تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از صعود ۱۰ پله‌ای ایران در رتبه بندی جهانی نوآوری تا اعطای وام میلیاردی به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، تیر ماه سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

نیمی از منابع مالی طرح فناورانه را تامین می‌کنیم

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در بازدید از پروژه‌های فناورانه مشترک جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری با اشاره به آمادگی معاونت علمی و فناوری برای حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های فناور دانشگاهی و پژوهشگاهی گفت: معاونت علمی و فناوری به طور کامل آمادگی دارد تا ضمن مشارکت در طرح‌های فناورانه که نیازی از صنعت را تأمین می‌کند، با ایجاد زیرساخت‌های لازم مسیر ورود این طرح‌ها به صنعت و بازار تجاری هموار شود.

همکاری دولت و دانشگاه‌ها برای کمک به کسب و کار‌های کوچک

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری نصیر با تاکید بر لزوم ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی در قلب دانشگاه‌ها اظهار کرد: نیازمند آن هستیم تا در دانشگاه‌ها یک سیستم و اکوسیستم کارآفرینی شکل بگیرد و در راستای این اقدام مهم کمک‌های لازم به دانشجویانی که ایده‌های باقابلیت تجاری‌سازی دارند صورت گیرد.

ستاری با اشاره به نقش مؤثر دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بیان کرد: در کنار نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران، دولت نیز می‌تواند مشاوره‌های لازم برای توسعه این کسب‌وکار‌ها را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد.

حمایت از ۶۶ مرکز خلاقیت دانشگاهی برای ارتقای سرمایه انسانی

 سورنا ستاریمعاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دومین همایش همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی و فناوری ایران و اروپا در بروکسل، گفت: امروز در اینجا می‌خواهم از تمام افراد حاضر در کنفرانس همکاری اروپا و ایران به خاطر خوشامدگویی، تشکر کنم، اجازه دهید نگاهی سریع به این مسئله بیندازیم که نوآوری در جمهوری اسلامی ایران، چگونه مستولی شده است تا کشور را به سمت یک اقتصاد مبتنی بر خلاقیت، سوق دهد.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: علاوه بر منابع مالی دولت، منابع خصوصی بیش از پیش به شرکت‌های مبتنی بر فناوری و استارتاپ‌های خلاق، اختصاص داده می‌شوند. برای مثال در ۲ سال اخیر، ۱۳ صندوق سرمایه توسط اوراق بهادار و سازمان بورس ایران، تصویب شدند و چند سرمایه دیگر VC در انتظار تأیید هستند. دیگر کارگزاران مانند شتاب‌دهندگان، فرشتگان تجاری، شرکت‌های VC و صندوق‌های سرمایه علوم و فناوری نیز در زمینه سرمایه‌گذاری VC در کشور، فعال هستند. در حال حاضر، ۳۲ صندوق سرمایه علوم و فناوری علاوه بر ۲۲ شتاب‌دهنده خصوصی فعال در اکوسیستم نوآوری کشور، وجود دارند.

روند کند فعالیت‌ها به دلیل دیوان‌سالاری در حوزه سیاستگذاری اقتصادی

سورنا ستاری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: ناهمگونی میان بازار کار و خروجی‌های آموزش عالی موجب شده تا برنامه ریزی ها ناقص بماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در حوزه سیاستگذاری اقتصادی، دیوان‌سالاری گسترده‌ای مشاهده می شود که این ساختار موجب کند شدن فعالیت‌هاست.

ایجاد بانک اطلاعات فارغ‌التحصیلان زیست‌فناوری

 مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ایجاد بانک اطلاعات فارغ‌التحصیلان زیست‌فناوری در کشور، گفت: یکی از اقدامات مثبت ستاد در حوزه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج، ایجاد بانک اطلاعات فارغ‌التحصیلان زیست‌فناوری است.

به گفته قانعی، با تدوین و تهیه این بانک اطلاعاتی، تعداد، مشخصات و رشته های تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاهی مرتبط با حوزه زیست فناوری به صورت منسجم در دسترس قرار می گیرد.

اعطای وام ۵۰۰ میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از یکی از شرکت‌های دانش بنیان و در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت صنایع خلاق اظهار کرد: معاونت به صورت جدی وارد فضای حمایتی شده است و اولویت ما فرهنگ‌سازی و توسعه استارتاپ‌ها است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره وامی که به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است، گفت: امروزه هریک از شرکت‌های دانش بنیان ماهانه 500 میلیارد تومان وام دریافت می‌کند و وجود صندوق‌های خطرپذیر و بورس نشان از توجه به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها دارد.

شرایط بهره مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی

سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ضمن اشاره به اعمال معافیت مالیاتی سال 96 برای شرکت های دانش بنیانتولیدی و نوپای نوع (1) گفت: برای این منظور شرکت‌های نوپا و تولیدی باید به قسمت پیام‌های کارتابل اختصاصی خود بر روی سامانه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان مراجعه و بعد از رویت اطلاعات موجود در پیام «مصادیق مشمولمعافیت مالیاتی سال مالی 96» اظهارنامه خود را بر اساس آن اطلاعات تکمیل کنند و این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی هم ارسال خواهد شد.

تا غلبه دانش‌بنیان‌ها بر اقتصاد نفتی راهی نمانده است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در پیامی خطاب به کارآفرینان، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپی‌ها و دیگر فعالان زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری بر ضرورت تلاش و ایستادگی در مسیر خلاقیت، نوآوری و خلق ارزش افزوده از مسیر دانش و نوآوری با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان و توانمندی‌های تاریخی و نیروی انسانی کشورمان را یادآور شد.

رتبه ایران در بخش فناوری‌های ماهواره اعلام شد

منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ترازیابی وضعیت فضایی ایران در منطقه، گفت: به منظور درک بهتر از وضعیت ایران در میان کشور‌های منطقه اقدام به ترازیابی در بخش‌های مختلف کردیم.

وی افزود: بر اساس این ترازیابی، رتبه ایران در منطقه در زمینه فناوری‌های فضایی، پنجم است که باید برای ارتقای این فناوری‌ها در کشور اقدامات موثری داشته باشیم.

پیشرفت دوپینگى شرکت هاى دانش بنیان امکان پذیر نیست

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت شرکت های پیام رسان‌ داخلی گفت: اغلب این پیام‌رسان‌ها دانش‌بنیان هستند و باید از آنها حمایت‌های اصولی شود.

صعود ۱۰ پله‌ای ایران در رتبه بندی شاخص جهانی نوآوری

رتبه‌­بندی شاخص جهانی نوآوری در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و بر همین اساس، جمهوری اسلامی ایران با جهشی قابل توجه از رتبه ۷۵ در سال ۲۰۱۷ به جایگاه ۶۵ در سال ۲۰۱۸ رسید؛ این در حالی است که رتبه ایران در این شاخص در سال ۲۰۱۵، ۱۰۶ بوده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از صعود ۱۰ پله‌ای ایران در رتبه بندی جهانی نوآوری تا اعطای وام میلیاردی به شرکت‌های دانش بنیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..