یمن تقدیر کردند/ معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد «شیوه‌نامه امور انجمن‌های ادبی» را ابلاغ کردبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در تیرماه ۹۷ در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها می پردازیم.

رهبر انقلاب از شعر افشین علا با موضوع یمن تقدیر کردند

واکنش افشین علا به حوادث یمن که منجر به سرودن شعر «حرمت ملک اویس» شده بود، تحسین رهبر انقلاب را در بر داشت.

پس از انتشار این شعر طی تماس از سوی دفتر مقام معظم رهبری پیام تشکر معظم‌له به این شاعر ابلاغ شد.

جایگزین نوبل ادبیات معرفی شد

آکادمی سوئد که به دلیل رسوایی جنسی همسر یکی از اعضایش تصمیم گرفته بود جایزه نوبل ادبیات را برگزار نکند، حالا در قالب گروهی از شخصیت‌های فرهنگی این کشور طرحی جایگزین برای تقدیر از چهره‌های ادبی جهان ارائه کرده‌ است. این گروه اعتراض نمادین به رسوایی جنسی آکادمی را علت این تصمیم عنوان می‌کنند.

نامزدهای بخش ادبیات کودک جایزه پروین اعتصامی معرفی شدند

در فاصله کمتر از دو هفته تا برگزاری اختتامیه هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، اولین گروه از نامزدهای بخش‌های پنج‌گانه جایزه مشخص شد. داوران بخش ادبیات کودک که آثار منتشر شده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌اند، ۵ اثر را به عنوان نامزد‌های نهایی این بخش به دبیرخانه معرفی کردند.

دبیران علمی جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال ابقا شدند

سیدعباس صالحی در حکمی حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی راد را به عنوان دبیر علمی سی و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

جایزه بوکر طلایی به «بیمار انگلیسی» رسید

جایزه «بوکر طلایی» که قرار بود امسال به مناسبت پنجاهمین سال برگزاری جایزه «بوکر» به بهترین برنده این رویداد ادبی در طول تمام دوره‌های برگزاری آن اعطا شود در نهایت به رمان پرفروش «بیمار انگلیسی» نوشته «مایکل اونداتیه» رسید.

نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای گسترش ارتباطات فرهنگی است

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در زمره بزرگترین رویدادهای فرهنگی در منطقه خاورمیانه به شمار می آید و میلیون ها ایرانی از اقصی نقاط کشور در آن شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه یک رویداد فرهنگی و ملی برای مردم و مسئولان کشورمان محسوب می شود و می تواند فرصتی را برای ژاپن به عنوان میهمان ویژه در دوره آینده فراهم کند تا روابط فرهنگی دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

تعداد آثار بررسی شده جایزه ادبی پروین اعتصامی  به حدود ۵ هزار اثر می رسد

دبیر اجرایی هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی با اشاره به نامزد های بخش ادبیات نمایشی در جایزه ادبی پروین اعتصامی بیان کرد: نامزد های بخش ادبیات نمایشی در هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، آسمان کلاغ پوش اثر مهسا طالبی رستمی نشر نودا، بانو مرد مرده و دو نمایشنامه دیگر اثر چیستا یثربی نشر قطره، برف زمین را گرم می کند. مریم منصوری، دور از دسترس اطفال نگهداری شود فرشنه فرشاد نشر آواژ و هتلی ها و عامدانه عاشقانه قاتلانه ساناز بیان نشر قطره هستند. صدرالدین زاهد، فواد نظیری و شهرام کرمی داوری این بخش را برعهده داشتند.

وزیر ارشاد به دیدار محمدعلی موحد رفت

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور دیدار و تبریک روز قلم به منزل محمدعلی موحد؛ مولف، مترجم، شاعر و مصحح پیشکسوت رفت.

