تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جهانگیری: قبول ندارم مدیری در سخت‌ترین شرایط در صحنه حاضر نباشد

۸۴۵۱۰۲

۱۰۸۲ 

خبرگزاری فارس: اسحاق جهانگیری امشب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: وقوع سیل در گلستان حادثه بسیار تلخ و نگران‌کننده‌ای بود و سیل بار دیگر مردم استان گلستان را در ایام نوروز اذیت کرد و امید است نتیجه آن در آینده برای مردم خوب و مفید باشد.

وی ادامه داد: کشور ما حادثه‌خیز است و تقریباً همه حوادث طبیعی و غیرمترقبه در کشورمان اتفاق می‌افتد و در زلزله شاهد تخریب و تلفات سنگین انسانی و مالی بودیم که آخرین مورد آن در استان کرمانشاه رخ داد که بسیار ناراحت‌کننده بود و خسارات بسیاری به منازل مسکونی و زیرساخت‌ها وارد شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توان ادعا کرد که درس‌هایی که از زلزله کرمانشاه گرفتیم موجب شود که دیگر تلفات و اتفاقات تلخ آن تکرار نشود، بیان کرد: تاکنون سیل که اینگونه ماندگار باشد وجود نداشت و عموماً سیل‌ها در مقطع زمانی کوتاهی عبور می‌کرد و خساراتی هم بر جای می‌گذاشت.

جهانگیری گفت: در حوادث مشابه باید پیشگیری‌هایی انجام شود و در این حادثه ابهاماتی از سوی مردم و مسؤولان مطرح می‌شود که باید گروه کارشناسی دقیقی این مسأله را رسیدگی کند و حال که سیل با این وسعت اتفاق افتاد باید بررسی شود که آیا امکان داشت از شدت و یا خسارات ناشی از سیل کاسته شود.

وی با طرح این پرسش که آیا وضع راهسازی، راهآهنسازی و ... در استان مناسب است، بیان کرد: سیل در استان گلستان موضوع مهم و تعیین‌کننده‌ای است و باید گروهی این موضوعات را مورد بررسی دقیق قرار دهد و به طور قطع نباید بگذاریم زیربناها در مسیرهای سیل طوری ایجاد شود که خود به یک سد تبدیل شوند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مسائلی مانند زهکشی و طرح‌های مشابه که مانع وقوع حرکت خطرناک سیلاب در استان گلستان می‌شود باید مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: 280 هزار هکتار از اراضی کشاورزی که به تصویب دولت رسیده باید انجام شود و باید سرعت آن بیشتر شود.

جهانگیری اضافه کرد: موضوع پیشگیری موضوع جدی است و در استان گلستان، سیل مسأله مهمی است و باید به اخطارها و هشدارهای هواشناسی توجه شود و باید به تجهیزاتی مجهز شویم که پیش‌بینی‌های هواشناسی دقیقتر باشد.

وی بر لزوم ساماندهی رودخانه‌ها در استان گلستان تأکید کرد و افزود: در بحران‌های مختلف، مدیریت بحران تعیین‌کننده است و مهمترین ویژگی مدیریت آن است که بتواند مسائل حوزه مأموریت خود را به خوبی تشخیص دهد و در راستای منافع مردم و نظام، از خود بگذرد.

*کار جهادی در بحران الفبای مدیریت است
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: در مواقع بحران باید جهادی کار کنیم و از جان و آبروی خود مایه بگذاریم تا منافع مردم و کشور حفظ شود و این الفبای مدیریت است.

جهانگیری بیان کرد: قبول ندارم که مدیری مسؤولیت داشته باشد اما در سخت‌ترین شرایط در صحنه حاضر نباشد و گروههایی تشکیل خواهد شد تا اگر کسی در حادثه سیل گلستان سهلانگاری و یا کوتاهی کرده با وی برخورد شود.

وی یادآور شد: بارها با مسؤولان مختلف استانی جویای وضع موجود در استان شدم اما مسؤولان اذعان میکردند که اوضاع تحت کنترل است اما اتفاقات نگران‌کننده‌ای افتاده که باید به دقت مسائل و موضوعات را بررسی و واکاوی کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه سیل گلستان نسبت به حوادث دیگر خسارت جانی کمی داشته است، گفت: مردم برخی مناطق گلستان از لحاظ اقتصادی وضعیت مطلوبی نداشتند اما متأسفانه در سیل اخیر دچار خسارات گسترده اقتصادی شدند و باید کمک کنیم زندگی مردم دچار مشکل جدی نشود.

جهانگیری افزود: کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان گلستانی اعطا می‌شود و می‌طلبد خیرین هم وارد میدان شوند و به سیل‌زدگان کمک کنند، البته مسأله قابل تقدیر در سیل اخیر مشارکت مردم در امدادرسانی به سیل‌زدگان است.

وی ادامه داد: در بازسازی با خانه‌های مردم بنیاد مسکن وارد می‌شود و منابع آن پیش‌بینی خواهد شد و تمام امکانات دولت و نظام در سطح استان، کشور و استان‌های همجوار گسیل خواهند شد و بلافاصله بازسازی و بهسازی منازل مسکونی انجام می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ترکمن‌ها جزء شریف‌ترین مردم هستند، گفت: اگر در بحرانها تنها به نواقص توجه کنیم انرژی نیروها اتلاف می‌شود و به طور قطع در این شرایط همه باید برای سامان‌بخشی وضع مردم بسیج شویم سپس با قصور و سهل‌انگاری‌های احتمالی برخورد شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جهانگیری: قبول ندارم مدیری در سخت‌ترین شرایط در صحنه حاضر نباشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..