تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در گام دوم انقلاب قدم‌ها را محکم‌تر برمی داریم/ سال ۹۷ در خراسان رضوی ۱۸ هزار نفر بیکار شدند

در گام دوم انقلاب قدم‌ها را محکم‌تر برمی داریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جوار بارگاه منور رضوی با بیان اینکه  ما در سال ۹۸ قدم در چله دوم انقلاب گذاشته‌ایم و حرکت ما باید قاطع‌تر و سریع‌تر از چله نخست  باشد، گفت:در چله نخست این انقلاب و از لحظه پیروزی، تمام حرکات انقلابی ما و تمام گذشت از بحران‌ها و تهاجم دشمنان با عنایت خدا با کمک پروردگار و استعانت از ذات مقدس حق این ۴۰ ساله انقلاب ادامه پیدا کرد.


وی تصریح کرد: ۴۰ ساله دوم را با یک حرکت جدی‌تر باید شروع کرد، زیرا رویش‌های جدیدی نیز داشته‌ایم که تازه نفس وارد میدان شده‌اند و در این مسیر بیشتر به استعانت از ذات مقدس حق نیازمندیم.


نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برای استمداد بیشتر از قدرت لایزال الهی، سخن ما در خطبه نخست درباره وعده‌های خداوند در قرآن و تهدید‌ها نسبت به کفار و مستکبران و افراد گناهکار و فاسق است؛ وعده‌هایی که ذات مقدس حق در قرآن به بندگان صالح و عباد و پرهیزگار خود می‌دهد چه چیز‌هایی هستند؟ تهدید‌ها نسبت به کفار و مستکبران کدام است؟


حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی با اشاره به اینکه مردم ما با ایمان و باورمندی قاطع‌تر باید بتوانند تکالیف و وظایف انقلابی خود را در گام دوم انقلاب انجام دهند، افزود: این بحث : مناسبتی  از وعده‌های خدا در قرآن دارد با بحث قبلی که شیطان شناسی بود، زیرا وساوس شیطانی در قرآن مشخص شده است.


وی تصریح کرد: نسل جوان که خودش را در ابتدای یک پهنه زندگی می‌بیند و هیچ چیز از آینده زندگی برای وی روشن نیست، زیرا تجربه‌ای از زندگی ندارد و اینجاست که شیطان کمبود‌ها و نارسایی‌ها و فقر‌ها و پریشانی‌ها را برای او یادآور می‌شود و این جوان بی‌تجربه‌ای که قدم اول را قرار است بردارد از سوی شیطان متوجه فقر و مسکنت زندگی شده و راه پیشرفت و تعالی را بر خود بسته می‌داند و به عبارت قرآن شیطان وعده فقر می‌دهد و تنها دری را که در برابر تامین این کمبود‌ها و نارسایی‌ها می‌گشاید، فحشا و فسق و فجور است و گناه را برای نجات از فقر پیشنهاد می‌دهد.


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در مقابل وعده شیطان که کمبود‌ها را به رخ می‌کشد و راه نجات از کمبود‌ها را فحشا معرفی می‌کند ذات مقدس پروردگار در مقابل بینش انسان به وی وعده فضل می‌دهد و مجموعه قصورات انسان را می‌پوشاند و جبران می‌کند و خلاء‌های انسان در زندگی که در مقابل برخی قصورات ممکن است صورت بگیرد با پوشش و مغفرت پروردگار جبران می‌شود.

علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری امسال هم خط حرکت را در اولین سال گام دوم انقلاب برای ما نشان دادند و وظیفه مردم و مسئولان مشخص شد.


وی تصریح کرد: این فرمایشات تنها یک سخنرانی معمولی و نصیحت نیست و سخنان ایشان تکلیف ساز است، زیرا از زبان حجت امام زمان (عج) بیان شد و باید به نکته‌های خاص بیانات ایشان توجه کرده و در مسیر تحقق آن گام برداریم.


امام جمعه مشهد گفت: ما باید با استفاده از ظرفیت‌های گذشته و توجه به توانمندی‌ها مشکلات کشور را در حوزه فرهنگی و اقتصادی حل کنیم. دشمن با استفاده از فضای مجازی فرهنگ جوانان ما را به دست گرفته و ما بار‌ها اعلام کردیم مسئولان وزارت ارتباطات پای کار بیایند و با ایجاد شبکه‌های اجتماعی بومی مشکل را حل کنند که به آن توجه نشد.


علم الهدی افزود: طی چند روز گذشته قدرت سایبری کشور توانست اطلاعات گوشی تلفن همراه نامزد نخست وزیر اسرائیل را بیرون بکشد و وقتی ما این قدرت را داریم چگونه نمی‌توانیم شبکه بومی اجتماعی ایجاد کنیم؟


وی ادامه داد: مسئولان و نمایندگان مجلس باید پای کار بیایند و متولیان ارتباطات کشور را قانع کنند تا پای کار بیایند و با تأسیس شبکه‌های بومی در فضای مجازی ما را از اسارت فرهنگی نجات دهند.


نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکلات اقتصادی مردم نیز در سال گذشته زیاد بود و ارزش پول ملی کشور نیز کاهش یافت که رهبری نیز به آن اشاره کردند و ریشه این فشار اقتصادی نداشتن کار و درآمد است و جوانان ما شغل داشته باشند می‌توانند زندگی را اداره کنند.


علم الهدی اظهار داشت: در سال ۹۷ در خراسان رضوی ۱۸ هزار کارگر بیکار شده و از بیمه بیکاری استفاده کردند و مسئولان همزمان اعلام می‌کردند ما چند هزار شغل ایجاد کردیم، اما از این طرف به فکر بیکار شدن عده‌ای نبودند.


وی افزود: قدرت کشور به حدی است که بدون نیاز به خارج، چهارفاز پارس جنوبی آغاز به کار کرد و برداشت ما از میدان مشترک گازی با قطر افزایش یافته و این هنر جوانان کشور بود. سال‌ها ما از میدان گازی مشترک عقب افتادیم و حالا تجربه حضور جوانان کشور را داریم و باید از آن استفاده کرده و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.


امام جمعه مشهد گفت: با این قدرت درست نیست بگوییم در توزیع و مدیریت گوشت در کشور مانده ایم. باید با تولید کار رونق تولید ایجاد شود و مردم نیز در این عرصه کالای خارجی را استفاده نکنند و حتی محصولات خود را نیز به خارج صادر کنیم.

انتهای پیام//آ.ف

تحقق رونق تولید در گرو تولید کار



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در گام دوم انقلاب قدم‌ها را محکم‌تر برمی داریم/ سال ۹۷ در خراسان رضوی ۱۸ هزار نفر بیکار شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..