انتشار فراخوان برای حضور کتب ناشران انقلابی در نمایشگاه فرانکفورت

مجمع ناشران انقلاب اسلامی برای حضور ناشران انقلابی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت فراخوانی به شرح زیر منتشر کرده است:

به‌اطلاع ناشران می‌رساند مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت سال ۲۰۱۸ کتاب‌هایی با موضوع‌های دین، انقلاب اسلامی و تاریخ را عرضه خواهد کرد. همۀ ناشرانی که کتاب یا کتاب‌های ممتازی در این موضوع دارند، می‌توانند آنها را به مجمع ناشران انقلاب اسلامی ارسال کنند. فهرست نهایی کتاب‌ها، پس از بررسی کتاب‌های ارسال‌شده در کارگروه تخصصی انتخاب خواهند شد.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد «شیوه‌نامه امور انجمن‌های ادبی» را ابلاغ کرد

پس از برگزاری نخستین «مجمع انجمن‌های ادبی» در اردیبهشت سال جاری «شیوه‌نامه‌ اجرایی امور انجمن‌های ادبی» از سوی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.


چند کتابخانه به کتابخانه های عمومی کشور اضافه شد؟

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دیدار با وزیر ارشاد ضمن ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات این نهاد در سال‌های ٩٦ و سه ماهه نخست ٩٧ گفت: از خرداد سال ٩٣ تا ٩٧ تعداد ٥٢٩ باب کتابخانه به کتابخانه‌های عمومی کشور افزوده شده است.

پروانه فعالیت برای ۷۵ رسانه جدید صادر شد

سید علاءالدین ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: مجوز انتشار ۷۵ رسانه مکتوب و الکترونیک در جلسه اخیر این هیئت صادر شده است.

اعلام مصوبات جلسات ۵۹۱ و ۵۹۲ هیات انتخاب و خرید کتاب

هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات ۵۹۱ و ۵۹۲، خرید ۷۰۳ عنوان کتاب در ۹۵ هزار و ۷۵۰ نسخه به مبلغ کل ۲۳ میلیارد و ۳۹۴ میلیون ریال را تصویب کرد.

هشتمین جایزه ادبی پروین برگزیدگانش را شناخت

اختتامیه جایزه ادبی پروین اعتصامی با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه ادبی پروین اعتصامی و شرکت کنندگان این جایزه ادبی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پیام معصومه ابتکار مشاور رئیس جمهور در امور زنان قرائت شد.

سپس، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد دبیر علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی، در خصوص پروین اعتصامی گفت: پروین انصافاً شاعر بی نظیری است. هر وقت به دیوان پروین اعتصامی نگاه می‌کنم، با خودم فکر می‌کنم او این مفاهیم ژرف انسانی را در شعرش از کجا آورده است. شعر پروین اعتصامی شایستگی جهانی شدن را دارد.


آغاز اولین دوره تدریس مهارت های معلمی برای معلمان زبان فارسی

غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی در نشست خبری هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی که در بنیاد سعدی برگزار شد، با اشاره به دوره دانش افزایی گفت: از هفته آینده اولین دوره تدریس مهارت های معلمی را برای معلم های بومی زبان فارسی در کشورهای مختلف جهان برگزار می کنیم.

قصه‌ زال و سیمرغ به انگلیسی ترجمه شد

قصه‌ زال و سیمرغ داستان تولد رستم دستان کودکی سفید و زیبارو، اما با مو‌های سفید هم‌چون مو‌های پیرمردان است که وقتی پدرش سام فرزند خود را این‌گونه می‌بیند از سرزنش دیگران می‌ترسد و دستور می‌دهد که کودک را از آن سرزمین دور کنند و او را به‌دامن کوه البرز می‌برند، جایی که لانه سیمرغ در آن است و...

وزارت ارشاد بیش‌ از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کتاب از ناشران خرید

هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات ۵۸۹ و ۵۹۰، خرید ۶۶۹ عنوان کتاب در ۹۲ هزار و ۸۰۰ نسخه به مبلغ کل ۲۲ میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال را به تصویب رساند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رهبر انقلاب از شعر افشین علا با موضوع یمن تقدیر کردند/ اضافه شدن ۵۲۹ باب کتابخانه به کتابخانه‌های عمومی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..