تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماسوله گردی به سبک روستای قوزلو/ نوروز بهترین زمان سفر به روستای پلکانی قوزلو

ساعت: 13:18 منتشر شده در مورخ: 1398/01/04 شناسه خبر: 1470295

روستای پلکانی قوزلو دارای سی معماری ماسوله است که دارای طبیعت بکر و زیبایی برای گردشگران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،هیچ توصیفی از سرسبزی و زیبایی طبیعت و مناظر بکر استان زنجان در فصول مختلف کامل نیست. تنوع آب و هوایی و تغییرات ارتفاع از ۵۰۰ متر در اطراف رودخانه قزل اوزن در ناحیه طارم تا ارتفاعات بیش از ۳۰۰۰ متر در انگوران تغییرات دمایی و آب و هوایی محسوسی را در نقاط مختلف استان زنجان به وجود آورده است.

روستاهای استان زنجان هر کدام دارای جذابیت های گردشگری خاصی است که متاسفانه به دلیل عدم معرفی صحیح این روستاها به صورت ناشناخته باقی مانده است.

روستای پلکانی قوزلو انگوران ماهنشان یکی از این روستاها است که شباهت زیادی با ماسوله گیلان دارد.

 

*معرفی روستای پلکانی قوزلو

این روستا یکی از روستاهای پلکانی ایران به شمار می رود که دارای ۶۵ خانواده و۲۲۰نفر جمعیت است، این روستا در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته.و زیبایی های خاص خود را دارد.

روستای قوزلو در دل کوهستان با معماری پلکانی در میان باغ ها و سبزه زارها چشم اندازی بسیار زیبا را به وجود آورده است. آب و هوایی معتدل دارد. رودخانه که از روستا عبور می کند باعث می شود تا هوای این روستا خنک و مرطوب شود.

گل لاله های واژگون چشم ندازی بسیار زیبا را به وجود آورده است. گردشگرانی که علاقمند به عکاسی در طبیعت هستند این روستا می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. گیاهان دیگری در نیز در اطراف این روستا وجود دارد که که به عنوان تره در غذاهای محلی و برخی به عنوان داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

اکثر مردم این روستا کشاورز و دامپرور هستند. در صورت تبدیل این روستا به منطقه گردشگری مردم و اهالی روستای قوزلو از این طریق منبع درآمدی هم خواهند داشت. و طبیعتا باعث ترقی روستا خواهد شد.

برای بازدید از روستای قوزلو باید به استان زنجان و شهرستان ماهنشان سفر کنیم. در شهر زنجان ابتدا به سمت پل سید الشهدا می رویم. از روی پل به سمت بیجار حرکت می کنیم. بعد از پلیس راه به سمت چپ می پیچیم. و به سوی ماهنشان حرکت می کنیم.به شهر دندی که رسیدیم  وارد این شهر نمی شویم. و مسیر را به سمت روستای قوزلو ادامه می دهیم. از پل سید الشهدا زنجان تا روستای قوزاو حدودا ۱۳۰ کیلومتر فاصله است و به دلیل کوهستانی بودن مسیر تقریبا ۲ ساعت زمان لازم است تا به روستای قوزلو برسیم.

انتهای پیام/

*بهترین زمان سفر به روستای پلکانی قوزلو

نوروز بهترین زمان پیشنهادی سفر به روستای پلکانی قوزلو است، گروههای راهنمای گردشگری و مراسمات خاص خاص نوروز دلیل این موضوع است. این روستا در فصل بهار و تابستان بسیار زیبا و دیدنی است. در فصل بهار زمان به شکوفه نشستن درختان زردآلو مناظری شگفت انگیز و رویایی را در شهرستان ماهنشان به وجود می آورد.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ماه‌نشان از گردشگران خواست در طول تعطیلات سال، بازدید از روستای “قوزلو” که از آن به عنوان ماسوله زنجان یاد می‌شود را فراموش نکنند.

رضا میرزایی‌پور ادامه داد: این روستای پلکانی در بخش انگوران و در 50 کیلومتری دندی واقع شده و منطقه‌ای است که طی فصل بهار با آب و هوای معتدل و خنک و انواع گیاهان دارویی از جمله تره‌کوهی، ریواس و گلپر، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‎کند.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر داشته و رودخانه ‌ای که از آن می ‌گذرد، زیبایی ‌اش را دوچندان کرده است.

گفتنی است،شهرستان ماهنشان که در غرب استان زنجان واقع شده یکی از بکرترین مناطق استان است و از جاذبه‎های تاریخی و طبیعی همچون دریاچه طبیعی، رودخانه‌های متعدد دایمی و فصلی، کوه‎های سر به فلک کشیده، چشمه‌ها، باغ‌ها و کشتزار‎های زیبا و دیدنی برخوردار است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماسوله گردی به سبک روستای قوزلو/ نوروز بهترین زمان سفر به روستای پلکانی قوزلو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..