تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونق تولید باید در اقتصاد کشور اجبار باشد/ نوسانات ارزی، سم مهلک برای تولید

ساعت: 13:17 منتشر شده در مورخ: 1398/01/04 شناسه خبر: 1470154

کارشناس اقتصادی گفت: رونق تولید یک انتخاب برای اقتصاد کشورها نیست بلکه اجباری است که همه کشورها باید به آن توجه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: رویکرد، بخش اصلی در حوزه های اقتصادی محسوب می شود که می توان با انتخاب رویکرد مناسب از برخی معضلات پیشگیری کرده و دنبال راهکار نگردیم.

وی با بیان اینکه انتخاب راهکار برای حل ابر چالش های نظام بانکی بسیار سخت است،افزود: در بخش های مختلف باید تورم و رکود، پیش بینی شود و قبل از اینکه اتفاقاتی بیفتد با سیاست های مناسب، پیشگیری  و جهت دهی مشکلات کنترل شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اگر در بحث تولید با رکود مواجه شویم روند رونق بسیار سخت شده و زمان بر می شود،بیان داشت: اگر پیشگیری مناسبی در این زمینه انجام نشود، سینوس های مقطعی هر سه چهار سال تولید را دچار رکود کرده و وارد دوره رونق تورمی می شویم که در مقابل یک دوره بعدی رکود را هم ایجاد می کند.

محمودی اصل ادامه داد: به نظر می رسد رویکردها باید تغییر یافته و با رویکردهای جدید تولید در اولویت قرار گیرد چرا که رونق تولید یک انتخاب برای اقتصاد کشورها نیست بلکه اجباری است که همه کشورها باید به آن توجه کنند.

وی افزود: کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته نیز همین مسیر را رفته اند و تولید صادرات محور و توجه به تولید برنامه آنها بوده است که می تواند در بحث های مختلف گردشگری و خدمات، صنعت، کشاورزی باشد.

کارشناس اقتصادی برضرورت تعامل بین تصمیم گیران، سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: قرار گرفتن در منطقه استراتژیک خلیج فارس که انبوهی از توطئه های در این منطقه به سمت ما شلیک می شود،نیازمند انسجام داخلی است.

محمودی اصل گفت: تعامل داخلی هم از جنس انسجام مردمی و هم از جنس انسجام مسئولان در همه بخش های امنیتی، اقتصادی، سیاسی،اجتماعی و نظامی نیز برای تحقق شعار سال ضروری است تا بخش تولید را حفاظت کنیم.

وی با اشاره به افزایش 200 درصدی قیمت سکه، طلا، مسکن،گفت: در چنین شرایطی تولید با سود 40 درصدی حتما زمین می خورد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: باید پرداختن به تولید مزیت داشته باشد و یعنی سود حاصل از تولید باید از دلالی، دلار، مسکن، سکه و طلا بیشتر با ریسک کمتر باشد.

محمودی با بیان اینکه ما در بحث کاهش ریسک ها بسیار ناتوان هستیم و هیچ تضمینی برای فروش کالا نداریم ضمن اینکه هیچ کمکی به تولید کننده در زمینه بازار یابی و فروش محصولات نمی کنیم، افزود: اگر بتوانیم به تولید کننده برای بازار یابی و فروش کمک کنیم قطعا تولید بیشتر رونق می یابد.

وی برضرورت ورود رایزنان بازرگانی یا معاونت اقتصادی وزارت خارجه برای افزایش صادرات تاکید کرد و گفت: اگر رایزنی ها برای صادرات افزایش یابد، قطعا تولید داخل رونق می یابد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: مرور آمار در طول 11 ماه سال 97، نشان می دهد افزایش صادرات کشور زیر 5 درصد بوده است و این نشان می دهد عملکرد، قانونگذاری و بخشنامه ها و سیاست ها در این بخش درست نبوده است.

محمودی اصل با بیان اینکه با افزایش قیمت دلار باید صادرات در کشور افزایش یابد،گفت: متاسفانه در آذر ماه سال گذشته با کاهش 50 درصدی صادرات مواجه بودیم که یکی از دلایل مهمم آن پیمان سپاری ارزی و در لج و لجبازی بانک ملی و بانک مرکزی بود.

وی با اشاره به اینکه اولویت بانک مرکزی در اختیار گرفتن ارزهای حاصل از صادرات است نه افزایش ارز صادراتی،افزود: بانک مرکزی باید به این فکر باشد که ارز بیشتری به کشور وارد شود و بعد به این فکر باشد که این ارز تحت کنترل چه نهادی باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به شرایط صادرکننده قبل از تحریم و بعد از آن، اضافه کرد: در دوره تحریم صادرکننده با پیمان سپاری ارزی دچار محدودیت شده و ریسک های بیشتری را از جمله احتمال بلوکه شدن پول و افزایش هزینه نقل و انتقال مواجه شد.

محمودی اصل ادامه داد: هیچ نوع تسهیلاتی برای صادرکنندگان در نظر گرفته نشده است اما انتظار داریم صادرات افزایش یابد.

وی برضرورت افزایش فرهنگ استفاده از کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: تولید کنندگان نیز باید کالای با کیفیت به مردم ارائه کنند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مردم و دولت به عنوان بزرگترین مصرف کننده باید کالای ایرانی استفاده کنند،افزود: استفاده از کالای ایرانی به رونق تولید کمک می کند.

محمودی اصل برضرورت جلوگیری از ایجاد واحدهای تولیدی جدید تاکید کرد و گفت: باید واحدهای موجود با تغییر کاربری و نوع تکنولوژی به کارگیری شده و از ظرفیت های موجود استفاده شود تا هزینه های ثابت و سربار کاهش یابد.

وی گفت: باید زمینه های ثبات تولید فراهم شده و نوسانات ارزی که سم مهلکی برای تولید محسوب می شود،جلوگیری شود.

این استاد دانشگاه بیان داشت:در یک سال گذشته نزدیک 50 بخشنامه ارزی ارائه شده است که موجب بی ثباتی و ضربه خوردن به بخش تولید می شود.

وی گفت: شعار کافی نیست و مسئولان نباید تنها شعار سال را تکرار کنند بلکه باید با مدیریت لازم به رونق تولید کمک کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونق تولید باید در اقتصاد کشور اجبار باشد/ نوسانات ارزی، سم مهلک برای تولید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..