تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افسردگی در کمین کودکان علاقمند به فضای مجازی/ چرا نباید فرزندانمان را بدون کنترل در شبکه‌های اجتماعی رها کنیم؟

افسردگی در کمین کودکان علاقمند به فضای مجازی/ چرا نباید فرزندانمان را بدون کنترل در شبکه‌های اجتماعی رها کنیم؟انصاری‌پور متخصص علوم اعصاب و فوق تخصص اعصاب کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: استفاده بیش از حد از فضای مجازی تاثیر منفی بر اعصاب و روان کودکان دارد و باعث ایجاد اختلالات روان‌پریشی و روحی در آنها می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فرزندان بدون کنترل و نظارت والدین از فضای مجازی استفاده کنند، تحت تاثیر رفتاری، تربیتی و اخلاقی منفی قرار می‌گیرند و به نوعی دچار سرگردانی در اجتماع می‌شوند.

انصاری پور ادامه داد: حضور بدون کنترل کودکان درفضای مجازی باعث سرگردانی آنها می‌شود؛ در نتیجه معلم و خانواده‌ دیگر قادر به کنترل و تربیت فرزندان نیستند.

متخصص علوم اعصاب افزود:کودکانی که بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی استفاده می‌کنند نسبت به سایر کودکان بیشتر در معرض افسردگی و استرس قرار می‌گیرند و متاسفانه خیلی زود احساس تنهایی به این کودکان دست می‌دهد.

وی بیان کرد: دیدن صحنه‌های خطرناک مانند قتل، خونریزی و جنگ اثر منفی بر روان  کودکان می‌گذارد به طوری که آن‌ها دچار کابوس شبانه و وحشت در خواب می‌شوند.

تاثیر مخرب جنگ و خونریزی بر روان کودکان انصاری پور با اشاره به اینکه در کشور‌های پیشرفته صحنه‌های وحشتناک مانند جنگ و خونریزی را بسیار کوتاه به تصویر می‌کشند، افزود: کشور‌های توسعه یافته خیلی زود از موضوعاتی مانند جنگ و خونریزی عبور می‌کنند، زیرا دیدن جزئیات اینگونه صحنه‌ها اثرات مخربی بر روی روح و روان کودکان می‌گذارد.

وی گفت: کودکانی که بیش از حد زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند؛  بیشتر دچار دوگانگی می‌شوند و متاسفانه در این حالت دست به هر کاری می‌زنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افسردگی در کمین کودکان علاقمند به فضای مجازی/ چرا نباید فرزندانمان را بدون کنترل در شبکه‌های اجتماعی رها کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..